Specificaties 500GB 2.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

Verbatim 500GB 2.5" SATA USB 2.0 (47566) 500GB Zilver Review

looskuh 6 april 2009, 1.277 views

Verbatim 500GB 2.5" SATA USB 2.0 (47566) 500GB Zilver

Pluspunten

• licht, klein, compatibel.

Minpunten

• licht, klein? Overbodige ventilator.

Mobiliteit Score: 5
Heb hem nu twee weekjes, en het is echt een bijzonder fijn dingetje. Wat vooral opvalt, is hoe ontzettend licht en klein dit hd'tje is, en dan wel 500gb groot. Toen ik hem binnenkreeg, dacht ik eerst dat ik per ongeluk alleen een hard disk case gekocht.

Hij heeft dus geen extra stroomadapter, dat is ideaal. Wel een mini-usb-aansluiting, daar zie ik dan de noodzaak weer niet van in. Dat is wel jammer, moet je weer net iets zuiniger op de kabel zijn, die overigens een beetje kort is.

Het ventilatortje vind ik wel een beetje irritant, vooral omdat ie sowieso niet zo warm wordt. Maar dat is verder een beetje geneuzel om niet helemaal kritiekloos te zijn.

Ik ben er in ieder geval erg blij mee, alhoewel ik natuurlijk nog niets kan zeggen over de betrouwbaarheid van het product. Misschien betekent 'licht' in deze wel 'kwetsbaar'.

Heb jij ook een Verbatim 500GB 2.5" SATA USB 2.0 (47566) 500GB Zilver?

Volgens mij is die "Overbodige ventilator" de schijf zelf... kan me namelijk moeilijk voorstellen dat er een fan in een 2.5" behuizing past en nog steeds klein te noemen valt
Welke aansluiting had hij dan moeten hebben zodat je niet zuinig op het kabeltje hoeft te zijn?
2,5" harddisks hebben standaard een mini usb aansluiting, dat is echt totaal niets nieuws en ook absoluut niet als een nadeel te noemen aangezien het een standaard is.
Zit geen ventilator in, dat is de disk zelf.
Behuizingen als deze zijn inderdaad niet ontzettend stootvast, voorzichtig mee omgaan dus (hoewel een 2,5" schijf over het algemeen wel wat meer kan hebben dan een 3,5" variant).

Goed dat je een review maakt maar hij is wel wat aan de magere en incorrecte kant.

[Reactie gewijzigd door Mental op 6 april 2009 19:42]