Specificaties 7" (1920x1200), Android 4.4, WiFi - Bekijk alle specificaties

Asus Memo Pad 7 (ME572C) 16GB WiFi Zwart Review

MartHo 12 februari 2015, laatste update op 24 februari 2015, 867 views

Asus Memo Pad 7 (ME572C) 16GB WiFi Zwart

Beste goedkope 7 inch tablet op dit moment.

Pluspunten

• Goed display
  • Leuk ontwerp
  • Prima accuduur
  • Uitbreidbaar geheugen
  • Prima prestaties

Minpunten

• Erg veel bloatware
  • Enorme bezels om het scherm

Gekocht om tijdens het reizen een filmpje te kijken en thuis als second screen + media streamer. Een mooie tussenmaat tussen mijn iphone 5s en 14inch laptop.

Alles draait om het scherm bij een tablet en dat is van deze memo pad 7 best goed (1920x1200) voor de prijs. De tablet heeft stereo speakers waar aardig geluid uit komt. Android 4.4 draait er soepel op. De accuduur is ook prima. Ideaal is de micro-SD ingang geschikt voor 64gb extra!

De tablet zelf is leuk om te zien: het lijkt een uitvergrootte lumia phone. Door de plaatsing van de speakers en het hoekige ontwerp is het soms wel eens onhandig om vast te houden. Aan de andere kant is de tablet is vrij licht en dun.

Dat de tablet maar 200 euro kost merk je vooral aan de enorme bezels rondom het scherm. Ook is Zen UI op android 4.4 vrij rommelig (al valt dit nog reuze mee in vergelijking tot samsungs' touchwiz). Er zit veel bloatware van ASUS op wat niets toevoegt voor mij. Hopelijk ondersteund ASUS binnenkort android 5. Daarnaast is streamen van het display met miracast makkelijk, maar biedt het helaas te lage kwaliteit om echt te gebruiken (720p). Ook de camera's hadden ze beter weg kunnen laten.

Heb jij ook een Asus Memo Pad 7 (ME572C) 16GB WiFi Zwart?