Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Audio-Technica ATH-M30x (Zwart) Review

Jrummer 10 maart 2015, laatste update op 10 maart 2015, 763 views

Audio-Technica ATH-M30x (Zwart)

Een goede koptelefoon voor de prijs met vooral echt formidabel draagcomfort, maar ook zeer prima geluidskwaliteit, een stevige bouw en goed uiterlijk. Ik zou deze koptelefoon zeker aanraden aan iedereen die voor een redelijke prijs toch een zeer goede koptelefoon wil hebben voor dagelijks gebruik!

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Prijs-Kwaliteit
  • Stevigheid
  • Uiterlijk

Minpunten

• Geluidsdraadje loopt los aan buitenkant

Ik moet ten eerste zeggen dat ik geen echte muziek- en geluidskenner ben,
maar gewoon van goed geluid houd.
Deze review is dus vooral ervaring, en geen professioneel inzicht.
Ik heb al aardig wat hoofdtelefoon versleten in de afgelopen jaren.
Nu was ik op zoek naar een over-ear casual koptelefoon voor onder
de 100 euro met goed geluidskwaliteit die ik voor alledaagse dingen
en voor onderweg wilde gebruiken. Dat is dus na veel wikken en wegen de ATH-M30x geworden.

Dingen die mij de afgelopen 4 maanden zijn opgevallen:

- Ten eerste het draagcomfort van de koptelefoon. Dit is echt de grootste aanrader van deze koptelefoon! Bij vrijwel alle koptelefoons die ik gehad heb, gaan mijn oren irriteren na meer dan twee uur dragen en vaak worden ze na een tijdje ook vervelend warm. Ondanks het feit dat de M30 heel stevig op je hoofd zit, heb ik geen last van deze dingen bij de M30. Een dag voor een tentamen waar ik 10 uur met koptelefoon op leer, krijg ik met de M30 gewoon geen last. Na een tijdje voel je hem gewoon niet meer. Het draagcomfort is dus echt super!

-Ten tweede de geluidskwaliteit. Ik kan hem alleen met andere koptelefoons vergelijken die ik heb gehad. Voor de prijs heeft deze koptelefoon voor mij een geweldige geluidskwaliteit. Het komt niet in de buurt van mijn Beyerdynamic DT 860, maar dat is logisch. Je kan voor deze prijs geen koptelefoon kopen die perfecte geluidskwaliteit heeft. Fijn is dat de koptelefoon standaard niet zwaar op de bas ligt, maar heel eerlijk klinkt. Als je houdt van wat meer bas, kan je via de instellingen op mobiel, tv of pc de bas ook wat omhoog gooien. Ik heb dit geprobeerd en daarbij kon de M30 een veel zwaardere, nog steeds mooie, bas weergeven. Dit is niet helemaal mijn ding, maar als je er van houdt is het dus een mogelijkheid.
Ik gebruik hem vooral voor gaming, muziek tijdens het leren, films kijken en muziek voor onderweg. Ik luister rock, funk, techno en klassiek. En ik vind het persoonlijk allemaal prima klinken op deze M30. Als ik even echt muziek wil luisteren gebruik ik toch mijn Beyerdynamic.

-Met robuustheid zit het ook wel goed. Het blijft gewoon een plasic ding, zoals vrijwel alle koptelefoons, maar hij is heel flexibel, heeft geen rare tierlantijntjes die kapot kunnen en heeft stevige koppelingen tussen de onderdelen. Het enige nadeel kan zijn dat het geluidskabeltje van de linker naar de rechter schelp niet in het schuifmechanisme zit verwerkt, maar los aan de buitenkant loopt, zoals ook op de foto's te zien is. Ik heb hier geen last van gehad, maar kan me voorstellen dat dit makkelijk ergens achter blijft hangen als je hem vaak voor onderweg gebruikt en hem bijvoorbeeld vaak in je tas stopt.

-Ten slotte het uiterlijk. Ik wilde de koptelefoon eerst niet kopen, omdat de oude M30 qua uiterlijk niet echt top was, maar met de M30x hebben ze dat bij AT helemaal verbeterd. De koptelefoon ziet er helemaal prima uit.

Heb jij ook een Audio-Technica ATH-M30x (Zwart)?