Linksys Smart Wi-Fi Router AC 1200 (EA6300) Review

richardscholten 1 april 2015, 1.615 views

Linksys Smart Wi-Fi Router AC 1200 (EA6300)

Kan alleen als router worden ingezet en niet als losse access point. Nooit aan de praat gekregen Lomp groot ding, ook de adapter is erg groot en lomp. Guest network alleen unencrypted Ik had van een Ciosco merk beter verwacht...

Pluspunten

• niet kunnen ontdekken

Minpunten

• Setup en configuratie is een drama
  • Alleen als router direct gekoppeld aan DSL modem inzetbaar tenzij in bridge
  • Werkt niet samen met bestaande routers (dsl modem)
  • Apparaat en adapter erg groot formaat
  • Guest network alleen open mode mogelijk (wachtwoord in browser invoeren)
  • Geen vlan

Beheerbaarheid Score: 1
Kan alleen als router worden ingezet en niet als losse access point.
Althans dat kan wel, maar dan moet je hem op bridge zetten en verlies je vrijwel alle extra functionaliteit. (guest network,media server,parental control,etc...)

Moet dus altijd direct aan je modem gekoppeld worden en de modem mag zelf geen router functionaliteit bevatten.
Aangezien dat tegenwoordig bij de meeste geleverde modems van internet providers het geval is een compleet waardeloos apparaat.

Standaard configureren gaat via linksyssmartwifi.
Werkt in de meeste gevallen dus niet op het moment dat je deze aan je modem hebt gekoppeld (Bad Gateway)
Allen kunnen configureren via wi-fi (niet via lan) als deze NIET aan de modem hangt.
Vele instellingen geprobeerd, maar zodra de modem (fritzbox 7360) er aan hangt is het einde verhaal.

Nooit aan de praat gekregen (behalve in bridge mode dus)
Verder lomp groot ding, ook de adapter is erg groot en lomp.
Volgens gebruiksaanwijzing is het Guest network alleen unencrypted en er moet iedere keer een wachtwoord via de browser worden ingevoerd.

Iedere aanpassing opslaan betekend herstart van apparaat en weer wachten.
Aanpassingen gaan per scherm en moeten dus vaak opgeslagen worden...

Ik had van een Cisco merk beter verwacht...

Heb jij ook een Linksys Smart Wi-Fi Router AC 1200 (EA6300)?

Hij kan wel als acces point worden ingesteld. In een andere DHCP range. Alhans zo werkt het bij mij.
Beetje jammer dat je deze review op deze manier presenteert..
Alles wat je zegt kan wel, behalve Vlan.., |:(

Deze router heb ik al meerdere malen ingezet en altijd zonder problemen. :)
misschien even op cursus :+ ?

cheerz,
8)7
misschien even op cursus :+ ?

Het zou natuurlijk niet nodig moeten zijn een cursus te volgen om een router aan te sluiten.
Ik ben het wel met richardscholten eens, het is een vreselijk apparaat. Ik heb al aardig wat modems/routers geconfigureerd en nog nooit zo lang in cirkels rondgedraaid als met deze linksys.

Handiger zou zijn om de router gewoon met een kabeltje aan je computer te hangen, in te loggen op de set-up pagina, je instellingen te maken en klaar. Maar dat werkt dus niet als je hem aansluit op een modem van dezelfde fabrikant wat onder hetzelfde ip adres bereikbaar is. linksyssmartwifi is uiteraard ook niet bereikbaar zolang de hele setup niet werkt.

Het was het tweede apparaat wat ik ontvangen had, de eerste had ik teruggestuurd. Omdat ik bijna een week op de vervanging heb moeten wachten had ik, nadat het eenmaal werkte, geen zin om het ding weer terug te sturen en opnieuw een paar dagen te moeten wachten op iets anders. Als ik het geweten had had ik het ding nooit besteld. Ik zou het anderen ook niet aanraden. Op een schaal van 1-5 zou ik ook één ster geven.
Quote: "Het is ook van de gekke dat je, om het apparaat zogenaamd "handig" in te kunnen stellen je verbinding met internet (voor linksyssmartwifi) nodig zou hebben en een account moet aanmaken."

Dat is niet nodig, kan gewoon met een lokaal admin account en met een kabeltje aan je computer... :) :+ :o :)

Uiteraard, maar dat vertellen ze er niet bij. Ze willen blijkbaar dat je het op een andere manier doet.
Verder heeft mijn macbook pro geen ethernet aansluiting meer, maakt het ook lastig.
Wat ook nergens gedocumenteerd staat is dat standaard IP adres (192.168.1.1) verandert naar 10.12.141.111 als je het ding op een modem aansluit met hetzelfde ip adres.

Je kunt de router dan bereiken onder http://myrouter.local/.
Maar ook dat duurt een tijd voor je daar achter bent, omdat dat ook nergens staat, behalve op fora waar mensen dezelfde problemen proberen op te lossen.