Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Red (US Qwerty) Review

mcp20366 31 maart 2015, 526 views

Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Red (US Qwerty)

Het mooiste meisje van de klas. Maar worden we er gelukkig van?

Pluspunten

• Mooi toetsenbord om aan te gluren. Wellicht het mooiste van het moment.
  • Toetsen staan vrij waardoor schoonhouden gemakkelijk is

Minpunten

• Toetsen iets te klein qua contactoppervlak. Ook na gewenning nog veel typefouten.
  • Nummer toetsen niet handig verlicht. 1 tm = hadden de leds dan ook beneden mogen zitten.
  • Software/drivers nog niet helemaal stabiel. Profielen soms spontaan naar windowsprofiel. Lijkt me een windows focus probleem.
  • Niet alle leds regelbaar. Witte indicator leds van Caps Num en Scroll Lock te fel.
  • Verbazingwekkend weinig profielen online.
  • Afwerking kan beter. De aluminiumplaat voelt scherp aan, de polssteun kan beter (is te laag, te klein)
  • 16 miljoen RGB kleuren blijken er minder te zijn. Marketingblunder die al voor refunds heeft gezorgd.

Een mooi uitziend toetsenbord waar veel aan te verbeteren valt. Zowel ergonomisch als functioneel als esthetisch.

Zoals met alle invoerapparaten, eerst proberen voordat je er een koopt.

Nee, ze maakt me nog niet gelukkig. Maar gelukkig is ze wel van mij...

Heb jij ook een Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Red (US Qwerty)?

Denk je dat de K95 waarde toevoegt tegenover de K70? Ik ben voornamleijk een FPS gamer. Ik dacht dat ik misschien de extra toetsen kan gebruiken voor productivity.

De pricewatch: Corsair Vengeance K65 Compact QWERTY lijkt me goedekopere alternatief, alleen is die slecht verkrijgbaar.
Ik vreesde al dat ik geen macro's zou aanmaken en dat de functietoetsen ongebruikt zouden zijn.
Dat is nu na 2 maanden het geval.

Ook MMO en MOBA spelers willen instant bij de knopfuncties kunnen. De hand verplaatsen naar de functietoetsen is niet wenselijk.

Voor editors die gebruik maken van herhaaldelijke toetsenaanslagen zullen de functietoetsen en macro's wel nut hebben.

Voor het kleine prijsverschil tov. de K70 RGB heb ik toch gekozen voor de K95 RGB.
Mijn advies voor gamers zou zelfs zijn om voor de K65 RGB te gaan.
Die is er niet in NL. Kan ik net zo goed voor de normale K65 gaan.
werken die fancy functies ook buite windows? lees linux os?
Er staat meer tekst in je + en - punten dan je review..... kun je iets specifieker zijn?