Medion Akoya E6239 (30018355) Review

all_by_myself 18 februari 2015, laatste update op 14 april 2015, 1.376 views

Medion Akoya E6239 (30018355)

Een complete quadcore laptop voor 269 euro. Een betere deal krijg je niet, alleen jammer van de mousepad

Pluspunten

• prijs
  • complete uitrustig

Minpunten

• mousepad is een echt drama
  • veel plastic
  • toetsebord is van een acceptabel niveau

Ik was op zoek naar een nieuwe laptop die iets groter was dan mijn 13,3" laptop, een interne DVD speler had en prima geschikt was voor email, internet en af en toe eens een filmpje kijken.

Het aanbod is dan ineens enorm,.. en omdat we allemaal Nederlanders zijn, viel mijn oog op deze laptop voor de prijs van 269 euro.

Ik kan een heel uitgebreide review schrijven, maar het komt er kort en goed op neer; you get what you pay for. De laptop is een en al plastic, DVD laatje is erg fragiel, toetsenbord is niet meer dan acceptabel en de hardware (quadcore Celeron, 4GB RAM, 1TB HDD) is snel genoeg voor hetgeen waarvoor ik hem wil gebruiken.

Uiteraard is er zelf voor deze erg lage prijs, altijd wel wat te zeuren. De mousepad is een regelrecht drama! De geinstalleerde versie van Windows (8.1) helpt hierin helaas niet mee. De mousepad doet alles precies wat je niet wilt en is ongevoelig als je dat niet wilt, en overgevoelig als het helemaal niet nodig is. Daarnaast staat de muisaanwijzer ook regelmatig 10 seconden stil. Dit is een probleem van de driver, want een externe muis geeft dit probleem niet.

[update: nadat er weer een heleboel Windows updates zijn uitgevoerd, bleek het probleem met de stilstaande muis opgelost. Muispad is nog steeds niet geweldig, maar voldoet nu zeker beter]

Laten we wel wezen; de laptop is voor zijn prijs echt wel een compleet systeem dat voor veel mensen prima voldoet. Je kunt er alle Office taken prima mee uitvoeren, scherm is middelmatig maar zeker niet slecht en de hardware is goed op elkaar afgestemd.

.. alleen de mousepad... daar had door Medion net even een euro meer aan uitgegeven moeten worden.

Is het een aanrader? Voor mensen die een laptop gebruiken met een externe muis zeker,... anderen moeten zich vooral laten leiden door de prijs.

Na Windows update is deze laptop gewoon wel een aanrader.

Heb jij ook een Medion Akoya E6239 (30018355)?