Specificaties Headset (universeel) - Bekijk alle specificaties

Philips TX1BK Review

Sjoerdfoto 26 maart 2015, laatste update op 26 maart 2015, 914 views

Philips TX1BK

Na trouw bij Apple EarPods gebleven te zijn was het bij het 3e kapotte setje toch maar tijd voor iets anders. Bij deze philips uitgekomen. Wat een kwaliteit! Echt ongekend... Voor mij zijn ze veel beter dan de EarPods!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Flatcable

Minpunten

• Wennen i.v.m. oorschelpen
  • geen bediening volume / nummers (wel start/stop)

Na 3 setjes EarPods van Apple waarbij steeds hetzelfde mankement optreedt (rechteroortje valt uit), geen zin om een 4e setje te kopen. Op zoek naar iets anders dus!

Ik ben een groot muziekliefhebber, van alle soorten muziek. Nederlandstalig tot trance, klassiek tot metal. Alles kan ik op zijn tijd waarderen.

Via internet bij bol.com uitgekomen, bij deze oortjes. De prijs was gunstig (25 euro, gratis verzending). Modeljaar is 2014, er was zelfs nog geen tweakers vermelding. Uiteindelijk is het altijd appels met appels vergelijken, er zijn een aantal soortgelijke oortjes die je kunt kiezen, met voor de gewone gebruiker geen hoorbaar verschil. De gok gewaagd, en tot nog toe zeker geen spijt van!
Ze passen erg goed, er zitten 3 setjes dopjes bij voor alle maten oren. En de geluidskwaliteit is echt fantastisch! Helder, krachtig met een zeer natuurlijke bass!

Het is wel wennen t.o.v. traditionele oortjes, aangezien er ook een gedeelte in je oorschelp ligt. Maar wie mooi wil luisteren, moet pijn lijden ;-)

Een nadeel is dat er op deze oortjes geen volume regeling en nummer regeling is. Wel een start/stop knop en een microfoon. Nieuw voor mij is de flatcable, nog nooit mee gewerkt en ik ben dus benieuwd hoe dit zich gaat gedragen in de loop van de tijd!

Wat mij betreft zeker een aanrader!

Heb jij ook een Philips TX1BK?

Deze review gaat vrijwel geheel niet in op de geluidskwaliteit. Wat voor een klankbeeld je kan verwachten wordt totaal niet duidelijk. Ge´nteresseerde lezers verwijs ik hiernaar:

Dit geeft je een duidelijke beschrijving van de geluidskwaliteit en het klankbeeld, aangevuld met meetgegevens.

Het moge duidelijk zijn dat je echt een basszwaar geluid moet verwachten als je deze oordopjes koopt! Ze zijn verre van neutraal.
Voor iedereen is de beleving van geluid verschillend en moeilijk om via tekst aan te geven, dus kijkend naar de prijs en een neerlands product moeten we blij zijn.