Kingston HyperX Cloud Zwart Review

Meulendijks89 16 maart 2015, laatste update op 18 maart 2015, 2.954 views

Kingston HyperX Cloud Zwart

Kingston heeft met de HyperX Cloud een uitstekende eerste headset uitgebracht in de prijsklasse tot 100 euro.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Bouwkwalitiet
  • Kunstleder en Velours earpads
  • Comfort
  • Accessoires
  • Prijs!

Minpunten

• Noise Cancelling microfoon werkt goed maar kan beter.

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 4

1. Inleiding.
2. Specificaties.
3. Unboxing.
4. Uiterlijk.
5. Comfort.
6. Geluidskwaliteit.
7. Conclusie & Samenvatting.
8. Review Updates.

1. Inleiding.

Ruim 2 weken was ik opzoek naar een goede betaalbare headset voor bij mijn PC want er wordt nog wel is geklaagd dat ik het geluid zachter moet zetten tijdens een potje Battlefield 4 of als ik muziek luister. Om toch goed muziek te kunnen luisteren en Battlefield 4 te kunnen spelen zonder klachten heb ik eerst wat keuzes moeten maken voordat ik opzoek ging zoals:

Wat wil ik uitgeven?Maximaal 150 euro.
Draadloos of Kabel?Kabel, omdat ik draadloos onnodig vind bij een PC.
Stereo of Surround?Stereo. Omdat ik surround in een headset geen meerwaarde vind.

Tijdens mijn zoektocht heb ik veel, heel veel reviews gelezen van goedkoop tot duur en veel verschillende merken voorbij zien komen maar ik had niet gedacht dat ik bij het merk Kingston uit zou komen. De Hyper X Cloud kwam vaak voorbij maar toch wist niet wat ik er van moest denken aangezien het toch een onbekend merk is in de headset wereld tot nu, de reviewers zijn erg goed te spreken over de Cloud dus uiteindelijk heb ik de Hyper X Cloud besteld.

2. Specificaties.

3. Unboxing.
Het uitpakken is altijd weer een leuk iets, zo ook bij met de Cloud. De verpakking en de inhoud ervan is uitstekend voor deze prijs.

De cloud headset van Kingston wordt geleverd in een stevige zwarte doos, maar voordat die zwarte doos tevoorschijn komt moet ik die eerst uit de omdoos halen. Wat betreft de omdoos heeft Kingston goed zijn best gedaan er wat moois van te maken en dat is ook goed gelukt, de zwart met rode doos staat vol met informatie en afbeeldingen over en van de headset. De doos is bedrukt met flink wat witte tekst, door dit te lezen kom je er achter wat deze headset allemaal te bieden heeft mocht de koper dit nog niet op internet gedaan hebben, de afbeeldingen van de headset geven een goed beeld wat betreft het uiterlijk van deze headset.

Genoeg over de omdoos het is tijd om de zwarte doos waar ik dit hoofdstuk over begon er uit te schuiven, deze doos voelt erg stevig aan en is bedrukt met een glimmend HyperX logo. Zodra ik deze doos openmaak komt de headset tevoorschijn samen met de velours earpads en wat andere toebehoren wat goed beschermt zit in het schuim. Aan de onderkant is nog een doosje geplaatst met HyperX logo waar alle kabels inzitten.

Bij het wegleggen van de deksel valt mij direct iets op, de tekst aan de binnenkant van de deksel die Kingston daar heeft laten afdrukken. Kingston heet je in ieder geval van harte welkom bij het HyperX team en de rest mag je zelf lezen op de foto die ik er van gemaakt heb die je hieronder terug vind.

Wat betreft de inhoud van de doos heeft Kingston goed haar best gedaan, voor een bedrag wat de headset kost krijg je veel terug wat erg netjes is en zo zou ik het wel eens vaker willen zien:

Naast de headset zelf zijn kom ik tijdens het uitpakken van de doos het volgende tegen:

- Losse Microfoon.
- Lederen en velours pads.
- kabel met bediening – 1 meter.
- Verlengkabel – 2 meter
- Headset splitter kabel.
- Vliegtuigplug.
- Opbergtasje.

4. Uiterlijk & Bouwkwaliteit.
Kingston brengt de Cloud headset uit in twee kleuren, zwart met rood of wit met zwart. Zelf heb ik gekozen voor de zwart met rode uitvoering omdat ik deze het mooist vind passen bij de rest van mijn PC en ga ik dan ook alleen de zwart rode uitvoering bespreken.

De headset is mat zwart met enkele rode accenten, zo zijn de stiksels van de kunst lederen hoofdband rood en hebben ze aan beide zijkanten gekozen voor een aluminium ovaal met een rood HyperX logo en vind je aan de bovenkant van de hoofdband een zwart gestikte Hyper X logo.

Alle kabels bij deze headset zijn soepel maar wel omvlochten met stof voor extra stevigheid en bescherming.

Verder zitten er geen knoppen op de headset zelf, Kingston levert een kabel mee met een mat zwart rechthoekige control unit. De kabel die aan de headset vastzit kan hierop aangesloten worden, vervolgens gaat er vanuit de unit weer een kabel met twee uiteindes naar de geluidskaart om het geheel aan te sluiten. Met de unit kan de headset bediend worden zoals het aan en uitzetten van de microfoon en het bijstellen van het volume.

Bouwkwaliteit.
De bouwkwaliteit van deze headset is zeer goed, de cups zijn van mat zwart soft-touch plastic maar voelen goed en stevig aan en hebben een aluminium afwerking aan de voorkant. De hoofdband is van kunstleder en de band is goed gevuld waardoor deze zacht aanvoelt op je hoofd, aan de zijkanten van de hoofdband zit een vierkant stuk plastic verwerkt waar de verstelbare stangen in bevestigd zijn die weer verbonden zijn aan de cups en deze zijn overigens ook van aluminium.

Al bij al ik de bouwkwaliteit van de headset erg goed te noemen, zeker voor de prijs die er voor betaald moet worden heeft Kingston het heel goed gedaan.

5. Comfort.
Comfort is eigenlijk toch wel een persoonlijk iets, wat ik heel fijn vind zitten kan iemand anders juist helemaal niet fijn vinden maar deze headset doet het wat comfort betreft bij mij heel goed.

De headset is niet de lichtste maar ook zeker niet zwaar, ik heb er een aantal uur Battlefield 4 mee gespeeld en muziek en ik heb geen moment last gehad van de headset, de kunstlederen earpads worden wel wat warmer na een tijd maar eigenlijk niet noemenswaardig en dat is ook wel normaal met kunstleder. De headset wordt ook geleverd met velours earpads die weer heel anders aanvoelen en lekker zacht zijn maar mijn voorkeur ligt toch bij de kunstlederen pads. De hoofdband is zacht en voelt goed aan boven op het hoofd, de earcups zijn verstelbaar dus is de headset aan elk hoofd aan te passen.

Er wordt genoeg kabel meegeleverd bij deze headset zo is de minimale kabel lengte 121 cm en op met de verleng kabel wordt het totaal 442cm, kabel genoeg dus.

De headset wordt geleverd met losse microfoon, de aansluiting voor de microfoon wordt afgeschermd door een dopje. De microfoon kan makkelijk bevestigd worden aan de headset en kan ook naar de juiste positie gebogen worden.

6. Geluidskwaliteit.
De reden dat ik voor de Cloud heb gekozen is omdat deze een zeer goede geluidservaring bied voor een lage prijs. Wat ik er echt van het geluid moest verwachten wist ik natuurlijk nog niet en was dus ook verbaasd toen ik de headset op mijn hoofd plaatsten. Het geluid wat deze headset laat horen is zeer goed.

De headset komt met grote 53mm drivers van beyerdynamic wat al een pluspunt is en heeft een weerstand van 60 Ω met een frequentiebereik van 15-25,000 Hz.

Zoals eerder vermeld in deze review komt de cloud met twee soorten earpads, kunstleder en velours(stof), de leren pads zorgen voor een wat diepere bassweergave omdat deze beter afsluit rondom de oren dan de stoffen pads die dan weer een betere midden- en hoge tonen geeft met wat minder bassweergave.

(Geluidskwaliteit is zeer persoonlijk, dit is mijn ervaring met deze headset.)

- Lage tonen.
De lage tonen oftewel de bassweergave van deze headset zijn verassend strak en uitgebreid ook slaagt de headset er in de midden tonen niet te overstemmen.

- Midden tonen.
De midden tonen van de headset zijn goed gedetailleerd en weelderig, zo klinken stemmen en zang erg goed in deze headset.

- Hoge tonen.
De hoge tonen zijn smooth maar overheersen een beetje zoals ook door andere reviewers gemeld wordt, al is het zeker niet vermoeiend en klinkt het allemaal goed. De hoge tonen zijn eventueel via een equalizer aan te passen.

- Microfoon
De noise cancelling microfoon geeft mijn stem duidelijk weer tijdens een potje Battlefield 4, het is niet de beste microfoon want er kan een beetje ruis voorkomen maar het werkt goed.

Ik heb verschillende muziek geluisterd en hieronder een aantal ervan via Youtube om te laten zien waarmee ik de headset getest heb.

7. Conclusie.
Kingston levert met de HyperX Cloud een uitstekende eerste headset af onder de 100 euro, de prijs ligt nu rond de 85 euro, zelf heb ik hem kunnen kopen tijdens een actie voor 65 euro dus hou de pricewatch in de gaten.

Kingston heeft de inhoud van de doos goed gevuld met extra accessoires zoals velours earpads, een extra verlengkabel, en zelf een vliegtuig plug. Kingston heeft dit wat mij betreft erg netjes gedaan zeker gezien het bedrag wat er voor de headset betaald moet worden is het gewoon top.

De geluidskwaiteit is erg goed voor een headset in deze prijsklasse, de 53mm grote drivers van beyerdynamic doen het erg goed in deze headset en de headset kan zich goed opboksen tegen de headsets van duurdere prijsklasse.

Kingston heeft een zeer goed product afgeleverd met hun Cloud Headset voor een zeer nette prijs, die van mij een beoordeling van 5 sterren krijgt.

Reviews maken is voor mij een hobby tussen mij werk door, ik zie graag jullie reacties hieronder verschijnen, een compliment of een kritische reactie het is allemaal welkom dat motiveert mij om door te gaan en om er van te leren.

8. Review Updates.
Update 18-03 - Verschillende punten verbeterd.
Update 19-03 - Alle foto's zijn vervangen voor veel betere foto's en er zijn extra foto's toegevoegd.

Heb jij ook een Kingston HyperX Cloud Zwart?

Waarom heb je voor de hyperx cloud 1 gekozen en niet de 2?
Aangezien je toch een budget van 150,- had.
De Cloud 2 is (op dit moment) 35 euro duurder, het is vrijwel de zelfde headset alleen dan met een 7.1 geluidskaartje er tussen die niet veel bied als je de reviews leest.

Daarnaast wilde ik geen 7.1 en dan kan ik daar op besparen waarom geld uitgeven als het niet hoeft. :)

Vandaar de keuze voor de Cloud 1.

[Reactie gewijzigd door Meulendijks89 op 17 maart 2015 15:53]

Hmm oké
Persoonlijk twijfel ik nog tussen een siberia v2/3 of een hyperx 1/2.
Enige aanbevelingen?
Maar bedankt voor je snelle response.
Ik heb geen ervaring met de siberia headsets, de keuze voor de cloud 1 of 2 moet je zelf maken.

De cloud is een hele goede headset voor weinig geld, de cloud 2 bied 7.1 waardoor het geluid wat ruimtelijker en verder weg klinkt maar echt surround is het niet.

Ik zou gewoon wat reviews van de sibieria en de cloud lezen en dan de keuze maken, bij de cloud zit je in iedergeval zeker goed zeker voor de prijs.
Ik heb destijds zowel een Siberia als de Kingston. Tot op heden ben ik nog altijd te spreken over de Kingston. Mijn Siberia was al na 5 maanden stuk (terwijl ik heel netjes met mijn spullen om ga).

Ik heb destijds ook een productreview geschreven over de HyperX Cloud 1. Deze heb ik zelfs vergeleken met de Steelseries Siberia V2 USB Frost Blue.

Deze kun je nog eens terug lezen, maar ik adviseer je om voor de Kingston te gaan.

k heb zelf een siberia gehad die ging stuk helaas. heb toen de cloud gekocht en wouw wat en top geluid, vond die siberia al goed maar de cloud veel beter. zeer mooie hoge tonen en goeie lage bass, die siberia had maar slappe bass en slordig geluid, als ik jou was zou ik dus de cloud nemen
Zeer nette review! Makkelijk te lezen met genoeg informatie voor de mensen die meer van dit product willen weten. Zelf heb ik de headset nu ±5 maanden in gebruik en zelf ook erg tevreden mee, enige minpunt wat ik aan het licht zou brengen is de Noise Canceling van de microfoon, die is matig op z'n best. Ander groot pluspunt vind ik de kabellengte; met de extensie kabels die erbij zitten kom je snel op ruim 3 meter kabel, kan de kabel om m'n bureau heen laten lopen zodat het niet in de weg ligt.
Bedankt w00tstok, de microfoon is niet de beste maar ook niet de slechtste, zeker voor de prijs die je betaald is het gewoon goed vind ik.

De kabellengte is inderdaad een pluspunt :)
cloud II is nu 100 euro, ik heb hem, en deze review is natuurlijk bijna helemaal hetzelfde behalve de geluidskaart.goed gedaan!
Bedankt GFSdennis.

Klopt inderdaad, het is eigenlijk de zelfde headset alleen dan met een 7.1 geluidskaart in de bedieningspaneel verwerkt en volgens mij zou de microfoon iets beter zijn.
Mooie duidelijke review! Ik zit op dit moment nog te twijfelen tussen deze HyperX en de Logitech G930, G430 of G35. Als iemand hier ervaringen heeft met één van deze zou ik het heel erg waarderen als jullie mij zouden willen helpen met mijn keuze.

Waar ik benieuwd naar ben bij de HyperX is wat er zo slecht aan de microfoon is? Hoor je heel goed alle achtergrondgeluiden? Of is het juist slecht in geluiden opvangen? Persoonlijk ben ik geen mierenneuker met het geluid maar er moet natuurlijk wel een goed geluid in zitten waar fijn naar te luisteren is. Wat ik minstens zo belangrijk vind is comfort en microfoon kwaliteit. Ook de mogelijkheid het apparaat te kunnen aansluiten op een PS4 of andere apparaten is een behoorlijke pré, maar geen vereiste. Bied deze HyperX (of één van de ander genoemde koptelefonen) mij dit?
Heb de headset ook gekocht, maar ik ervaar veel echo via ts. Hebben jullie daar ook last van?