Specificaties 135mm diameter met 26,1dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

be quiet! Dark Rock Pro 3 Review

theemstra 1 mei 2015, 410 views

be quiet! Dark Rock Pro 3

Door de afmetingen van de koeler past deze niet in alle kasten, iets om rekening mee te houden. In mijn kast moesten de geheugenmodules een paar slots uitwijken (ik heb er 8, dus dat is geen ramp).

Pluspunten

• Lage temperatuur bij lage RPM (weinig geluidsproductie)

Minpunten

• Op veel moederborden lastig te monteren
  • Bij veel moederborden slechts geschikt voor lage geheugenmodules
  • Bij afwijkende airflow snel last van hogere temperaturen

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 3

In verband met een grote videokaart was de airflow lastig te perfectioneren, waardoor temperaturen met een goede mount toch aardig aan de hoge kant bleven.

Heb toch afscheid genomen van de koeler. De grote maat en vrij hoge temperaturen bij lage fanRPM waren mijn overweging.

Heb jij ook een be quiet! Dark Rock Pro 3?

Is een van de minpunten ook niet dat de prijs wat aan de hoge kant is? Natuurlijk is de koeler er een met goede prestaties en hij ziet er strak en goed uit. Maar voor 30 euro minder heb je een goede koeler van Coolermaster welke, in ieder geval, mijn processor op een constante 34 graden Celsius houdt.

[Reactie gewijzigd door Septimamus op 2 mei 2015 19:48]

Mee eens inderdaad. Sterker nog, met mijn waterkoelsetje betaal je 40 eu meer een draai je op kamertemperatuur tijdens idle en 35 graden tijdens full load