Specificaties LED all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

Xerox WorkCentre 6025V_BI Review

The Beum 14 maart 2015, 1.172 views

Xerox WorkCentre 6025V_BI

Mooie ledlaserprinter van Xerox. Als overstap van inktjet naar iets anders een zeer geslaagde zet. Nu geen uitgedroogde cartridges meer of dat je een inktjet weg kunt gooien als de printkop het niet meer doet. schandelijk! Dus nu een grotere investering in een printer die hopelijk lang mee gaat.

Pluspunten

• Ziet en voelt zoals op kantoor, waarvoor hij ook bedoeld is. Robuust dus.
  • Kleuren zijn zeer mooi. De eerste testen zien er veel belovend uit.
  • Printen via wifi. Ik moet dit nog goed uittesten. Het kan in ieder geval via het xeroxprogramma Printback
  • Zeer heldere menustructuur via het schermpje op de printer.
  • De eerste minuut maakt hij na het opstarten nog een zoemend geluid. Als je hem dan niet gebruikt gaat ook dit weg en is ie gewoon stil
  • In ieder geval mooie scans naar usb en computer. Moet nog testen of het rechtstreeks naar de e-mail kan zonder server.
  • Printsnelheid is best hoog. Mijn canon inktjet was langzamer indien er veel kleuren gebruikt werden

Minpunten

• Electraverbruik is op papier iets hoger dan andere printers, maar ik heb hem niet continue aanstaan dus dat maakt mij niets uit.
  • usb-kabel moet aan de achterzijde ingeplugd worden waardoor deze uitsteekt. Hij kan daardoor niet strak tegen de muur gezet worden.
  • serialnummer was eerst niet te vinden. Uiteindelijk via een print van de fabrieksinstellingen er achter gekomen

Scansnelheid Score: 5
Scankwaliteit Score: 5
Afdruksnelheid Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 5
Na de zoveelste keer een inktjetprinter weg te gooien omdat de printkop defect was heb ik besloten om naar een laserprinter te gaan. Het moest een multifuntional met wifi en kleur zijn.

Met de voorkeuren bleek dat je toch al uitkomt op een prijscategorie van 240 euro of meer. Er was in eerste instantie nog twijfel tussen een dell, samsung of xerox. Uiteindelijk is het deze xerox geworden. De doorslag is gegeven door de printkwaliteit en het feit dat het een apparaat is dat net op de markt is en anderen al weer meer dan een jaar geleden op de markt zijn gekomen.

De printer werd geleverd door 4launch binnen 3 werkdagen. De printer is geleverd met usb kabel zodat je hem direct op de computer kunt aansluiten. Ook zaten er 3 cd-s bij met drivers, printsoftware en scansoftware. Na hem aangesloten te hebben op de elektriciteit was hij direct klaar voor gebruik. De toners waren al vanuit de fabriek erin gezet en gereed voor gebruik.

Installatie via wifi heb ik nog niet uitgeprobeerd. Via de computer en usb was eenvoudig en snel. Enige minpuntje dat ik kon ontdekken is dat de usb kabel uit de printerkast steekt. Hierdoor kan hij niet strak tegen de muur. Installatie van software ging zonder enig probleem.

Direct een kleurenprintje gemaakt. Heel erg mooi. Ik moest hem naast het origineel leggen om de verschillen te zoeken. Ik moest dus zoeken! Uiteraard waren er wel verschillen. Het is geen 1 op 1 kwaliteit. Details worden ietsje pietsje minder, maar er zijn 2 stappen (scan en print) ondergaan om zover te komen.
Zwarte prints zijn ook erg mooi. Het is echt zwart en geen grijstint.

Printer is nog zo nieuw dat ik moeite had om het serialnummer te vinden. Via de site van xerox was de locatie nog niet te vinden omdat het type er niet op stond. Uiteindelijk via een print van de fabrieksinstellingen ze gevonden.

Tot zover!

Heb jij ook een Xerox WorkCentre 6025V_BI?

Vraagje:
Enig idee of het mogelijk is om de defaults voor scannen naar PC aan te passen? Ik heb het niet kunnen ontdekken in de handleiding (misschien lees ik er overheen hoor).