Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster T220HD Zwart Review

MotoRZR 10 april 2009, laatste update op 11 april 2009, 3.016 views

Samsung Syncmaster T220HD Zwart

Pluspunten

• Goed beeld
  • Leuke prijs
  • Mooi design
  • Super eenvoudig in installatie

Minpunten

• Trekt veel stof aan
  • Lang bezig met zoeken naar de juiste kleuren

Nadat ik lang heb getwijfeld om deze monitor te kopen heb ik hem toch maar aangeschaft. Nu alles ingesteld is en goed werkt vond ik het tijd om een review te schrijven. (Dit is mijn eerste review!)

Ik gebruik deze Samsung om tv te kijken en soms een HD filmpje.

De verpakking
De monitor zat goed verpakt in een stevige doos met piepschuim. De voet moest je zelf monteren maar dit moest met mijn oude monitor ook. Dit ging eenvoudig en was dus geen probleem. Verder zijn de bijgeleverde kabels (VGA, DVI en Audio) en stofdoekje handig.

Eerste indruk
Wow! Wat een geweldig mooi ding!
Dat was mijn eerste indruk en dat is nog steeds zo. Samsung weet mij steeds weer blij te maken met hun top producten en design. Deze monitor heeft een rode gloed en heeft een glimmend uiterlijk. Ook viel mij de grootte erg mee. In de winkel leek het wat klein, maar op mijn slaapkamer komt hij mooi tot zijn recht.

PC monitor
Als PC monitor is dit beeld perfect. Op mijn oude computer is alles wat groot en lomp, maar op mijn laptop is het beeld geweldig. De teksten zijn niet uitgerekt en de monitor zoekt vanzelf de juiste resolutie.

Ook met het kijken van HD films weet ik niet wat ik meemaak. Het beeld is helder en scherp. De laptop aangesloten op VGA geeft geweldig beeld. Ben benieuwd wat HDMI doet maar dit heb ik nog niet getest.

Als TV
Ik heb deze Samsung gekocht om te gebruiken als TV. Heb een aantal maanden lopen zoeken naar een goedkope maar vooral goede TV. Ik gebruik het op mijn slaapkamer en het beeld is wederom geweldig.

Het installeren is ook gemakkelijk. Nadat je alles aangesloten hebt doe je de TV aan en hij zoekt automatisch alle zenders (Plug en Play). De zenders RTL4 en RTL7 waren heel onduidelijk maar na het afstemmen waren ook deze zenders goed.

Het menu van Samsung is goed. Had hiervoor een ProLine en dit menu was onlogisch en ingewikkeld. Je kan makkelijk het geluid aanpassen en het beeld. Ook heb je een aantal waardes die je kan instellen zodat het beeld en/of geluid net iets beter word. Zo heb je Spraak, Film of Standaard en bij het beeld kan je ook een aantal dingen instellen.

De afstandsbediening
De afstandsbediening is netzoals de rest netjes en mooi. De knoppen zijn groot en er staat overal welke knop waarvoor is. Ook het bereik is goed. Nog een klein detail: het klepje van de batterijen kan je niet kwijtraken omdat deze aan de afstandsbediening vast zit. Super!

De kleuren en defecte pixels
De kleuren waren erg fel. Het duurde een tijd voordat ik de goede instellingen gevonden had en nog ben ik niet helemaal tevreden. Het Dynamisch cotrast is opzich goed maar voormij iets te fel. Natuurlijk kan je alles instellen in het menu: Contrast, Helderheid, Kleur, Scherpte, Kleur tint, Backlight etc. maar dit is nog even zoeken naar de juiste waardes.

Als ik de monitor als TV gebruik is het beeld via de Analoge aansluiting super helder. Er is geen ruis en het beeld is trillingsvrij. Het zappen gaat ook prima en

De defecte pixels heb ik (nog) niet gevonden en hoop dat het zo blijft. Natuurlijk is het wel super dat je 3 jaar garantie op dit scherm krijgt.

Geluid
Dit was een spannend moment. Heb veel reviews gelezen en overal kwam eruit dat het geluid zeer slecht was. Okee, voor films is het inderdaad niks maar om gewoon NED1 en andere zenders te kijken is het geluid super. Heb hier overigens nog niks aan veranderd want het klonk meteen goed. Ook TMF en MTV klinken aardig. Wil je met deze monitor toch films kijken en een goed geluid hebben? Plug dan gewoon je speaker set in de TV.

Inkijkhoek
De inkijkhoek is goed. Heb hem aan het voeteneind staan en het beeld blijft als je ligt op bed goed te zien. Ook als je ernaast staat of er schuin op kijkt is het beeld goed.

Deze PC monitor / TV is in een woord geweldig. Het beeld is prima en het geluid is goed. Je krijgt zeker waar voor je geld. Ook de touchscreen aan knop is leuk gedaan.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster T220HD Zwart?

Voor mensen die Full HD willen zonder teveel te betalen: Samsung 2333HD. 1080P, dus 1920x1080P. Persoonlijk vind ik de 16:9 beter omdat dat veel beter past bij TV kijken en HD films. Bij normaal gebruik is het geen hinder dus als je een TV/HDFilm/Monitor zoekt is deze 23" misschien een betere keuze ;)
Ik heb hem sinds gisteren :) Bevalt mij prima. Het geluid klinkt iets beter dan de T200HD (kleinere broertje van de T220HD in deze review).

Ik heb hem voor 279 bij de lokale scheerenfoppen gehaald. De reden dat ik hem nam was inderdaad voor Full HD en de prijs.
Bedankt voor tip! :)
De zenders RTL4 en RTL7 waren heel onduidelijk maar naar het afstemmen waren ook deze zenders goed.
Ik denk dat je daar "na het afstemmen" bedoelt :)

De ene vindt dit design mooi, ikzelf vind het echt veel te bling bling. Geef mij maar een super strak scherm met zo weinig mogelijk rand. :Y) Maar smaken verschillen natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door Wouter.S op 10 april 2009 20:34]

Aangepast! ;)
En natuurlijk zijn de meningen verdeeld. :)
Twijfel je tussen 20 of 22 inch? Ik heb voor deze gekozen omdat deze in de aanbieding was maar 20 inch is groot genoeg. In een winkel lijken alle tv's / pc schermen kleiner.
Ik vind juist 20" te klein. Het hangt er van af hoe groot de ruimte is waar je hem wilt gebruiken.
Kan je hierop gewoon een coax kabel aansluiten? En kan je bijv je PC EN de coax kabel erin, en dan bijvoorbeeld switchen tussen het TV signaal en het PC signaal?