Grand Theft Auto V, PlayStation 4 Review

McJones 28 maart 2015, laatste update op 29 maart 2015, 529 views

Grand Theft Auto V, PlayStation 4

Voor mij maakte GTA V de investering voor de console helemaal waard. God wat een ervaring. Deze game gaf me zoveel plezier voor vele uren. Dit is het beste spel ooit. Wie van crime films/boeken en ook van actie, shooters en racen houdt is dit verplichte kost.

Pluspunten

• Verhaal
  • Humor
  • Onvergetelijke missies en shoot-outs
  • Immense wereld waar zoveel te doen is
  • Mooie graphics, je speelt echt in strak Full HD (ok ik geef toe af en toe wel kartelrandje)
  • Taalgebruik criminelen
  • Het oog voor detail van de makers
  • Meesterwerk

Minpunten

• Trevor is iets te lomp, onmenselijk en te overtrokken
  • Waarom niet op één knop kunnen drukken om verder te gaan met missies?
  • Soms wel eens verveeld van hele lange stukken moeten rijden
  • Richtsysteem maakt de game best wel makkelijk soms
  • Lichte framerate drop als je door drukke stad scheurt
  • Hopelijk wordt de A.I. van de politie bij de volgende GTA verder verbeterd

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 5
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 5
******Deze game is 18+ en dat zeg ik niet omdat ik niet geloof dat kids niet tegen het geweld kunnen in games, maar omdat de kids het verhaal en de humor niet helemaal zullen begrijpen******

Ik had GTA V nog nooit gespeeld voordat ik het voor de PS4 had aangeschaft. Ik ben echt ontzettend blij dat ik aan dit spel meteen in Full HD kon beginnen op een soepel draaiende console. (Dit spel hoor je trouwens op de bank met een controller te spelen, achter de pc zitten lijkt me niks.) Ik vind de immense wereld van Los Santos erg strak naar voren komen op de PS4. Mooier dan dit hoeft van mij zelfs niet meer. Het spel draait stabiel op 30 Fps maar heel soms heb ik wel het gevoel dat het dropt als je als een gek door de drukke stad scheurt. Verder niet zo storend hoor. Ik begon meteen aan het verhaal en ik vond het ontzettend tof al zijn sommige personages naar mijn mening niet helemaal geslaagd. Het spel was wel redelijk simpel vond ik. Zo zat ik nooit echt ergens lang vast bij een missie. Wel ben je vele uren zoet voordat je het verhaal uit hebt. Een mega wereld heeft trouwens ook wel eens het nadeel dat je lange afstanden moet afleggen. Wat mij betreft komt Rockstar bij de volgende GTA met een snel reis toets (en niet zo'n suffe taxi). Dan kun je meteen verder gaan met datgene wat je wilt doen. Niettemin, voor mij maakte GTA V de investering voor de console helemaal waard. God wat een ervaring. Deze game gaf me zoveel plezier voor vele uren. Zelfs toen ik het hoofdverhaal uit had was er nog genoeg te doen. En ik heb GTA online nog niet eens geprobeerd........ Voor mij is GTA V het beste spel ooit. Wie van crime films/boeken en ook van actie, shooters en racen houdt is dit verplichte kost.

P.S.
Rockstar mag wat mij betreft ook GTA IV in Full HD voor de PS4 uitbrengen.

Heb jij ook een Grand Theft Auto V, PlayStation 4?

Fijn dat je er zo tevreden over bent.

Verder vindt ik dat het ver rijden in games niet echt een minpunt is van de game zelf maar door jou als negatief wordt ervaren. De map mag van mij zelfs nog groter zijn. Kijk zelf verder wel heel erg uit naar de versie op de PC die in April uitkomt. Met name naar de verbeterde details en "Draw distance."
Ik vind het juist fijn dat er niet zoals bij AC\Shadow of Mordor kan teleporteren en even snel een missie te doen.
Het forceert je om het spel te beleven op de manier dat het bedoeld is.
De taxi centrale werk snel genoeg als je toch alleen van missie naar missie wilt spelen.

[Reactie gewijzigd door Eewokney op 23 april 2015 09:40]