MSI KT880 Delta FSR, KT880 (Sound, LAN, SATA-RAID) Review

nAFutro 21 december 2005, 441 views

MSI KT880 Delta FSR, KT880 (Sound, LAN, SATA-RAID)

Pluspunten

• Prijs/prestatie
  • Passief gekoeld
  • Goede onboard audio
  • Overklokken mbv Corecell

Minpunten

• 12V Connector slecht geplaatst
  • Low speed fan detection faalt

Layout Score: 3
Ik heb dit bord gekocht als laatste upgrade aan het K7 tijdperk en mijn Athlon XP in te zetten als Media Center vanwege het lagere energiegebruik in vergelijking met de huidige systemen.

De KT880 chipset performt best goed en de southbridge die erop zit is van de laatste generatie met geintegreerde RAID.
Dit bord beschikt over de Via Vinyl Stylus Audio-chip, deze produceert gewoon goed geluid, ik heb mijn SB Live 5.1 buiten de pc gehouden.
Tot slot zit er ook nog eens GB Lan op, dat zie je niet vaak voor <60 euro.

Er schijnen problemen te zijn met de stabiliteit van het moederbord (of zelfs chipset!) wanneer men geen dual channel gebruikt, ik heb zelf de opstelling wel continue in dual channel staan en heb gelukkig totaal geen stabiliteitsproblemen.

~[Update]
MSI is een beetje aan het knoeien met S3 standby, hier hebben ze in de laatste 2 BIOS updates wijzigingen in aangebracht maar het is nog steeds niet perfect (BIOS 1.9).
Overklokken gaat lekker op dit bord, de Athlon kan voldoende Volt tot zich nemen net als de DDR bankjes.

Heb jij ook een MSI KT880 Delta FSR, KT880 (Sound, LAN, SATA-RAID)?