JBL TEMPO In-Ear J01B (Zwart) Review

Sjoerd Ultio 22 maart 2015, 587 views

JBL TEMPO In-Ear J01B (Zwart)

Prima oordopjes voor weinig geld. Lees de uitgebreide review voor een nadere toelichting.

Pluspunten

• Geluid
  • Materiaal
  • Verpakking (presentatie)
  • Lang snoer

Minpunten

• Dunne bedrading naar de oortjes
  • Te lang snoer

Ik ben verbaast dat deze oortjes tweemaal 1/5 sterren heeft gekregen bij de beoordeling. De een had zijn oordeel na 5minuten al klaarliggen en de ander omdat het voor hem een DOA betrof.

Ik heb deze earphones een week geleden bij de Media Markt gekocht voor 20eu. Deze oortjes zijn qua prijs/kwaliteit meer dan prima. Ik ben geen audiofiel, maar ik hecht wel waarde aan goed geluid, omdat ik mijn muziek dagelijks in heb in het OV of in de sportschool.

Ook ik heb meerdere malen rondgelopen met oordopjes van 60 euro, dan had je van die earphones met een overkill aan bass (dat is blijkbaar hetgeen waar je dan voor betaald). Deze earphones zijn prima in balans en betaalbaar.

Het materiaal is grotendeels silicone, wat wat luxer oogt dan die all-out plastic earphones. Het snoer is bovengemiddeld lang. Dit kan voor sommigen als voordeel worden ervaren en voor anderen als nadeel.
Enig minpunt is dat het snoer van het middenstuk naar de oordopjes zelf relatief dun is. Of dit gevolgen heeft voor de levensduur kan ik nog niet zeggen.

Al met al ben ik tevreden met mijn aankoop. Even de levensduur afwachten. Als dit mij bevalt dan overweeg ik meerdere in te kopen als reserve. Of je nou oordopjes hebt van 60eu of van 20eu, bij dagelijks gebruik begeven ze het vroeg of laat nou eenmaal.

Oh en mocht je ze bij de mediamarkt halen. De Sennheiser verkoopt apart rubberen oordopjes voor op je earphones, 10 stuks voor 10eu maten S/M/L. Deze passen ook op deze earphones.

Heb jij ook een JBL TEMPO In-Ear J01B (Zwart)?