Lenovo Yoga 2 Pro (59419078) Review

Burtezz 13 februari 2015, laatste update op 19 februari 2015, 567 views

Lenovo Yoga 2 Pro (59419078)

Waauw, eerste indruk is echt goed. Vooral de bouw voelt goed.

Pluspunten

• Verlicht keyboard (full size)
  • Materiaalgebruik (overal anti-slip, voelt stevig)
  • Crispy scherm !! (super scherp!)

Minpunten

• Dun, illusie dat het niet sterk is ..

Ik schrijf een soft-review; gewoon a-la-dagboek-stijl!

19-2-15 update:
Niet geheel onbelangrijk: "http://tweakers.net/nieuw...installeerde-malware.html"
Dus wel even een clean-install doen!!

3 dagen na ontvangst
De negatieve opmerkingen over backlight helderheid en kleur heb ik weer teruggetrokken. Ik vond het scherm al vreemd doen! Heb geleerd dat de laptop de helderheid standaard automatisch aanpast. Waarop hij dat doet weet ik nog niet; maar ik wil 't niet. Na het uitzetten van deze feature werd het scherm een stuk helderder wat ook de kleurweergave ten goede deed.
Het touchpad heeft nu al twee zichtbare vlekken; "besturen van cursor" en "klikken van LMB". Ik vermoed dat het touchpad alle vingerafdrukken verzameld, omdat de rest van het apparaat (op t scherm na) ze niet krijgt.

2 dagen na ontvangst
De ventilator is hoorbaar, niet hinderlijk, maar hoorbaar. Dit herinnert me er aan de laptop niet "in te bouwen" in kussens op de bank of bed voor het comfortabel bekijken van films.
Na een full-HD filmpje te hebben gezien merkte ik wel dat de laptop redelijk warm wordt als je m op schoot hebt. (als je 'm niet op schoot hebt zal 'ie ook nog wel warm worden.. :P)
Het geluid en de warmte productie laat het gelijknamige score-element verlagen van "laag" naar "acceptabel".
Ik kan u ook wat zeggen over de accuduur. Bij normaal PC gebruik; internetten, filmpje en wat software installeren, heb ik de 5 uur gehaald. Dit is voorlopig voldoende. Het opladen duurt ca 1,5 uur, voor een volledige charge.

1 dag na ontvangst
Ik zit me af te vragen of het slim is een volledige reset te doen, gezien t feit dat er toch een beetje software op staat die ik never-nooit zal gebruiken. 19-2-15 update : čn mogelijk malware!?
Verder, naast mijn asus T400, is het scherm redelijk flets en het backlight is minder helder..

2 uur na ontvangst:
Referentie: Ik gebruik(te) een Asus T400, 11,6" Tablet + toetsenbord-dock (convertable)

Het uitpakken is een genot. De verassing van het anti-slip materiaal was erg aangenaam. Dit gaf zekerheid bij het pakken en vasthouden van het apparaat; je voelt dat je 'm niet zomaar laat vallen of dat je er extra om moet denken. Ook de polsrest is voorzien van een anti-slip. Dit heb ik bij meerdere lenovos gezien en bevalt me erg goed. Het is geen geverft oppervlak. Ik heb in 't verleden wel eens loslatende/verkleurende verf gehad daar waar de pols licht (links, onder WASD xD!)

Het scherm is echt verbluffend, zo scherp. Ik ben wel iets meer levendigheid in kleur gewenst. Dit zal ik vast wel softwarematig kunnen compenseren.

Het toetsenbord, met backlight, is echt heerlijk. Typt goed. De "klik" klinkt solide. De aanslag voelt goed. Het formaat is uitstekend. Het is leuk wat ze met de F-toetsen hebben gedaan; standaard zijn het de volume, schermhelderheid en trackpad toetsen. Maar de F4 en F5 hebben resp. de functie "ALT+F4" en "REFRESH" gekregen!!..

Last but not least; het scharnier! Ja; het werkt zoals op de U-toep filmpjes. Het is een degelijk scharnier.

In Tablet mode valt het apparaat goed vast te houden, al is het even wennen dat het toetsenbord er nog achter zit. Automatisch weerhoudt ik mijn vingers om per ongeluk toetsen in te drukken...

Heb jij ook een Lenovo Yoga 2 Pro (59419078)?