Spigen Aluminium TEKA Earphones (Rood) Review

kikaboo 24 maart 2015, laatste update op 7 mei 2015, 400 views

Spigen Aluminium TEKA Earphones (Rood)

Ik was verbaasd dat er niet meer in-ear oordoppen waren met dezelfde functionaliteit (mic, pauze/afspeel knop en volume knoppen) voor minder geld. Helaas blijven ze niet goed zitten (dit is persoonlijk), zijn ze niet goed beschermd tegen statische elekriciteit en is hij na 3 maanden al kapot.

Pluspunten

• Design
  • Platte kabel (minder snel kabels in de war)
  • Functionaliteit (mic en knoppen voor pauze/afspelen, volume +/-)

Minpunten

• Na 3 maanden al kapot
  • Pauze/afspeel knop lastig in te drukken zonder volume knoppen ook in te drukken
  • Beschermt niet goed tegen storing van statische elektriciteit
  • Blijft niet goed in m'n oor zitten (dit is persoonlijk)

Edit: 3 maanden na ontvangst is hij al stuk. Niets raars mee gebeurt, maar het geluid stoort, mic en knoppen werken ook niet meer. Niet kopen dus.

De rest hieronder had ik na 6 weken gebruik geschreven:

Eerst de plus punten.

Ik kocht deze earphones omdat ze de goedkoopste waren die er redelijk uit zagen met de functionaliteit van mic, pauze/afspeel knop en volume knoppen. Ze werken ook goed met de iPhone 5, waarbij je de pauze knop kan inhouden om via spraak iemand te laten bellen.

Is iets persoonlijks, maar het design van deze vind ik heel mooi.

Komen ook met een heel mooi hoes (die ik nooit ga gebruiken omdat hij best groot is).

Is allemaal mooi vorm gegeven en leuk om uit te pakken, maar het gaat uiteindelijk om de oordopjes.

Ze hebben platte kabels wat handig is wat betreft het niet zo snel in de war raken van de kabels.

Geluidskwaliteit klinkt voor mij prima, maar ik luister meestal geen muziek er mee, maar podcasts. Dus ik zou zeggen ergens tussen voldoende en uitstekend.

Bouwkwaliteit lijkt ook prima in orde, behalve de knoppen, die zien er wat fragiel uit. Ben benieuwd hoe lang die het goed blijven doen, maar wie weet geven ze nooit problemen.

Dan de min punten.

De pauze/afspeel knop is lastig in te drukken zonder de volume knoppen ook in te drukken. Als je er goed naar kijkt lukt het wel, maar meestal doe ik het zonder te kijken als ik onderweg ben. Dit zorgt er voor dat je volume dus een beetje schommelt op het moment dat je je audio aan en uit zet, maar heel erg is het niet.

Grote minpunt voor mij is dat als ik iets aan doe met wol, dan hoor ik heel vaak elektrostatische ontlading, waarbij vonken overschieten naar het kabeltje. Als je deze dus wilt gebruiken terwijl je wol aan hebt, kan ik ze niet aanbevelen. Tenzij je het niet erg vindt om dan vaak een *pok* te horen door je geluid heen.

Volgende min punt is eigenlijk persoonlijk, maar heb er wel last van, dus noem het maar. Deze oordoppen blijven niet heel goed in m'n oren zitten. Er zijn drie maten rubbere dopjes meegeleverd, dus ik vind dat heel netjes van Spigen, maar geen 1 blijft goed in mijn oor zitten. Ik weet dus niet echt of dit een Spigen specifiek probleem is, of meer een in-ear oordoppen probleem, waarbij het heel nauw komt om een paar te vinden die bij jou goed zitten.

Ik was verbaasd dat er niet meer in-ear oordoppen waren met dezelfde functionaliteit (mic, pauze/afspeel knop en volume knoppen) voor minder geld. Vaak hebben ze dan alleen een mic, of alleen volume knoppen, enz. Ik had hiervoor een paar in-ear oordoppen die heel goed zaten, maar zonder deze functionalieit. Voor 40 euro vind ik ze er goed uit zien. Helaas blijven ze niet goed zitten en zijn ze niet goed beschermd tegen statische elekriciteit; dit geeft dus vaak irritaties (heb een wollen jas).

Als je ze kan uitproberen zonder gelijk te moeten kopen om te zien of ze jou goed zitten (of je vind het niet erg om een gokje van 40 euro te wagen) en je draagt geen elektrostatisch verhogende materialen, dan kan ik ze aanraden.

Heb jij ook een Spigen Aluminium TEKA Earphones (Rood)?

Mag ik jou in-ears van AiAiAi adviseren? Gewoon te koop via www.aiaiai.dk
Heb er ondertussen al wat versleten 3e paar pas gekocht in 4 jaar tijd); ik gebruik ze dan ook 2 a 3 uur per dag.

Zitten fijn, ook pauze, play en volumeknoppen. Ook een mic aanwezig en een mooi design (persoonlijk).