Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Philips SHB7150 (Zwart) Review

celicadriver 24 april 2015, laatste update op 16 mei 2015, 288 views

Philips SHB7150 (Zwart)

De bluetoothfunctie leek zo leuk maar helaas. De verbinding komt bandbreedte tekort om een goede geluidsweergave te garanderen. De basweergave laat te wensen over en in de achtergrond is de digitale ruis waarneembaar. Bedraad gebruikt is de bas zoveel aanwezig dat het storend aanwezig is.

Pluspunten

• Bluetooth connectie makkelijk te realiseren
  • lichtgewicht
  • voelt redelijk solide

Minpunten

• geluidskwaliteit
  • draagcomfort
  • laat veel geluid uit de omgeving door.

De bluetoothfunctie leek zo leuk maar helaas. De verbinding komt bandbreedte tekort om een goede geluidsweergave te garanderen. Ik ben er wel achter dat dit per gepaired apparaat verschilt; mijn telefoon klinkt bijvoorbeeld wat beter dan mijn notebook. Bedraad gebruikt is de bas sterk aanwezig dat het storend is. Al met al blijft het geluid rommelig en qua balans tussen hoog en laag legt ie het voor mij af tegen een 15 jaar oude sennheiser. De isolatie van omgevingsgeluid is zowel een plus- als minpunt: je hoort nog wel wat er in je omgeving gebeurt maar dit kan ook als storend worden ervaren.

Wat betreft draagcomfort klemt de hoofdtelefoon nogal achter de oren tegen de kaakgewrichten. Iets wat ik persoonlijk als onprettig ervaar. Het kan zijn dat dit na verloop van tijd nog wat afneemt.

Al met al had ik iets meer van de geluidskwaliteit verwacht maar ik denk dat je hem vooral om het draadloze aspect moet waarderen.

Heb jij ook een Philips SHB7150 (Zwart)?