Arctic Z-2 Desk Mount Dual Monitor Arm - Reviews

Specificaties Vesa 75mm, Vesa 75x100mm, Vesa 100mm • maximale schermgrootte 27" - Bekijk alle specificaties

Arctic Z-2 Desk Mount Dual Monitor Arm Review

Zenobi 22 april 2015, 2.683 views

Arctic Z-2 Desk Mount Dual Monitor Arm

Niet mijn eerste monitor stand, is goedkoop maar je betaald naar wat je krijgt.

Pluspunten

• Ziet er netjes uit
  • Zeer grote hoeveelheid opties voor montage
  • Uitbreidbaar

Minpunten

• Goedkope cable management houdertjes
  • Afwerking was het bespaar punt

Heb de monitor stand uit de doos gehaald waarbij al meteen bleek dat twee van de cable management plastic houdertjes bleken afgebroken. Deze zijn vervaardigt van goedkoop hard plastic en breken heel snel. De extra ring voor het vasthouden van de draag arm is van plastic met niet alleen zichtbaar kleur verschil maar ook een niet erg kwalitatief gevoel en bij aandraaien bleek deze ook voldoende voor bevestiging maar het ding kapot draaien is redelijk goed te doen. Bevestiging aan buro is even eens redelijk simpel en voelt beduidend minder met rubber stickers die je zelf moet vast maken. Ondanks dat reken ik het product er niet te hard voor af omdat het ook simpelweg spot goedkoop is in vergelijking tot mijn andere monitor armen (Ergotron en Newstar).

De afwerking voelt aan zoals de prijs: Goedkoop. Echter als je deze 'details' bekijkt van uit een prijs/kwalitijt verhouding valt het allemaal reuze mee. Een beetje monitor arm met specificaties als deze is al snel twee tot drie keer zo duur dus hier kan ik mee leven.

Als je opzoek bent naar een monitor arm voor twee schermen op een gelimiteerd budget dan is dit een prima aankoop. Echter, rijkt je budget verder dan zou een duurdere zeker geen onnodige luxe zijn.

Heb jij ook een Arctic Z-2 Desk Mount Dual Monitor Arm?