Specificaties Actie, MMO, RPG, Shooter-game voor de PS4 - Bekijk alle specificaties

Destiny, PlayStation 4 Review

bonk3r 12 februari 2015, laatste update op 12 februari 2015, 397 views

Destiny, PlayStation 4

Destiny is een game die op zich niet slecht is, maar ook niet spectaculair goed zoals min of meer belooft was. Ook voor mij was het een grote teleurstelling, een game met een slecht/verwaarloosbaar verhaal. En boven alles. verslavend om de verkeerde redenen.

Pluspunten

• Vrij mooi spel.
  • Aardige PVP voor even.
  • Voor de huidige prijs (40) wel de moeite waard om te proberen als je niets anders te doen hebt en je verveelt.

Minpunten

• Is niet in de buurt gekomen van de beloofde 'epischheid'.
  • Zeer repetitief.
  • Even verslavend om verkeerde redenen.
  • DLC sluit niet DLC bezitters uit door bepaalde endgame content exclusief te maken voor DLC eigenaren.
  • Laat bewust content liggen voor DLC inplaats van DLC te lanceren als daadwerkelijke toevoeging op een complete game.
  • Het verhaal komt zeer tekort.

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 2
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 1
Destiny is een game die op zich niet slecht is, maar ook ECHT alles behalve goed.

De hype die in mijn ogen om de game is ontstaan, waarvoor de makers zelf ook verantwoordelijk zijn, heeft voor heel veel (terechte) teleurstelling gezorgd.

Ook voor mij was het een grote teleurstelling. Ik heb best veel tijd in de game gestoken in de eerste paar weken, maar veel tijd in een game steken en het een goede game vinden zijn twee verschillende dingen.

De reden dat ik ondanks de teleurstelling veel tijd gestoken heb in de game, is door het verslavende effect van shoot en loot games. Ik vind dit persoonlijk dan ook niet een pro maar een con. Het slurpt veel tijd op, waarin je weinig lol hebt en waarvan je spijt hebt dat je de tijd erin gestoken hebt.
Bij bijvoorbeeld een game als Borderlands is de game niet alleen goed door het verslavende geloot, maar zijn ook de andere dingen zoals het verhaal en het gevoel van de game en heb je geen spijt van de (bij Borderlands) honderden uren die je erin steekt (ik in ieder geval niet).

De story valt ook heel erg tegen, waar je bij Halo veel te horen kreeg over de motieven van de personages, heb je dat hier totaal niet.
Verder is elke missie in de singleplayer het volgende:
Ga naar punt A, vermoord 3 waves, activeer apparaat B, vermoord 3 waves.
^Dit is Destiny, in een mooi jasje

%%%%%%% SPOILER %%%%%%%
De eindbaas van het hele verhaal, zijn drie vergrote vergrote versies van een normale huis tuin en keuken enemy die je al tig keer vermoord zal hebben. Dat kan gewoon niet.

Heb jij ook een Destiny, PlayStation 4?

Meer advertenties

Ben het grotendeels wel eens met je review, alleen het minpunt 'DLC sluit niet DLC bezitters uit door bepaalde endgame content exclusief te maken voor DLC eigenaren.' vind ik een beetje bijzonder. Is de enige reden om DLC te kopen niet dat je extra content hebt?
Het is moeilijk uitleggen aan iemand die het spel niet speelt, maar bijvoorbeeld: je hebt toegang tot een dagelijkse hooglevel raid. Daar had je eerst toegang toe voor de DLC. Die raid is verandert naar content van de DLC, je hebt geen toegang meer tot die raid. Of te wel ze pakken je een stukje gameplay af die je eerst wel had, maar die je verliest als je de DLC niet aanschaft.

Ik hoop dat dit mijn opmerking in de tekst wat verduidelijkt ;).
Ik speel het spel zelf wel hoor, maar het zijn dan inderdaad de daily's die je niet meer kan doen, opzich kan je de strikes en raids zelf gewoon nog spelen natuurlijk.

Ik ben het trouwens wel met je eens dat het een beetje slechte manier is van dlc uitbrengen.

[Reactie gewijzigd door Res1ght op 13 februari 2015 21:11]