Specificaties Aluminium Tripod met Video-kop - Bekijk alle specificaties

König KN-TRIPOD19 Review

Bawbalicious 15 februari 2015, 402 views

König KN-TRIPOD19

Super product voor de prijs. Heel volledig product alleen niet zo super robuust gebouwd. Ook kan het verstellen wat lang duren.

Pluspunten

• Super voordelig
  • Compleet met waterpas
  • Pitch, yaw en roll verstelbaar

Minpunten

• Niet erg robuust
  • Trilt na
  • Verstellen kan lastig zijn

Voordelen
Voor deze lage prijs had ik niet alle functionaliteiten verwacht die deze tripod met zich mee brengt. Hij is compleet met waterpas in het statief en is in alle richtingen kantelbaar. Elke as valt losser en vaster te draaien. De tripod kwam met een draagtas.

Nadelen
De poten uitklappen kan even duren. De telescoop-stokken zitten met drie klemmetjes per stok vast, dus volledig in en uitklappen vergt het los- en vastklikken van 9 klemmetjes. De onderste pootjes zijn extreem dun en de tripod is niet bijzonder stabiel; omvallen zal hij niet doen, maar ik merkte dat de camera door-vibreerde zodra ik hem losliet. Voor een zelfontspanner van 2s of meer is dit echter geen probleem, ook niet als hij gebruikt wordt om een panning shot te maken.

Heb jij ook een König KN-TRIPOD19?

Hey, bedankt voor je review! Zou je misschien iets kunnen zeggen over het maximaal draaggewicht? Ik lees dat dat 1,5 kilo is, en mijn camera met de grootste lens weegt net 1,6 8)7. Wat denk je, zou dat lukken?
Ik durf het echt niet te zeggen. Ik weet ook niet waar het maximum gewicht echt in zit.

Ik moet wel zeggen, als je body + lens meer dan 1,5kg wegen dan kost die combinatie ook makkelijk meer dan 500 euro. In dat geval zou ik aanraden een duurdere tripod te nemen.

Ik heb deze toendertijd gekocht voor een 1000D. Met kitlens slechts 150 euro.

[Reactie gewijzigd door Bawbalicious op 2 januari 2016 13:03]