Sweex Wireless Multimedia Remote Control (USB) Review

zsteven1 11 april 2009, laatste update op 11 april 2009, 904 views

Sweex Wireless Multimedia Remote Control (USB)

Pluspunten

• Doet wat hij moet doen.
  • Eenvoudig te installeren (gewoon usb erin steken).
  • Niet duur.

Minpunten

• Afstandsbediening zelf niet in te stellen.
  • Niet erg mooi.
  • Sneltoetsen niet instelbaar

Configuratie Score: 3
Heb deze van de week gekocht, omdat ik geen betere afstandsbediening kon vinden voor XP zonder media center. En ik er eentje wilde welke PowerDVD en WinAmp ondersteund.
Ik gebruik hem nu voor PowerDVD en WinAmp, werkt beide prima.

Voor PowerDVD is het belangrijk dat je de Mode Select-knop even een seconde ingedrukt houdt zodat er een groen lampje gaat branden, zodat het werkt. (staat in de pdf-handleiding, maar deze wordt nooit gelezen;) ). (geen lampje=WMP groen=PowerDVD oranje=WinDVD) Vervolgens werken de knoppen gewoon goed. Het is niet uitgebreid, maar je kan navigeren door het dvdmenu, play/pauze, en volume verhogen en verlagen. Simpel maar doet iig wat ik wilt.

Voor WinAmp moet je even moeilijk doen, maar het is te doen. Ga naar de instellingen van Hotkeys, kies daar voor bijvoorbeeld "Play/Pauze" bij het vakje sneltoets druk je op de play knop je je afstandsbediening en de hotkey verschijnt vanzelf. Even voor alles invullen en het werkt!
Let op: Zorgt dat bij mode select geen lampje brand, dus kies voor de mode van Windows Media Player. Gebruik je bijvoorbeeld die van PowerDVD (groen), dan gebruikt hij de spatiebalk als sneltoets voor Play/Pauze. Aangezien Winamp de sneltoetsen ook accepteert als hij niet als actief scherm voor staat (bij PowerDVD moet dat wel), zal anders elke keer dat je de spatiebalk gebruikt (Word bijvoorbeeld) je muziek op pauze gaan ipv dat je een spatie krijgt (dat gebeurde mij;) ). Pijltjes en Enter-knop werken in WinAmp, als het je actieve venster is.

Al met al: simpel apparaatje, maar doet wat je ervan verwacht (zolang je niet te veel verwacht).
Werkt dus met elke software waarvan je hotkeys (sneltoetsen) kunt instellen. In werkt sowieso met WMP, PowerDVD en WinDVD

Voor de luie mens, als er geen lampje brand (WMP-instellingen), zijn dit de sneltoetsen:

Afspelen/pauze: Ctrl + P
Stoppen: Ctrl + S (knopje op afst. lang indrukken)
Terugspoelen: Ctrl + Shift + B
Vooruitspoelen: Ctrl + Shift + F
Volgende track: Ctrl + F
Vorige track: Ctrl + B
Volume verhogen: F10
Volume verlagen: F9

Nadeeltje: Als je Ctrl + B of S gebruikt in bijvoorbeeld Word wordt je tekst niet vet, maar begint je nummer opnieuw.. een nadeel dus;)

Heb jij ook een Sweex Wireless Multimedia Remote Control (USB)?