Microsoft Xbox 360 Pro Wit Review

FireBladeX 13 april 2009, laatste update op 13 april 2009, 2.840 views

Microsoft Xbox 360 Pro Wit

Pluspunten

• Keuzes
  • Aan gebruik aan te passen prijs ( geen online / geen wifi )
  • Msn op xbox 360 ( niet nodig heb daar een pc voor )
  • Spelaanbod
  • Online mogelijkheden
  • Controller

Minpunten

• Accessoires toch redelijk prijzig
  • geen webbrowser ( niet nodig heb daar een pc voor )
  • Dashboard bij het begin niet zo overzichtelijk
  • Na aansluiten via optical nog steeds geluid over TV, enige mogelijkheid is tv mute'n.
  • Gebonden aan de speciale xbox 360 hardeschijf

Randapparatuur Score: 4
Spelaanbod Score: 5
Multiplayer Score: 5
Multimedia Score: 3
Afgelopen zomer vol vreugde hard gewerkt en een playstation 3 gekocht. Had niet echt veel onderzoek gedaan of misschien xbox 360 beter bij zou passen. Voornamelijk was het toch de gratis online mogelijkheden + lange levensduur. Vorige maand toch maar mijn playstation 3 verkocht en een xbox 360 aangeschaft. Liefst had ik gewoon een xbox 360 erbij gekocht maar wegens geldgebrek ging dat niet (17 jarige scholier ). Daarom ga ik bij deze review vaak een vergelijking met de playstation 3 maken.

Waarom toch je playstation 3 verkocht:
- Geen psn kaarten of andere alternatieven (paypal/ideal). Heb geen CC en ga ik ook niet aanvragen om 2 psn games/mappack te kopen. Jaarlijkse hogere bedrag kwijt aan CC dan dat ik er mee ga kopen.
- Cross-game voice chat en andere multiplayer mogelijkheden ( geen mute knop bij battlefield terwijl xbox 360 dit wel heeft )
- Elke keer lees ik, het jaar van de playstation3 moet komen. 2009 wordt het jaar van de playstation 3. De playstation3 gaat zeker 10 jaar lang mee etc. Wtf? ik wil nu genieten! Te veel teleurstelling bij de exclusives.
- Eenmaal gespeeld met xbox 360 controller, dan realiseer je eigenlijk hoe slecht de controller van de playstation3 is voor shooters ( Sowieso ik heb wat grotere handen).

Bouwkwaliteit/afwerking :
Goed maar niet perfect . Je gaat er ook niet mee lopen frisbeeën :+. Als ik de xbox 360 aan zet dan voel je het goed trillen, dit is niet zo bij de playstation 3 + dat de uiterlijk van de ps3 toch een pluspunt is.
Geluidsproductie van de xbox 360 is hoorbaar/merkbaar maar dankzij de update dat je het op je HDD kan installeren is de geluidsproductie gelijk aan die van de playstation 3.
Winner: Playstation 3

Prijs:
- Xbox 360 Pro Console ( nieuwste 150 watt Jasper versie)
- 60 GB harde schijf
- Burnout Ultimate
- Trivial Pursuit
- Hasbro Family Game night ( download )
- Kung Fu Panda + Lego Indiana Jones
- Draadloze controller.
- Hoofdtelefoon.
- Component HD AV kabel (met SCART adapter)
- Ethernetkabel. (238)
- Wifi (65)
- Batterypack (20)
- 13 maanden live online (35) ( http://www.hebbez.eu/ www.Gamehubs.com )
Totaal: 358

- Playstation 3 (80gb)
- Dualshock 3 controller
- Killzone 2
Toaal: 390

Prijs verschil van 30e, daarbij hoef je niet wifi/batterypack/online erbij te kopen. Xbox 360 oogt dus goedkoper bij directe aanschaf maar als je alle assecoires erbij koopt wordt de verschil minimaal. Daarbij komt ook nog dat de playstation 3 beschikt over een blue-ray speler.

Multimedia:
Heb in beide system er niet in verdiept, omdat ik een spelcomputer koop om spelletjes te spelen en tja is wel leuk om af en toe een film erop te kunnen draaien. Maar Windows media player werkt beter/makkelijker op de xbox 360 aangezien het ook een microsoft product is. Voor de betere multimedia mogelijkheden moet je toch kijken bij de playstation 3 alhoewel de xbox 360 niet slecht is.
Winner: Playstation 3

Randapparatuur:
Kan hier weinig over vertellen, beide console’s hebben USB ingangen. Beide hebben spelletjes die je d.m.v. een camera kan spelen. Beide hebben spelletjes die je met microfoon kan spelen.
Winner: -

Multiplayer:
Zonder te lezen weet je al dat xbox 360 beter is. Online gaming community is gewoon veel groter. Online functies zijn makkelijker/sneller/overzichterlijker . Je kan gewoon ingame na een potje game’n direct zijn profiel zien terwijl je aan het wachten bent tot de volgende ronde. Crossgame-voice chat etc noem maar op. Playstation 3 komt wel elke keer een stapje dichterbij maar nog niet genoeg.

Spelaanbod:
Playstation 3 liep eerst ver achter, maar komt nu aardig dicht in de buurt van de xbox 360.
De exclusive’s is gewoon persoonlijk. Resistance 1 en 2 waren wel leuk, killzone 2 was ook goed maar mocht het niet zo zijn dat ik niet aan de controllers kon wennen. Had meer dan 1200 kills , hoorde bij de top 6% van de week maar toch voelde het niet lekker. Littlebigplanet leuk als je met 4 vrienden samen op de bank speelt voor de rest… stickers plakken :o? Uncharted: 1 woord : Fantastisch.

Heb nog niet veel xbox 360 exclusives gespeeld maar halo 3 was zeker vet ( vooral de laatste level ).
En niks is leuker als je vriend door een smalle gangtje in left 4 dead loopt, de hoek om kijkt en daar een tank ziet en gaat gillen als een klein meisje xD. Gears of War nog niet gespeeld (wel besteld).
De exclusives worden als maar kleiner, en alleen microsoft/sony’s eigen studio zullen alleen nog maar exclusives maken. Echter als microsoft weer een mooie deal maakt met de ontwikkelaars (denk hierbij vooral aan timed-exclusives ).
Winner: Xbox 360

Comparison Videos ( voor de geintreseerde )
Battlefield Bad Company - Comparison ps3 / xbox 360
Call of Duty 4 - Comparison ps3 / xbox 360
Street Fighter 4 - Comparison ps3 / xbox 360
Comparison ps3 / xbox 360
Winner: Imho je zou scheel moeten zijn om een verschil te kunnen zien :+

Xbox 360 is zeker een goede console, en zeker een must have voor de (hardcore) multiplayer gamers. De Online mogelijkheden van de xbox 360 is gewoon subliem.

Mijn excuses voor mijn slechte Nederlands :(

Heb jij ook een Microsoft Xbox 360 Pro Wit?

ik heb een 360, ps3 en wii gehad. De eerste twee zijn ooit gestolen, de wii hebben ze laten staan (?).
Enfin wii dus verkocht en een ps3 voor teruggehaald. Het argument van de controller is correct, 360 is fijn voor shooters. Speel je liever een potje pes en ongeveer alle andere genres dan geniet de ps3 controller echt de voorkeur.
Online merk ik geen verschil. Of het ligt aan de games. Bepaalde games hebben last van lag, andere weer niet. Misschien is de online community wel veel groter op de 360. Leuk, maar zeg nu eerlijk wat is er leuker dan gamen met je vrienden op de bank ...

Wat is de beste console?

Speel je alleen of online en niet met vrienden op de bank. De xbox 360
Speel je alleen, soms online en met vrienden op de bank. De PS3
Speel je alleen multiplayer. Wellicht de wii
Waarom zou een Xbox 360 niet voor op de bank met je vrienden zijn?
Je kan er lekker op gamen, veelal zijn de games die je met zijn allen speelt shooters of racers, en die lopen en spelen er ook lekker op.

Ik vind het een kromme vergelijking, aangezien de Wii al helemaal voor mensen op de bank (of eerder staand voor de televisie ;) ) is, het is een FAMILY-console.
Vanzelfsprekend kan je ook alleen Wii'en, maar iedereen weet toch wel dat het ding erop gemaakt is dat iedereen eraan zou mee kunnen doen, als je wilt.
En ik moet zeggen dat ik mij met een Wii meer vermaak met zijn allen dan met een PS 3, gewoon omdat de Wii bepaalde titels heeft die echt heel leuk kunnen zijn, als je die samen speelt.

Vreemde vergelijking, ook totaal niet gebaseerd op enig feit voor zover ik kan zien.
"Bij de xbox 360 heb je keuzes, keuzes en nog meer keuzes. Wil je niet online game’n dan betaal je toch niet? Geen Wifi nodig? Betaal je toch niet?"

Dat is onzin het is niet alsof je bij de PS3 ook 65 euro voor Wifi betaald, zo'n chippie kost een paar euro's. Dus als je niet Wifi nodig hebt moet je eigenlijk zeggen dan bespaar je 2 euro, ipv 65 euro. Online gamen is trouwens gratis op de PS3, dus ook al je niet online wilt gamen betaal je niet. Het enige werkelijk verschil is de Bluray om al dan niet te kiezen voor iets te betalen. Dus ik vind de PS3 in dat gebied wel de winnaar. Die keuzes die je noemt slaat echt nergens op, want je bespaart niet werkelijk 65 euro t.o.v. van de PS3, maar maar een paar euro.

[Reactie gewijzigd door bobwarley op 13 april 2009 14:00]

Het gaat vooral over de prijs, en de xbox 360 is goedkoper dmv de keuzes. Zoals ik al zei als je alle accessoires koopt heb je maar een verschil van 30e. Terwijl de playstation 3 dan nog beschikt over een blue-ray speler.
Interessante review, heb zelf ook een PS3 gehad en daarna overgestapt op Xbox360

Echter... Als je iets niet nodig vind, zoals een browser of MSN op het apparaat, waarom dan als negatief of positief eigenschap neerzetten?
Je zegt: Daar heb ik een pc voor.
Wat maakt het dan nog uit of het apparaat het wel of niet kan, als je het niet gebruikt?
Natuurlijk snap ik dat anderen hier misschien wel gebruik van maken, maar een review is jouw kijk op het apparaat.

Daarbij komt dat je (ik ben een pietlut) het best nog even door kan lezen wat je allemaal hebt neergezet.
Het is namelijk niet "de jaar" maar het jaar.
Dit is slechts een voorbeeld, ik vind de review niet helemaal lekker lopen.
Als je dat zou aanpassen, zou je van mij 3 sterren krijgen ipv. 2.

Echter moet ik toegeven, je hebt er werk van gemaakt en de foto's maken een netjes geheel, alhoewel ik vind dat je uiteindelijk nog nét iets meer over het apparaat zou kunnen vermelden.

Succes met je 360 en veel plezier ermee! ;)

P.s. Dit is natuurlijk opbouwende kritiek, ik vind het alleen al heel goed dat je de moeite hebt genomen om een review te bouwen.

Edit: Aha, dat had ik niet gezien, je laatste zin. Ik weet niet waar het aan ligt, maar vanzelfsprekend wil ik mij excuseren, ik had dat niet gezien ;)

[Reactie gewijzigd door Merethil op 13 april 2009 14:03]

Kritiek is welkom zolang het onderbouwd is :) Ik zal eens kijken wat ik aan de spel/grammatica fouten kan doen.

En nog bedankt :)

Edit: maak niet uit :D
offtopic:
lees weinig boeken, ouders van een niet-nederlandse afkomst.

[Reactie gewijzigd door FireBladeX op 13 april 2009 14:10]

* De Microsoft Xbox 360 HDMI Kabel die bovenaan staat staat niet bij de totaalprijs.
* Aan gebruik aan te passen prijs ... is dat positief? Bij de PS3 zit het er al bij, bij de 360 betaal je er extra voor.
* Omdat bij de playstation 3 ook geen HDMI kabel wordt meegeleverd.
* Voor mij is het positief maar ik sluit niet uit dat het ook als negatief kan worden ervaren.
Ik betwijfel of de 360 minder geluid maakt, ik heb nog geen stille(re) gezien/gehoord.
Winner: Imho je zou scheel moeten zijn om een verschil te kunnen zien
Een goede TV met de juiste settings kan behoorlijk schelen ;)
1 (zachte) druk op de PS-toets en je krijgt het "hoofdmenu", helemaal naar rechts gaan in het menu en dan kijken bij "ontmoete spelers". Nog een druk op de knop en je bent weer volledig ingame.
Dat je beter multiplayer op de 360 zou kunnen spelen is iets wat je wel zou mogen verwachten, je betaald er tenslotte ook voor. Desondanks zijn er tal van games op te noemen waarbij het totaal misging bij de release (o.a. Gears of war2) en juist dan moet zo'n game goed spelen.
Even half off topic, misschien dat je bij de options van je tv het geluid van de hdmi poort op 'analog' kunt zetten ipv 'digital', dan heb je ook een soort van mute, iig geen geluid :P.

Ik had hem per ongeluk daar op staan toen ik mn xbox voor de 1e keer aansloot, en toen hoorde ik niks hehe.

typo :)

[Reactie gewijzigd door KoffieNT op 13 april 2009 16:15]

bedankt voor de tip, zal eens kijken
Bij randapparatuur wint de playstation 3, want microsoft heeft alles gekopieerd van de ps3 (en slecht ook) playstation heeft al een lange tijd singstar en opeens komt er op de xdoos een zing spel en hetzelfde geldt voor buzz en andere spellen met de camera. Dus daarin is de playstation 3 toch de winnaar.

Persoonlijk zou ik voor de playstation gaan als ik echt moet kiezen. Shooters speel ik wel op mijn pc en meer racen op de console. Blu-ray filmpje kan wel op de ps3 standaard en niet meer op de xdoos (hadden eerst nog een externe HD-speler in het verleden, maar blu-ray heeft de strijd gewonnen) En je kan je ps3 op het internet aansluiten en dan via je pc naar je ps3 films streamen (ook full-hd vlekkeloos) Zie hier link: http://www.gamekings.tv/i...oensdag-ps3-media-server/ En dat is toch wel een groot voordeel als je download.

Maar het is natuurlijk altijd leuk om beide te hebben ;)

Voor de rest goede review
nette review ik heb ook een xbox360 maar ik mis wel de webbrowser hoor want die van mijn wii werkt ook niet echt top, en mn laptop heeft zon klein scherm :P

maar de xbox360 controller is wel echt de beste :)
13 maanden online voor 35 euro.
Waar heb je dat gehaald als ik vragen mag? ;)
Wat ik in deze review nog mis, is het feit dat PS3 spellen regiovrij zijn. Hierdoor kun je een spel voor gemiddeld 40 tot 45 euro (incl verzendkosten) kopen wat bij de xbox360 niet kan. Een ander voordeel van de PS3 is dat je de harde schijf kunt vervangen voor elke willekeurige harde schijf terwijl je voor de XBOX360 gebonden bent aan speciale Xbox harde schijven.

Verder vraag ik mij af hoe jij aan die 38 euro komt voor 13 maanden live online. Als ik naar de standaardprijzen kijk van een xbox live gold abonnement dan betaal je daar zo'n 80 euro per jaar. (bron: www.gameshop.nl en www.bartsmit.nl).

Nog een kleine typo btw: het is 'blu-ray', zonder de 'e' dus :)
klopt niet helemaal wat je zegt hoor ik heb een 320GB schijf in me xbox zitten moet je wel iets op je computer doen met een hex editor maar dat was mij gelukt :P

ergens een tuturial voor gevonden
80 euro is wel erg veel, normaal kosten ze ongeveer. 60,- euro!
bron: http://www.consoleshop.nl...wars-12-1-abonnement.html :)
Gamehubs

tal van andere site's allemaal 35e, je zou haast gek moeten zijn om nog 50-60e te gaan uitgeven voor 13 maanden imho.

De harde schijf heb ik toegevoegd aan de negatieve lijstje :)

[Reactie gewijzigd door FireBladeX op 13 april 2009 18:33]

Littlebigplanet, singstar, buzz, maar ook games zoals pro evolution soccer zijn geweldige multiplayer titels op de playstation.

De laatste heeft de xbox360 ook, maar voetbalgames spelen nu eenmaal lekkerder weg met een playstation joypad. Shooters spelen lekkerder weg met een xbox joypad, alleen slaat spliscreen minder aan met vrienden op de bank.

Wat is mis zijn titels als Baldur's Gate. Heerlijke 4 player games.

Natuurlijk zijn sonic and mario olympique games, wii sports leuke multiplayer games. Maar er is echt geen een titel op de wii die me langer als singleplayerdan 5 minuten kan bekorren (zelf super mario galaxy niet)

Ik heb alle drie de consoles gehad, ga al mee sinds de NES, mijn mening is er een die telt.

Wat betreft jouw argument van een vreemde vergelijking? Ik geef aan dat de wii een multiplayer console is. Dus ja dan speel je niet alleen. Waar spreek ik wat de wii betreft tegen?