Motorola Moto G 4G (2de generatie) Zwart Review

interron 2 april 2015, 17.453 views

Motorola Moto G 4G (2de generatie) Zwart

Geen betere telefoon voor zo weinig geld

Pluspunten

• Groot scherm
  • Grote accu
  • Stroeve achterzijde

Minpunten

• Lage helderheid scherm (geen oled)
  • Speakers
  • Shell's (flipcase) relatief prijzig

Ik heb deze telefoon nu een aantal dagen in mijn bezit.
Het is mijn 2e Motorola (hiervoor een Razr XT910).
Ondanks het feit dat Motorola in korte tijd 2x van eigenaar is gewisseld, is het nog steeds 'mijn' merk.
Goed ontworpen producten voor een goede prijs.

De Moto G 2nd gen. 4G ligt lekker in de hand mede door de wat stroef aanvoelende achterkant.
Alle apps draaien soepel en snel.
Gelukkig draait er een kale versie van Android (lollipop) op waardoor het geheel lekker overzichtelijk blijft.
De camera (8MP) voldoet uitstekend, zeker gezien de prijsklasse van de telefoon.

Heb jij ook een Motorola Moto G 4G (2de generatie) Zwart?

Nee, hij heeft geen dual sim. Volgens mij zijn er weinig smartphones in Nederland met die optie; is blijkbaar niet echt gewild.
Ik vind het vreemd de moto E en de new moto G hadden het namelijk wel, waarom nu deze niet meer?

Ik wil toch wel weer een Motorola, want veel plezier gehad met de Razr maar die begint nu echt op te raken met de accu.
De Moto E bestaat weliswaar in Dual SIM variant, maar niet in alle landen. Ook als je in de Pricewatch kijkt, zie je dat zowel de eerste generatie Moto E (4,3") als de 3G en 4G varianten van de 2e generatie (4,5") single-sim varianten zijn.

Dat de Moto G dat wel heeft, klopt voor de 3G variant. Daarbij moet je je realiseren dat het implementeren van 4G dual-sim ook daadwerkelijk twee 4G chips vereist, wat relatief nog duur is. Je ziet het dan ook nu al in de prijzen terug:
New Moto G 3G dual-sim vanaf zo'n 165 euro
New Moto G 4G single-sim vanaf zo'n 195 euro

Een dual-sim New Moto G 4G zou de prijs tot over de 200 euro drijven (230 schat ik), wat nu juist zo'n belangrijk psychologisch prijspunt is voor dit type toestel.

In andere woorden: het is een bewuste keuze van Motorola. In landen zoals Nederland is er zeer weinig vraag naar dual-sim en juist veel meer vraag naar 4G.
In Engeland is de dual sim wel verkrijgbaar. Het typenummer is dan XT1068
Wellicht kan je 'm online ergens bestellen?
dat is het typenummer van de 2nd Gen dual sim.
Euh, ja dat staat er toch bij?
maar dan snap ik niet waarom je dat hier noemt; deze review gaat toch over een Moto G met 4G? En die variant is toch niet als dual-sim leverbaar?
Beste Hkuit, strik genomen; helemaal gelijk maar aangezien iemand een dual sim variant (die hier sowieso niet leverbaar is) belangrijker vond dan de 4g variant heb ik de moeite genomen om deze persoon te helpen door het betreffende typenummer te vermelden.
Mijn review gaat inderdaad over de 4g versie maar de reacties kunnen daar om wat voor reden natuurlijk vanaf wijken (net als mijn antwoord).
oké, helder. Ik ben zelf op zoek naar een dual-sim toestel mét 4G, vandaar dat ik hoopvol op die link klikte en toen zag dat het om het oude 3G model ging.
Ik zou het liefst het 2015 model Moto G kopen, maar daarvan zijn de dualsim modellen lastig te vinden (Brazilië, India, maar niet in Europa) ;(
Zaten er ook oortjes bij?
Alvast bedankt!
Nee, telefoon wordt geleverd zonder oortjes of oplader. Het idee is, en wat mij betreft terecht, dat de meeste mensen wel al een oplader hebben en beter geen oortjes dan goedkope rommel.
Heeft het een dual sim?
Alvast bedankt!