MS-Tech LC-560 (ATX, Geen PSU, Zwart) Review

-tK- 17 juli 2005, laatste update op 18 juli 2005, 6.849 views

MS-Tech LC-560 (ATX, Geen PSU, Zwart)

Pluspunten

• Vormgeving
  • Blauw led
  • Front USB 2x
  • 120mm 'Super Silent' fan voor onderin
  • Vormgeving

Minpunten

• Beetje lomp om op te tillen, omdat het een kast om een standaard kast is gebouwd (het voelt ook niet al te stevig)

Ten eerste, het gaat om de RODE versie, maar helaas kon ik alleen kiezen tussen zwart en zilver.

Even wat uileg bij een paar punten:

Bouwkwaliteit en afwerking

De afwerking, wat je ziet aan de buitenkant is zeer mooi, het lijkt wel autolak wat erop zit en ziet er perfect uit.

Helaas was de kast die ik ontving niet helemaal perfect (vandaar ook 4 v/d 5)
Het kliksysteem van het klepje die je open en dicht moet doen om bij de powerknop te komen of een cd in het laatje wilt stoppen is niet van super kwaliteit.
Het was zelfs zo dat bij mijn versie deze al lastig op en dicht ging omdat hij al half verbogen was (plastic)

Gelukkig kan ik ook met het toetsenbord mijn pc aan zetten dus in principe zit ik er niet zo erg mee.

Tevens lijkt het mij zo dat andere kasten dit niet hebben, en dat het daar wel gewoon goed is.

Een ander punt is dat het niet bepaald stevig aanvoelt, dat is wanneer je het geval optilt wat al behoorlijk lastig is omdat je nergens goed grip hebt.
Vervoeren in originele doos is misschien wel zo makkelijk.

Inbouw- mogelijkheden

Het is en blijft een midi tower, zonder voeding dus je kan zelf mooi bepalen welke je erin wilt doen.

Dit past er allemaal in:
- 2 floppy drives
- 4 dvd / cd / fancontroler etc bays
- 5 schijven (het rek loopt helemaal door naar onderen, ruimte zat voor schijven dus)
Ik heb er 2 schijven in, 1 schijf bovenin en 1 onder, waardoor de 120mm fan er mooi tussendoor kan blazen

Koelings- mogelijkheden

Standaard zit bij de kast voor onderin een 120mm MS-Tech fan, deze is lekker stil en hoor je amper/ niet

Ook is er achterin de kast nog plaats voor 2 80mm fans

Vormgeving

Ik ben er zeker over te spreken, had om zelf eenwijnig zin kast te modden dus waarom dan geen gemodde kast kopen?
Heeft ook een standaard 3 jaar garantie van MS-Tech :)
Bekijk het plaatje, en bepaal zelf wat je er van vindt.

Foto Kast

De HD led zit in het midden van de blauwe led, en is rood van kleur.

Ook zit er aan de voorkant onderaan een klepje waar achter 2 USB aansluitingen schuil gaan, en tevens een mic in lijn en line out.

Modbaarheid

Ik denk niet dat mensen deze kast willen modden, er valt niet veel te modden aan de buitenkant want een plexiglas / fan in het zijpaneel lijkt me geen optie.
Dit omdat ze een standaard ATX kast hebben genomen, en hier zelf het geval omheen hebben gebouwt.

Dit is een voldoende tot goed, omdat je er eigenlijk ook nog de kosten van een voeding bij moet rekenen.
Wel zit er al een 120mm fan in, plus een SATA setje om extern een sata schijf aan te sluiten (beetje nutteloos want dit is niet via USB maar gewoon via de SATA aansluiting op het moederbord, ff meenemen en aansluiten bij een vriend zit er dus niet in)

----

Toch ben ik zeer te vreden over deze kast, en zou hem zo weer kopen!
Ziet er toch een stuk beter uit dan al dat gedremel in mijn vorige kast :p

Heb jij ook een MS-Tech LC-560 (ATX, Geen PSU, Zwart)?

Ik snap je score eigenlijk niet zo. Persoonlijk vind ik dit wel 1 van de lelijkste kasten die ik tot nu toe gezien heb en dat komt mede door de glans van de verf en de vorm van de kast. Een USB aansluiting aan de voorkant zit tegenwoordig wel in elke kast dus om dat nou een pluspunt te noemen...

Je negatieve eigenschap gaat over de bouw van de kast en toch krijgt het een 4/5 score terwijl het toch een punt is die vrij belangerijk is voor de stevigheid van je kast.
*eensch*

wat hem echt wel heeeeel uniek maakt is toch wel het blauwe led.... :P groot pluspunt inderdaad

daar zou ik bijna mijn pc-v2100's voor inruilen :+

is die prijs eigenlijk wel zo goed? Je kunt nml er wel even 30E bij optellen voor een OEM voedinkje (chieftec\aopen 360 watt geval).
Tja het is echt een soort Alienware kast, je moet er van houden en er zullen genoeg mensen zijn die het wel mooi vinden, daarom heb ik er ook even een foto bij gedaan want als je de foto's van de website bekijkt glimt hij namenlijk niet.

Tevens is de prijs idd wat aan de hoge kant, ik zie dat ik in mijn review voldoende tot goed heb staan, dus zal ik de score wel even op voldoende zetten