Nexus SkiveTek AXP-3200 (Socket 370/A) Review

hmvandiermen 19 juli 2005, 415 views

Nexus SkiveTek AXP-3200 (Socket 370/A)

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Betaalbaar
  • Niet te groot/zwaar

Minpunten

• Niet stil genoeg voor low-noise pc
  • koelcapaciteit matig

Geluidsproductie (max) Score: 2
Koelvermogen Score: 3
Ik zocht een goede, stille koeler met een betaalbaar prijsje. Ik kwam zodoende, na wat zoekwerk, uit bij deze koeler. De zalman viel af door grootte en gewicht. Sinds november 2004 draait die in mijn "nieuwe" computer en doet het redelijk naar behoren.
Deze XP3200 koeler maakt standaard echter (te) veel geluid (meer dan ik had verwacht bij een low-noise koeler) en de koeleigenschappen zijn mijns inziens maar redelijk zijn (bij mijn xp2400+ racet de temp bij enige belasting zo boven de 50 graden). Overclocken is dan ook uit den boze. Achteraf ben ik niet geheel content met de aankoop.

Heb jij ook een Nexus SkiveTek AXP-3200 (Socket 370/A)?

Ik heb dezelfde koeler aan een Fanmate 2 gekoppelt omdat hij inderdaad meer geluid maakte dan ik gehoopt had..
De koelprestaties zijn bij mij echter prima in orde...
Hij koelt bij mij een Barton 2500+ op 52 graden load...(Find a Drug) En das dus met afgeknepen voltage..
Ik ben daarom best tevreden over de prestaties.. hij is geluidloos op de minimale (7v?) instelling van de fanmate2..