Alien: Isolation, PC (Windows) Review

beertjen 3 maart 2015, 146 views

Alien: Isolation, PC (Windows)

Mooie graphics, lange en erg gave gameplay, de game zit vol verrassingen en heeft een bizar einde.

Pluspunten

• mooie graphics, vooral vuur en belichting
  • vette gameplay
  • savepoints en ammo e.d. zijn goed op elkaar afgestemd
  • AI is erg goed gedaan
  • leuke retro 1980 stijl
  • De game zit vol verrassingen

Minpunten

• memoryleak
  • reloaden van revolver
  • korte dlc

Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 5
Stabiliteit Score: 4
Prachtige game, zowel een goeie(en lange!) gameplay/story als mooie graphics, vooral (zon?)licht en vuur zien er erg realistisch uit.
Een beetje spelen met de gamma-instelling is zeker aangeraden om het optimaal te maken. Ik heb ook nog een modded .xml van het interweb geplukt voor uitgebreide video instellingen.
Zelfs dan nog runde de game bij mij(R9 280 + i5-4670) standaard 60fps met vsync.
De 1980 stijl die overal wordt aangehouden maakt het erg retro, ik vond dat wel wat hebben.
De AI van de Alien en ook de androids en de mensen is erg goed gedaan.
Je wordt niet direct gespot als iemand je maar heel even ziet of als je in een donkere hoek verstopt zit, dit maakt het realistisch.
Ook kun je gewoon pech hebben en trekt de alien je uit de kast waar je in verstopt zit. Dit maakt het lekker spannend.
Het einde is enkel te beschrijven als bizar, en ook de rest van de game zit vol verassingen.
Ik weet niet hoe ze dit klaargespeeld hebben, maar normaal vind ik mijzelf weleens scheldend op de game achter mn scherm, zo niet bij alien:isolation.
Sterker nog, ik heb een keer gehad dat ik uit reflex mn hoofd omlaag trok voor iets dat op me af kwam, zo betrokken was ik bij de game. En ik heb geen 3D scherm oid.
De savepoints staan dusdanig ver uit elkaar dat je het wel uit je hoofd laat om onvoorzichtig te doen, maar wel dichtbij genoeg dat je niet de halve game opniew hoeft te doen als je dood gaat.
Hetzelfde geldt voor wapens en munititie/items. Kortom, aan alles is aandacht besteed en alles is zorgvuldig op elkaar afgestemd.
Een minpuntje is wel de memoryleak die er is.(google it) Daarnaast is er de DLC, die is vrij klein.
Ik heb het spel en dlc gratis gekregen met AMD never settle gold, maar ik zou niet voor de DLC betalen.
Het laatste puntje is dat je enkele wapens pas zolaat in de game krijgt, dat je nauwelijks de mogelijkeid hebt ze te gebruiken, dat is jammer. Een laatste minpuntje is het reloaden van de revolver, dit werkt voor geen ene zak. Op xbox en ps4 gaat dat volgens mij wel beter.
Ik zou de game een 9- geven.

Heb jij ook een Alien: Isolation, PC (Windows)?