Netgear GS608 Review

eXisTa 2 april 2009, laatste update op 2 april 2009, 6.812 views

Netgear GS608

Pluspunten

• Mooi ding (blijft een mening)
  • Stabiel
  • Snel
  • Goedkoop

Minpunten

• Zo licht als een veertje dat het kastje ompleurt zodra alle 8 de poorten gevuld zijn met UTP kabels.

Features Score: 3
Omdat er voor 6 computers een gigabit lijn verbinding moest komen heb ik gekozen voor een simpele switch die aangaat en waar geen omkijken meer naar is.
Ik heb de gok op NetGear genomen.
Deze gok blijkt niet slecht te zijn geweest.

Kwaliteit
Het apparaat gaat aan en laat met 9 lampjes zien dat hij aan is en welke poorten er bezet zijn.
Er is veel gebruik gemaakt van plastic maar oogt en is degelijk en blijft na een maandje nog steeds staan op zijn witte bijpassende voetje.

Snelheid
Alles draait inmiddels op gigabit lijntjes en het overpompen van data is nog nooit zo snel gegaan, er is beduidend verschil wanneer je films overgooit en van streaming houd.

Stabiliteit
Ik heb het ding vorige maand aangezet is nog niet uitgeweest en doet zijn werk super, ik heb er geen diagnostische gegevens van maar zolang hij het doet en retesnel is vind ik het prima.

Heb jij ook een Netgear GS608?

Ik kan beamen dat deze switch een grote verbetering is ten opzichte van een 10/100 netwerk. Ik had hem tegelijkertijd aangeschaft met en Gbit kaart voor mijn server. Ik haal nu 50Mb/s, daarvoor iets van 25Mb/s ofzo. Nu heb ik dus echt de max. van mijn schijf behaald.
(helaas niet getest met 2 Spinpoint F1 schijven die sneller kunnen)

Ik heb hem nu een jaar of 2 en hij doet het nog steeds prima, was destijds een van de weinige betaalbare 8-poorts Gbit switches. Goedkoop bleek een goede koop.

Als negatieve eigenschap heb ik ook dat dit ding niks weegt maar ook niet vastgezet kan worden. Hij staat bij mij op een tafel waar 7 kabels dit ding regelmatig naar achteren trekken. Gelukkig staat de tafel tegen de muur, anders had hij met kleine regelmaat op de grond gelegen. Schroefgaten missen, anders had ik hem op de muur kunnen bevestigen.

Netgear heeft ook een vergelijkbaar 8-poorts model in de klassieke stalen behuizing. Deze kun je wel vastzetten.
Ik zou als negatieve eigenschap persoonlijk ook aangeven dat er geen schroefgaten oid aan zitten om hem aan de muur vast te schroeven.
Tja, een review is een gebruikervaring.
Ik heb geen ervaring met het op proberen op te hangen van het ding daar hij gewoon op het bureau rechtop staat.
Ik heb deze ook inmiddels aangeschaft.
De GS608 v3 en werkt als een jekko.
Een min punt nis idd het ophangen.
Maar gelukkig heb ik een lijm pistool en whalla hij hing zo aan de muur.
Perfect opgehangen...