PEAK Radeon 9800 Pro 128MB (AGP, DVI) Review

berica 20 juli 2005, 2.459 views

PEAK Radeon 9800 Pro 128MB (AGP, DVI)

Pluspunten

• drivers zijn up to date (volgens site)

Minpunten

• Hoge warmte, aparte koeling aansluiting nodig (Deze is overigens slecht op de videokaart te bereiken en doet erg ielig aan) , goedkope verpakking,

Drivers en compatibiliteit Score: 2
Deze kaart aangeschaft omdat mijn huidige kaart niet meer voldeed. Echter de meeste spellen lopen trager dan met mijn nvidia gforce FX 5200.
Battlefield 2 geeft diverse zwarte vlekken en loopt niet soepel.
COD doet het wel maar als je iets hogere waarden van je video kaart used dan gaat die net zo haperen . Door deze kaart loopt mijn temperatuur op tot over de 75 graden, en met de oude kaart kwam dit zelden voor. De componenten op deze kaart zijn ook erg slecht gemonteerd. Bij ingebruikname van 2 monitoren hapert het 2e beeldscherm regelmatig.
Bij de kaart was overigens geen digitale stekker voor monitor ingesloten (om van Digitaal naar VGA te gaan) die zou volgens de produkt omschrijving wel aanwezig moeten zijn.

Kortom deze kaart gaat morgen terug naar de leverancier. Echter las ik dat ik geen geld terug krijg.. (grrrr)

maar ja.. op zoek naar een betere kaart dan maar, had ik ook maar beter de reviews hier moeten lezen.

• Intel pentium 4 3,6 Ghz
  • Windows XP

Heb jij ook een PEAK Radeon 9800 Pro 128MB (AGP, DVI)?

Ik had ook een Geforce 5200 en ben sinds 2 weken op een 9800 Pro van Mycom voor 99 euro.

Alles spellen draaien super, stukken beter als mn 5200.

Denk dat j een brakke kaart heb gehad
Welke kaart is dat dan? Ik zie op de mycom site alleen een 9800 pro voor 150. De 9600 pro kost 99
Die kaart waar hij het over heeft is al 2 weken (o.i.d.) uitverkocht. Volgens MyCom was 'ie de eerste dag al uitverkocht. (Het ging nl. om een aanbieding ;))
Ayy Ayy!

Ik weet dat zo nu en dan slechte exemplaren van de R360 opduiken...waarschijnlijk wat dit er eentje.

De R360 wordt warm..ja..dat klopt. Maar loopt in de meeste gevallen goed, het zijn echt de uitvallers en de slechte batches die het hem doen.

Jammer dat je een uitvaller had.. maar de 9800 Pro zelf is niet een slecht product!
Op de 9800 serie zit een R350 core en op de 9800xt alleen een R360 core. :Y)
:Y) en op een gegeven moment waren er te weinig r350 cores en kwam het steeds vaker voor dat men een r360 core op zijn 9800pro terug vond :)
zoek maar op GOT het is een vaak voorkomend geval dat op een 9800pro gewoon een xt core zit
Heb jij niet toevallig de 128bit versie van de 9800pro? Die presteert tegenover de 256 bit 9800pro nl best wel slecht.
Maar dan nog altijd stukken beter dan de ramp van de eeuw, genaamd FX5200
Zal wel aan het merk liggen, de meeste mesen zijn erg tevreden over een 9800 Pro. Moet toch ook sneller zijn als een 5200 dacht ik zo. Heb je geen driver conflict? dat gebeurt vaak als je van Nvidia drivers naar Ati gaat. Gebruik eens een driver cleaner of her-install XP.
Misschien als je er een HP80 zalman koeler opbouwt dat het dan beter gaat. In iedergeval vwb de koeling. Een PRO ->XT bios flash zal met dit exemplaar wel helemaal uit den boze zijn vrees ik.
Nou ik wil zeer binnenkort een 9800pro kopen ik heb nu een 9200 Radeon 128ddr maar moet ik nu een Ati/Asus? kopen[trouwens Battlefield 2 en cod enz enz die gaan lekker hier op mijn pc`tje ik denk toch dat je een defecte kaart in handen had
een asus kaart met de chip van ati ;) de beste dus.. :)
Het klinkt alsof de meeste problemen gewoon door jezelf komen.

Heb je de drivers wel goed verwijderd/opnieuw geinstalleerd? (slomer dan een 5200 |:()

Peak is naar horen zeggen geen A-merk, maar de meeste problemen die jij beschrijft zou ik zelfs met een toevallige 'slechte' kaart niet verwachten.
het is geen DOA, maar scheelt inderdaad vrijwel niets.. gewoon RMA met die handel.
Vind het overigens wel een overdreven ondeskundige beoordeling. Ieder logisch denkend mensch kan toch wel bedenken dat de performance van die 9800Pro totaal niet klopt en dat er iets anders aan de hand is. Alsof deze 'PEAK' 9800Pro per definitie zo slecht zou zijn, wat een onzin, met goedkope componenten krijg je een kaart nooit zo veel trager. En inderdaad, weet je wel zeker dat het een 256bit versie is? Maar dan nog, een 5200 is totale crap, je zou juist blij moeten zijn met een 9800Pro. Ik hoop voor je dat het een fout in het product is en je hem RMA kunt sturen, een 9800Pro is namelijk een zeer degelijke videokaart. Mijn 9500@9700Pro verschilt niet zo erg veel in snelheid, en die doet ook alles nog zeer netjes, gezien zijn leeftijd het beste product dat ATi tot nu toe heeft geleverd. (overigens mijn eerste ATi ooit, heb altijd nVidia gehad)