Specificaties On-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Jabra Move Wireless (Zwart) Review

Darshan88 1 mei 2015, laatste update op 19 juni 2015, 551 views

Jabra Move Wireless (Zwart)

Zeer mooie hoofdtelefoon. Draadloze verbinding via bluetooth welke super werkt. De bouwkwaliteit voelt goed aan.

Pluspunten

• geluid, goede bass en mooie hoge tonen
  • goede verbinding via bluetooth
  • bouwkwaliteit

Minpunten

• aan/uit knopje trilt

Na een tijd in-ear oordopjes te hebben gebruikt werd het eens tijd om wat anders te proberen.
De in-ears waren destijds een verademing voor mij wat betreft geluidskwaliteit. Zo kwam er een goede lage bass uit en sloot het goed de buitengeluiden af.

Na een aantal versleten oordopjes ben ik op zoek gegaan naar een hoofdtelefoon. Ik wilde niet al teveel uitgeven aan een hoofdtelefoon, maar voor wat kwaliteit wist ik van te voren dat ik minstens 100 euro kwijt zou zijn.

Na het bezoeken van een aantal electronicawinkels kwam mijn oog op de Jabra Move. (Het nadeel bij uitproberen van hoofdtelefoons bij electronica winkels is dat ze vrijwel niet worden opgeladen en dus leeg zijn. Daar is de mobiele acculader handig voor :-) )

De Jabra Move is een simpel uitziende hoofdtelefoon. De uitstraling verteld vaak wat zo een hoofdtelefoon aan prestaties levert. Bij de Jabra Move werd ik op het verkeerde been gezet. Zonder verwachting zette ik hem op en werd omver geblazen door de kwaliteit van de Move. Heerlijk geluid, zelfs op hoog volume geen vervorming.

Bij de aanschaf in de electronicawinkel wordt er trouwens onderscheid gemaakt tussen de kleuren en de daaraan hangende prijzen. Helaas was de zwarte variant (welke ik natuurlijk wilde) duurder dan de rode en blauwe. (achteraf wel meegekregen voor 89 euro ipv 99 euro)

Na een week gebruik kan ik zeggen dat ik er erg blij mee ben en dat het voldoet aan mijn verwachtingen.

Pluspunten:
Lekker licht op het hoofd
De schelpen drukken niet hard op de oren en voelen zacht aan (wel nieuwschierig hoe dit zal zijn op de langer termijn ivm zweet en de ractie van het materiaal hierop)
Makkelijk te verstellen
Batterij gaat makkelijk 8 uur mee op 75% (Te gebruiken met koord als batterij op is)
verbindt automatisch met telefoon bij aanschakelen.
uitgebreide knoppen: play/stop, next/previous, accept call/call last call.

Minpunten:
Vervelend is dat het aan/uit schakelaartje niet goed vastzit, waardoor het trilt. Gelukkig niet heel hinderlijk.
Als je fiets, krijg je een irritant fluit geluidje (dit kan natuurlijk ook met mijn vorm oren te maken hebben)

Alles bij elkaar ben ik erg tevreden over mijn aankoop. De prijs is ook erg aantrekkelijk wat mij de aanleiding heeft gegeven de Jabra Move aan te schaffen.

Als je twijfelt om de Move te kopen: Gewoon kopen :-)

Heb jij ook een Jabra Move Wireless (Zwart)?

Zou je kunnen testen hoe de kwaliteit van de microfoon is? Ik heb zelf een Jabra Halo 2 waar ik redelijk tevreden over ben maar waarmee ik absoluut niet kan bellen, iedereen klaagt dat ik erg slecht te verstaan ben, ver weg en staande in een holle ruimte. Ik wil wel graag bellen met een draadloze headset dus vandaar. Alvast bedankt!