Eneco Toon Review

KappeNou 9 maart 2015, laatste update op 31 augustus 2015, 1.234 views

Eneco Toon

Net, handig en slim apparaat waar het bewust zijn van energie verbruik hoger wordt.

Pluspunten

• Waar ter wereld de verwarming te bedienen.
  • Real time verbruik van je huis uitlezen via telefoon app of via toon
  • Actuele kosten van verbruik. Nu kan je ook vroegtijdig je maandlasten bij eneco aanpassen wanneer je verbruik hoger of lager is.
  • Agenda voor de verwarming is makkelijk en inzichtelijk te maken.
  • Net en strak uiterlijk
  • Veel software updates, bug fixes, maar ook upgrades zoals stadsverwarming meting, Philips hue en smart stekkers

Minpunten

• abbonements kosten

Kwaliteit Score: 3
In eerste instantie wist ik niet wat ik van de Toon kon verwachten.
Uiteindelijk ben ik het abbonement aangegaan vanwege de aanschaf voordelen welke ik kreeg.
Mijn vorige thermostaat was van een oud en een heel simpel type waardoor de Toon een mooie uiterlijke upgrade in mijn huis zou zijn en daarbij nog wat leuke features. Je kan natuurlijk altijd nog het abbonement opzeggen waarna alleen de features zoals E+G meting en bediening via de app verloren gaan.

Na installeren blijkt het toch een heel fijn en makkelijk apparaat te zijn waardoor je ook nog eens bewuster van je energie verbruik wordt.
In mijn geval is mijn huis niet veel uren bewoont en daarbij ook nog heel wisselvallig qua tijden. Heel fijn is dus om vanuit werk of de sportschool een half uurtje van te voren je verwarming aan te zetten.
Bewuster van je energie verbruik worden is zeker. Vooral in het begin is het leuk om te kijken wat je apparaten nou verbruiken. Hierdoor zet je toch sneller dingen uit en check je nog even op je telefoon app voordat je weg gaat of alles uit is. Je weet namelijk snel wat je huis standby verbruikt.
Ook fijn is om te kunnen zien wat je dagelijkse kosten in energie zijn. Daarbij ook de weekse en maandelijkse kosten. Hierdoor kan je ook nog waarnodig op https://mijn.eneco.nl je maandbedrag aanpassen zodat je niet bij de afrekening voor verrassingen komt te staan.

Al met al en fijn apparaat wat het geld waard is. Vooral als je het extra comfort en bewust wording van verbruik naast elkaar zet.

Heb jij ook een Eneco Toon?

Meer advertenties

Kan je bevestigen dat het na de recente 3.0x software update sneller reageert?
Zeker. is denk ik 3x sneller ;) Ik zal de review bijwerken
Ik zit zelf ook nog te twijfelen om Toon te gaan bestellen. Zou je in je review ook nog dieper kunnen ingaan op de meeste functies en het gebruik van dag tot dag?