Kingston HyperX Cloud Zwart Review

meugel 16 februari 2015, 286 views

Kingston HyperX Cloud Zwart

Geweldige headset voor onder de 100 euro!

Pluspunten

• Bijna perfect geluid
  • Handige afneembare en buigzame microfoon
  • Veel extra accessoires in het pakket

Minpunten

• Geen uitzonderlijk diepe bass bij muziekluisteren

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Na enige tijd rondneuzen op het web en na goede recensies op oa Tweakers heb ik besloten deze headset aan te schaffen. Wat ik zocht was een headset die voor een redelijke prijs (onder de 100 euro) een goed geluid voortbrengt die zowel voor gamen als muziek inzetbaar zou zijn.
Wat gelijk opvalt als je de HyperX Cloud opzet is dat deze ontzettend goed afsluit. Met de meegeleverde stoffen oorkussens lever je daar een klein beetje mee in maar krijg je ook een iets 'opener' geluid.
Zoals gezegd wil ik deze headset gaan gebruiken voor gamen en muziek. Wat gamen betreft ben je bij deze headset sowieso aan het goede adres. Tot nu toe bij een paar games geprobeerd en eigenlijk alleen maar heldere, pure geluiden gehoord. Verder is de stereo erg duidelijk, wat bij games als Skyrim en Battlefield wel van pas kan komen. Ook de microfoon getest en voor de prijs kun je naar mijn idee niet veel beter krijgen. Oké, echt diepe klanken zul je er niet mee opnemen maar als je dat zou willen moet je ook een ander soort microfoon aanschaffen. De microfoon kun je simpelweg in en uit de hoofdtelefoon klikken zonder moeilijk gedoe met extra kabeltjes.
Het enige wat me wat geluid betreft beter kan is de diepheid van de bass als je muziek luistert. De 'diepe ondertoon' die je verwacht als je het volume flink openzet mis ik een beetje maar dat zou kunnen komen doordat ik maar een simpele onboard geluidsunit heb en geen audiokaart. Had al begrepen dat voor deze headset vanwege zijn weerstand een mooi potje power geen overbodige luxe zou zijn.
Dan de meegeleverde features. Zoals gezegd zijn een extra paar zachte earpads meegeleverd (net wat je fijn vindt). Verder vind je in het pakket een vliegtuigstekker, een verlangkabel met een (trouwens erg goedkoop overkomende) volumeregeling, een verloopstekker voor xbox en playstation (correct me if i'm wrong), een handig opbergtasje en nog een extra verlengkabel (!).
Wat styling betreft kan ik alleen maar zeggen dat ik m persoonlijk best prima vind, het is natuurlijk een kwestie van smaak maar ik hou niet van veel toeters en bellen maar van functioneel en dat is-ie. Trouwens wel pluspunten voor het echte leer en de mooie afwerking met de rode gestickte bovenkant.
Al met al: ik raad deze headset zeker aan, en al helemaal voor de prijs.

Heb jij ook een Kingston HyperX Cloud Zwart?