Dell XPS 13 (2015) 9343-8451 Review

paulvd89 31 maart 2015, laatste update op 31 maart 2015, 526 views

Dell XPS 13 (2015) 9343-8451

Erg tevreden! Het is een prachtig apparaat om te zien maar ook om te gebruiken. De bouw kwaliteit is super, erg klein en licht en voelt stevig aan. Het scherm is erg mooi en de prestaties zijn goed. Enige nadeel is dat de fan redelijk veel geluid maakt.

Pluspunten

• Bouw kwaliteit
  • Afmeting en gewicht
  • Voldoende USB, SD, Display poorten
  • Touch pad

Minpunten

• Fan maakt veel geluid, dit kan erg storend zijn
  • Backlight kan niet helemaal uit tot 0

Ik ben overgestapt van een MacBook Pro naar deze XPS13. De MacBook was naar mijn ervaring zeer goed in bouwkwaliteit, accuduur en touchpad. Ik moet zeggen dat deze XPS daar zeker niet voor onder doet. Daarnaast vind ik hem ook gewoon erg mooi en handzaam! Enig minpunt is dat de fan regelmatig veel lawaai maakt. Daarnaast is de accuduur bij lange na niet de bij de introductie vermelden 15 uur. Echter had ik dat ook niet verwacht van de qHD versie met touch screen.

Heb jij ook een Dell XPS 13 (2015) 9343-8451?

je zegt zelf dat de accu de 15 uur lang niet haalt, wat is dit dan wel met windows in energiezuinig, wifi aan en schermhelderheid op 1/3e bijvoorbeeld?
Ik heb er geen klok bij gepakt maar ik verwacht dat dit ongeer 8 uur zal zijn. Ik gebruik Windows 10, helderheid op het laagst of een na laagst en geen battery saver mode. Dit is bij alledaags gebruik zoals browsen, mail, spotify etc.
Wanneer ik films stream kan ik volgens mij prima twee films achter elkaar kijken, echter is de koek dan wel bijna op.
Zwaardere applicaties heb ik alleen langere tijd via de oplader gebruikt.
Een luidruchtige fan is in deze klasse een heel stevige misser. Onbgerijpelijk dat ze dat bij Dell in 2015 nog niet voor elkaar hebben. Zelf bij bijvoorbeeld een Thinkpad T61 van 6 jaar oud hoor je alleen de HDD af en toe spinnen, maar zeker geen fan.

Een lawaaierige fan zou voor mij echt een reden zijn de laptop niet aan te schaffen.