Motorola Moto 360 Zwart (Zwart) Review

sleijpie 15 april 2015, laatste update op 1 juli 2015, 453 views

Motorola Moto 360 Zwart (Zwart)

Mooi klasiek ontwerp met goede accu levensduur. Met als grote pluspunt draadloosladen en IP67 (stof/waterdicht) Snel genoeg voor waar op dit moment een smartwatch gebruikt wordt.

Pluspunten

• Mooi klasiek en robuust ontwerp
  • Snel genoeg voor wat je van een smartwatch mag verwachten
  • Levensduur batterij lang genoeg voor mijn dagelijks gebruik
  • IP67 (stof / waterdicht)
  • Draadloos laden

Minpunten

• Spraakbesturing nog steeds niet in het Nederlands (maar dit is een Google probleem)
  • achterzijde bevat een bug en kan scheuren door het gebruik van het standaard bandje. Deze constructiefout is bekend maar niet opgelost.

Ik ben sinds een aantal weken in het bezit van de Moto 360.
Bij het uitpakken werd mij al duidelijk dat goed nagedacht was over de vormgeving. Alles netjes afgewerkt en strak maar toch klasiek ontworpen.

Na het uitpakken van het horloge deze op de bijgeleverde houder geplaatst en voor een 30 minuten laten laden tot hij 100% vol was.
Direct bij het configureren van het horloge op mijn Nexus 5 vielen alle puzzelstukjes in elkaar en werd duidelijk dat ook hier goed over nagedacht was (dummy proof).

De eerste dagen viel me de batterij levensduur enigzins tegen. Het was bij mij bekend dat het een aantal dagen zou duren voordat de batterij optimaal zou zijn opgeladen voor een langere gebruikersduur.

Het feit dat het horloge IP67 was (stof en water dicht) was voor mij een van de doorslaggevende argumenten om voor de moto 360 te kiezen.

De mogelijkheden met Android Wear zijn nog beperkt maar werken lekker snel.
Ik ben nu een paar weken verder en heb mij de WatchMaker Premium van androidslide er op gezet en een aantal mooie ontwerpen uitgezocht om mee te experimenteren. Ook dit is aan te bevelen.

Verder kan ik alleen maar zeggen dat dit pareltje iedere dag bij mij om mijn pols zit. Ik ben dan ook uitermate tevreden wat Motorola heeft gemaakt.

De 5.1.1 update doet wonderen, WiFi enabled dus altijd verbonden. En ik merk zelfs een verbetering van de accu prestaties.

Heb jij ook een Motorola Moto 360 Zwart (Zwart)?