Specificaties Mini-pc / HTPC met Ci5-4590T en 4GB ram - Bekijk alle specificaties

Lenovo ThinkCentre M83 Tiny (10E90001MH) Review

shotputty 21 april 2015, laatste update op 9 juli 2015, 110 views

Lenovo ThinkCentre M83 Tiny (10E90001MH)

Met een verse Windows 7 pro en alle updates blijkt het een tergend langzaam systeem te zijn. Zelfs na het verwijderen van alle pre-installed software zit er geen vooruitgang in. Opstarten duurt lang, zelfs bij op de startknop klikken moet je geduld hebben. Wellicht kan een SSD iets helpen.

Pluspunten

• Klein
  • Stil

Minpunten

• Suuuuupertraag
  • Slechte prijs kwaliteit
  • Veel pre-installed nutteloze software

Nadat ik het systeem heb geretourneerd via een RMA aan Afuture konden zij geen noemenswaardige traagheid ontdekken. :? :( Helaas heb ik hemweer terug mogen ontvangen om te ontdekken dat het gewoon nog steeds gruwelijk traag is/was.
Omdat ik het zonde vond om 700 euro in de prullenbak te dumpen heb ik maar besloten om er nog wat extra investeringen tegenaan te gooien. Na het installeren van 16Gigabyte Kingston DDR III (ipv 4Gb* Samsung wat er in zat) en een 256GB Intel SSD (ipv 500Gb Seagate hdd) heb ik er een kale OEM Windows 7 op kunnen zetten met de Lenovo serial, dus zonder alle voorge´nstalleerde software.

Ik denk dat het een combinatie is van software, harddisk en geheugen want raar maar waar, het is nu een waanzinnig snelle pc geworden. Ik heb mijn review nu lichtelijk bijgesteld.
Uiteindelijk ben ik tevreden met het product maar door de extra hardware is het wel een stuk duurdere pc geworden. Lenovo zou zich moeten schamen dat ze in 2015 een systeem verkopen dat standaard zo traag is.

* Het lukt met de standaard 4Gb geheugen niet om de recovery disks aan te maken, dit kost blijkbaar teveel geheugen om te laden...

Heb jij ook een Lenovo ThinkCentre M83 Tiny (10E90001MH)?