Motorola Moto G 4G (2de generatie) Zwart Review

wvdv12 23 april 2015, 2.076 views

Motorola Moto G 4G (2de generatie) Zwart

Ik was op zoek naar een nieuwe smartphone met "groot" scherm, 4G voor weinig ;-). Gevonden en helemaal tevreden na 14 dagen gebruik!

Pluspunten

• Kwaliteit scherm
  • Geluid
  • 4G ondersteuning

Minpunten

• Snelheid

Mijn oude Samsung S2 smartphone had na jaren trouwe dienst toch wel een beetje zijn glans verloren. Het opstarten van app's en switchen tussen app's... het duurde in mijn beleving allemaal een eeuwigheid (2 seconden of meer wachten). Features als 5" schermen, 4G en meer dan 2GB intern geheugen dat lachte mij wel aan.

Dus de 2e generatie (4G) Motorola G opgepikt bij de Mediamarkt. Flip shell case erbij en een tevreden klant verliet het pand. Na 14 dagen gebruik kan ik melden dat ik geen moment spijt heb van de beslissing om deze smartphone aan te schaffen. Voor een aankoopprijs rond de 200 euro is het echte een kiloknaller! Veel waar voor je geld. Met zijn mooie IPS 5"scherm, 4G ondersteuning, Android Lollipop, front-side speakers en 8GB intern geheugen kun je voor dagelijks gebruik met dit toetstel prima uit de voeten.

De snelheid was mijn grootste zorg. Maar ik kan melden dat het een enorme verbetering is vanaf mijn S2 en dat het gebruik van Android vloeiend verloopt. Tuurlijk is ook te merken dat het toestel niet state-of-the-art is. Als je 5 apps open hebt en je wilt dan een 6e openen. Dan kost dat zichtbaar meer moeite dan dat je één app opent.

Heb jij ook een Motorola Moto G 4G (2de generatie) Zwart?

Ik heb ook de Moto G, ik heb Nova Launcher geinstalleerd, ik merk dat dit bij mij haperingen in de launcher wegneemt. Verder een prima telefoon voor relatief weinig geld.
Zet de Animatie snelheid in de Nova launcher op: sneller dan het licht
en de snelheid neemt behoorlijk toe is mijn ervaring.