AOpen GeForce 6600 128MB DDR (PCI-e, DVI, Passief), Aeolus 6600-DV128 Review

Rlmeijer 16 juli 2005, 995 views

AOpen GeForce 6600 128MB DDR (PCI-e, DVI, Passief), Aeolus 6600-DV128

Pluspunten

• leuke kaart
  • niet duur.
  • valt iets over te clocken
  • plug en play

Minpunten

• De kaart word brij warm
  • de kaart ventilator is een stofzuiger.
  • overclocken had meer gemogen.

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ok ik heb dus een geheel nieuw systeem gekocht
met daarbij de Aopen(aeolus)6600GT
deze is gewoon een reference bord van nvidia maar met aleen een ander kleurtje gedaan door aopen.
ook de fan is een gezzelig ding.
de kaart is makkelijk in gebruik dus inplugge nieuwste drivers en u zit zo 4 uur battlefield te spelen met high settings(wat ook nog is super speelbaar is met deze kaart)
de kaart zelf is gewoon een goede kaart niets speciaals eigelijk.
wat wel helaas wat minder is.
deze kaart heeft een stofzuiger aan boord(de fan dus)
maar in windows gebruiken we expert tool dus in windows zelf redelijk stil(komt binnenkort andere cooler op een zalmanetje)
de kaart word ook vrij warm na intensief gebruik bv battlefield 2.
is de kaart zo'n 89 graden celcius.dus een ei bakken kan bijna.
ook de cooler zelf zit er wat gammel op dus die gaat er binne kort af en word dus zoals gezegt vervangen door een zalman.
wat betrefende overclocken.
volgens mij heb ik een van de betere aopens want de meeste van aopen willen niet zo fijn overclocken.
core loop op 572 en mem 1150 dus niet gek vind ik dat.
de prijs is wel zeer goed vind ik hij is (volgens mij)de goedkoopste 6600GT die van aopen dus dat is wel fijn voor het budget.

Heb jij ook een AOpen GeForce 6600 128MB DDR (PCI-e, DVI, Passief), Aeolus 6600-DV128?

Werd de videokaart warm nadat je hem had overgeclockt?? Anders is het niet zo gek met een stockcooler, deze zijn toch wel bedoeld om de kaart op redelijke temperatuur te houden als hij op standaard snelheden draait. Ik vond trouwens de review moeilijk te lezen...
was hij 89 grade voor het oc of naar het oc?
als het na oc was valt het wel mee met de warmte(voor stockcooler) andere koeler doet wondere :Y)

en je review is erg ..... :+
daandegoeiste
de kaart werd al warm gewoon op stock
dat bedoelde ik er mee.
dus 89 op standaard en dat is vrij warm maar drempel van kaar is rond de 120 had ik gelezen dus heb wel eve te gaan eigelijk maar krijg binnenkort een zalman erop.

Groeten.
zover ik weet is dit een GeForce 6600 en geen 6600 GT
verder is je review een beetje }:O