Specificaties 5,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Note 4 (N910F) Zwart Review

johanneslol 16 februari 2015, laatste update op 21 februari 2015, 949 views

Samsung Galaxy Note 4 (N910F) Zwart

In deze review ga ik in mijn Note 4, deze heb enkele weken in bezit. Ik kom van een iphone 4, hier zal ik dus veel naar terug grijpen. Deze heb ik vervangen omdat deze hij traag was geworden, ook het gesloten karakter ging mij steeds meer tegen staan.

Pluspunten

• Snel !
  • Voelt solid
  • S-Pen werkt perfect

Minpunten

• Metalen rand iets te scherp ( Niet fijn vast houden)
  • Metalen rand kwetsbaar (krast te snel)

In deze review kort in gaan op de dingen die mij positief en negatief opvielen met mijn gebruik en overstap van een Iphone. Als er nog op of aanmerkingen zijn hoor ik het graag !! Ook zijn vragen altijd mogelijk.

Telefoon bouwkwaliteit
Toen ik voor het eerst dacht over te gaan naar Android, naar jaren een echte applefanboy te zijn geweest. Vooral de bouwkwaliteit ook goed zijn voor mij omdat ik mijn telefoon lang wil gebruiken. Ik heb ook gekeken naar de HTC one M8, dit is een prachtige telefoon, alleen de camera was te slecht en toen kwam ik uit bij deze note.

De bouwkwaliteit van de telefoon is goed, Hij voelt solid aan, en ziet er naar mijn mening mooi uit. ( dit is persoonlijk). De knoppen voelen duidelijk, en zijn fijn te gebruiken. Waar ik aan moest wennen dat de aan en uitknop aan de rechterkant zit in plaats bovenin. Dit is behoorlijk irritant omdat ik te vaak onbewust de telefoon aandoen als hij in landscape mode is.

Ook krast de rand erg snel zelfs zonder zand, met je nagel is het al te beschadigen en dit zou niet moeten kunnen. Gelukkig is het randje erg klein en dus geen probleem.

Scherm

Het scherm van de iphone 4 was echt bijzonder toen hij uitkwam, en ik was hier jaren tevreden over tot, ik een Android telefoon zag met toen FULL HD. Dit was echt een wow effect voor mij.

Deze note 4 heeft de lat nog iets hoger gelegd en is duidelijk scherper en het Super Amoled scherm is bijzonder mooi door het diepe zwart. Mijn scherm heeft een beetje last van de kleur die veranderd als je de telefoon schuin houd. Maar dit is voor mij niet storend, en ook heel weinig aanwezig. ( Hier zijn veel klachten over te vinden). Maar dit is naar mijn mening overdreven.

Camera

De camera is perfect de kwaliteit is stukken beter dan mijn oude iphone 4, ook zijn genoeg extra modes aanwezig met de mogelijkheid meer te downloaden. De camera start traag op vanaf het lockscreen, maar niet genoeg dat het storend is. Ook is er duidelijk aanwezig dat Samsung alles scherper probeert te maken,iets om rekening mee te houden als je veel foto's wil maken. Ik zal een paar foto's uploaden die gemaakt zijn met de note.

S-pen

Steve Jobs zij ooit "People dont want a stylus !!" Wat was hij er ver naast, De S-pen werkt perfect, en zorgt ervoor dat dingen aangeven op foto's, het selecteren van tekst en schrijven stukken fijner werkt ! Ook is het tekenen erg leuk, omdat de pen druk gevoelig is.

Gaming performancee

Toen ik deze telefoon kocht, ging ik er vanuit dat gamen slechter zou zijn vanwege de hoge schermresolutie, en de benchmark scores van tweakers. Dit is echter niet het geval, alle games spelen soepel, inclusief games als Nodern Combat 5!

Android VS IOS

Dit was voor mij uiteraard het grootste verschil, en was in het begin erg wennen. Echter naar 2 weken zal ik niet meer zonder kunnen. De vrijheid die het geeft is een heel groot verschil ! Bij deze raad ik alle mensen die altijd met een iphone zijn om het toch eens te proberen ! Een paar tips voor de angst die ik zelf ook had. Android is superstabiel, en crashed haast nooit. Er zijn wel wat bugs, maar die zijn in IOS 7 en 8 ook aanwezig. Ter vervanging van Itunes is er genoeg te kiezen, bijvoorbeeld de standaard app van samsung maar deze is ronduit slecht. Moborobo is net als Itunes alleen kan het nog meer zoals rechtstreeks de wallpaper aanpassen.

Ik ben echt positief verrast over hoe goed de overgang ging van IOS naar Android. Uiteraard zijn er dingen waar je rekening mee moet houden, zoals de trager updates. Maar de snelle updates hebben mijn Iphone en Ipad om zeep geholpen. Dit vind ik dus geen probleem, ook kan je snel terug naar een oude versie.

Maar overal raad ik iedereen deze telefoon aan, hij is snel, betrouwbaar en het scherm is subliem. Als je over de nadelen kijkt is het een solide telefoon. Toch blijft dit uiteraard een persoonlijke keuze. Ik raad mensen aan als je over wilt stappen naar Android, om deze telefoon te proberen. En als je al in het Android systeem zit en je nieuwe telefoon wil, raad ik ook aan naar deze telefoon te kijken. Alleen vanwege de S-pen en het scherm ! Geef je niet zoveel om die dingen dan zijn er legio andere telefoons, die wellicht beter zijn in dat gene wat je wilt.

(extra )

Software als aanrader ( voor overstappers en android personen)

MOBORobo ( Itunes look o like)

pushbullet ( Pushed je notificaties van je telefoon door naar de computer of tablet ( inclusief ipad !)

Amazone app store ( is gecontroleerd net als app store in IOS, en heeft vaak betaalde apps gratis)

Twilight ( F.Lux voor android )

Voor de mensen met een samsung toestel !!

SideSync ( neem de volledige control over je telefoon op je laptop. )

Heb jij ook een Samsung Galaxy Note 4 (N910F) Zwart?

leuke review, hier en daar zou ik wel wat van de zinsopbouw veranderen maar Hulde voor de leuke review :) _/-\o_
He thanks ;) ik zal er nog eventjes een keertje overheen lezen hahah.
het is ook "metalen rand krast makkelijk" ... crast is geen woord :)

verder prima review hoor. En sowieso een top apparaat, ik vind hem zelf super.
Ik had het zelf wel fijn gevonden als hij water en stof dicht was geweest! :)
Thanks ;) ik heb het aangepast hahaha. :) ook er nog eventjes twee foto's bijgevoegd. Het is inderdaad jammer dat hij niet stof en waterdicht is. :) Maar helaas is niks perfect he ;)