Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop (Qwerty UK) Review

D.v.Beek 3 maart 2015, 325 views

Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop (Qwerty UK)

Het is even wennen, maar wat een toetsenbord zeg! Geen last van je polsen, minder typfouten en een strak design. Geen spijt van mijn aankoop.

Pluspunten

• Ergonomisch design
  • Steuntje voor de polsen voelt goed aan
  • Los numpad

Minpunten

• Geen aan/uit knop voor tobo en numpad

Na lang twijfelen, bekijken van filmpjes, het lezen van reviews etc. toch gekozen om dit setje aan te schaffen!
Ik kan nog geen hele uitgebreide review schrijven aangezien ik het setje pas een dag in gebruik heb...

Toen het setje binnenkwam kon ik niet wachten om hem op het werk alvast uit te proberen. Aan het begin al het beschermende plastic nog even laten zitten, mocht het toch niks voor mij zijn dan kon ik hem als nog terugsturen. De eerste vijf minuten was inderdaad even wennen aan het toetsenbord, zo zat ik aan het begin best veel naast de B toets en toetste ik de Y ipv de U. Waarom? Simpelweg omdat je gewend bent je vingers verder te strekken dan bij dit toetsenbord nodig is. Nu ik het toetsenbord zo'n 8 uur (intensief) in gebruik heb merk ik dat ik er al aardig aan gewend ben. Zo merk ik een rustig gevoel in mijn armen en polsen, dit in verhouding met het al iets gevormde toetsenbord wat ik hiervoor gebruikte. (Microsoft Curved 3000)
Nu ik wat meer gewend ben aan het toetsenbord merk ik dat ik veel minder typfouten maak, je zit dus sneller op de juiste toetsen dan bij een normaal toetsenbord.
Het nadeel van dit toetsenbord is voor mijn gevoel nu dat er geen aan/uit schakelaar opzit, zoals op de muis. Ik ben benieuwd hoeveel batterijen het setje gaat vreten in de toekomst.

Het losse numpad vind ik echt geniaal! Ik werk veel met mijn numpad om qua administratie spreadsheets in te vullen of Excel als rekenmachine. Nu kan ik het numpad wat dichter bij de mappen leggen en ligt de rest van het toetsenbord niet in de weg. Ook deze heeft geen aan/uit schakelaar.

De muis is eerlijk gezegd wel even wennen, binnen de eerste vijf minuten lag hij al bijna naast het bureau. Doordat hij wat hoger is stootte ik er telkens tegenaan als ik mijn hand erop wilde leggen. Natuurlijk is ook dit een kwestie van wennen en gaat dat nu al stukken beter. De muis ligt lekker in de hand en ik merk ook dat mijn gehele onderarm nu rust op het bureau. Mijn vorige muis (Microsoft Sculpt Touch) was vlakker waardoor mijn hand daar ook niet rustig op lag en niet mij gehele onderarm op het bureau rustte. Ik heb nog geen speciale drivers gedownload, usb receiver in de laptop en gaan. Dit ga ik nog wel doen, ik zou graag de blauwe Windows-knop willen instellen naar het desktop (Windows + D toetscombinatie) i.p.v. het Windows 8 tegelscherm.

De magnetische batterijklepjes vind ik ook ideaal, in het verleden zijn er nog weleens wat van die klepjes gesneuveld!

Tot zover kan ik iedereen dit setje aanraden, zeker bij wat intensiever gebruik van je muis en toetsenbord zal je waarschijnlijk verschil gaan merken. Als ik het setje wat langer in gebruik heb zal ik deze review aanvullen met wat meer ervaringen.

Mochten jullie aan het twijfelen zijn om dit setje te kopen en vragen hebben, dan beantwoord ik deze graag!

Heb jij ook een Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop (Qwerty UK)?

Ik ben benieuwd naar je bevindingen na een tijde. Ik hou deze review in de gaten.