Dell XPS 12 (9Q33-6483) Review

P.C.Simonis 31 maart 2015, 343 views

Dell XPS 12 (9Q33-6483)

Klein en lichtgewicht. Zeer simpel en snel te converteren van laptop naar tablet (vind ik een enorm +punt).

Pluspunten

• Zeer handig formaat. Niet te zwaar en niet te groot.
  • Laptop is zeer snel om te toveren tot een Windows 8 tablet
  • Klikken met de touchpad werkt erg soepel (in tegenstelling tot andere merken die ik getest heb)

Minpunten

• CPU fan gaat wel erg snel draaien
  • Slechts 2 USB poorten
  • Geen cardreader

Heb deze laptop zakelijk in gebruik gekregen van mijn werkgever. De eerste indruk is erg goed.

De laptop start razendsnel op. Gelukkig wordt er door Dell ook niet al teveel troep op de fabrieksimage ge´nstalleerd. Dit was zo verwijderd.

Het scherm kun je omklappen, zodat je een tablet functie krijgt. Dit vind ik echt superhandig en zo kun je 's avonds even lekker op de bank hangen en via een app zoals Netflix of Youtube eens een filmpje kijken. Op mijn werk gebruik ik hem voornamelijk als laptop.

1 Ding wat nu al wel irriteert is dat de FAN begint te blazen zodra er een CPU belasting is die hoger is dan 25% kennelijk. Ik ben dus al wat dingen aan het uitschakelen. Er zijn met name 2 services die constant extra load van de CPU eisen (alleen al in Idle mode) en dat is de Windows Modules Installer Worker en de Antimalware Service Executable.

Windows Modules Installer Worker uitschakelen:

Windows Defender instellingen aanpassen:

De accuduur valt me reuze mee. Ik heb gisteren ongestoord 4,5 uur lang van alles kunnen doen op de laptop voordat de accu echt compleet leeg was (normaal verbruik zal ik het maar noemen)

De beeldkwaliteit is goed. Scherp en kleurig. Beetje warm ook. Maximale resolutie is 1920x1080. Hogere resolutie hoeft van mij ook absoluut niet op zo'n klein formaat laptop anders wordt alles alleen maar kleiner.

Via de extra bestelde USB3.0 naar LAN kabel die Dell zelf ook aanbiedt, kan ik op bekabeld netwerk zitten. Gelukkig ondersteunt dit Gigabit. Wel zo handig nu ik dat thuis beschikbaar heb via glasvezel.

Ook heb ik een extra sleeve besteld van Dell zelf. Een mooie kunststof hoes/tas. Veel is er niet over te vertellen, maar het beschermd de laptop gewoon tegen krassen en stoten bij vervoer.

Heb jij ook een Dell XPS 12 (9Q33-6483)?