Specificaties Draadloos Qwerty met scissor switch toetsen - Bekijk alle specificaties

Rapoo E9270P (Qwerty) Zilver Review

Bose321 13 april 2015, laatste update op 29 september 2015, 440 views

Rapoo E9270P (Qwerty) Zilver

Prima toetsenbord, maar wel met een enorme fout

Pluspunten

• Mooi
  • Dun
  • Doet wat het moet doen

Minpunten

• Veert een beetje in, voelt goedkoop aan
  • Media keys input ghosting

Heb dit toetsenbord nu meer dan een jaar, en het is over het algemeen wel prima. De toetsen zelf hebben (voor flat keys) een aardig gevoel, en het bereik is ook prima.

De grootste ergernis van dit toetsenbord is dat de media keys last hebben van ghost input. Hiermee bedoel ik dat er af en toe knoppen worden geactiveerd die ik helemaal niet indruk. Ik heb zojuist dus daarmee mijn speakers om zeep geholpen omdat het volume dan naar de volle 100% gaat en niet meer terug te zetten is.

Ik had graag verlichting gezien op het toetsenbord, dat zou het wel afmaken.

Ik hoop het het probleem met de ghost input alleen een probleem is bij mijne, want het is erg gevaarlijk, en vooral storend. Ik ben stiekem aan het kijken voor een ander toetsenbord zonder 'touch' knoppen voor de media.

update 2015: Inmiddels 2 andere exemplaren gehad, met allemaal de zelfde problemen.

Heb jij ook een Rapoo E9270P (Qwerty) Zilver?

Ik heb ook last van de ghost input en dacht dat het aan de mijne lag, wilde al een nieuwe gaan kopen, maar deze review brengt me toch op andere gedachten...
'Gelukkig' ben ik dan ook niet de enige. Heb inmiddels 3 exemplaren gehad die het allemaal hadden. De een meer dan de ander.

Ik zou graag een nieuw toetsenbord aanschaffen dat er zo mooi uit ziet en ook een numpad heeft en media keys, maar helaas is dat er niet naar mijn weten. Mocht jij nog een alternatief weten, hoor ik het graag. Verder toetsenbord hoor prima, maar soms is het gewoon vervelend. Ik heb het ook niet altijd, de ene dag is het erger dan de andere.
Ik heb hetzelfde, ik wil graag een mooi draadloos toetsenbord dat niet heel dik is aan de voorkant zodat mijn handen goed kunnen rusten. Dit toetsenbord geeft me alles, maar ook die vervelende ghost input. Ook bij mij is het soms erger dan andere keren, het lijkt ook te maken te hebben met straling eromheen. Heb jij toevallig een telefoon dichtbij het toetsenbord staan?

Ik ga nog even verder zoeken naar een goed alternatief, als ik iets heb laat ik het je weten. Graag hoor ik het ook van jou als je iets hebt gevonden. ;)

Btw, had de Rapoo E9090P pasgeleden besteld, maar die vind ik persoonlijk niet fijn. Heel dik aan de voorkant en hij registreerde gewoon niet alle toetsen die ik indrukte.
Ik heb mijn telefoon meestal in mijn broekzak en af en toe halve meter van toetsenbord op muismat. Interessant om naar te kijken. Ik had zelf het idee dat het misschien met verlichting te maken had (heb 3 LED spots in het plafond die ook op het toetsenbord schijnen).

De Rapoo E9090P had ik inderdaad ook gezien, maar die vind ik te klein, en hij heeft geen numpad. Misschien dat je nog kan kijken naar de 8200P. Die ziet er wel minder chique uit, maar heeft wel echte keys voor media e.d.

Ik stuur je wel een PM mocht ik ooit iets leuks vinden. ;)
Hmm, ik heb wel LED-lampen in mijn kamer, maar ook als deze uit zijn heb ik last van de ghost input. Nu is het ook zo dat ik mijn telefoon altijd naast mijn toetsenbord heb staan, en soms wel de problemen voorkomen, soms weer niet. Heel jammer van zo'n mooi en goed toetsenbord...

De 8200P is echt iets anders, het zal dit probleem vast verhelpen, maar aan de reviews te lezen is hij niet echt super. Ook niet echt de premium look die ik zoek.

Super! :)