Specificaties 15,6" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP 250 G2 F0Y89EA (Duits model) Review

Witchie NL 9 februari 2015, laatste update op 9 februari 2015, 198 views

HP 250 G2 F0Y89EA (Duits model)

Gebruik deze laptop op het werk. Goed snelle laptop voor de prijs.

Pluspunten

• Snelheid/prijs verhouding
  • Design
  • Meerdere koelpoorten onderkant.

Minpunten

• Old school gevrichten bij het scherm laten nog wel eens aan stevigheid afweten.

Voor de snelheid waarmee hij werkt (Windows 8.1) is het een goede laptop voor de prijs.
Helaas is hij nergens meer te krijgen maar heb niks te doen op het werk vandaar deze review.
Een nadeel van deze laptop is dat hij nog de oude scharnieren voor het beeldscherm gebruikt die naar mijn ervaring erg snel kapot gaan. Intern heb ik niet kunnen bekijken dus ik weet niet hoe het met de stevigheid daar gesteld is.
Het algemene design is wel erg mooi, strak afgewerkt met gemengd mat en glossy finish.

Aan de onderkant bevinden zich meerdere koelpoorten wat ervoor zorgt dat je deze laptop op de meeste ondergronden, inclusief stoffen, kan gebruiken. Al is dit nooit aan te raden.

Accuduur staat op 3 uur zonder belasting met helderheid op maximaal.
Heb zelf een ASUS n751jk, wat een gaming laptop is en hierbij haalt de accu 4 a 5 uur onder HD video belasting.

Hieronder volgen de benchmark specificaties. Deze kan je doorvoeren naar andere laptops met dezelfde processor / intel onboard video card.

Processor: (Core i3-3110M - 2 Cores, 4 Threads, 2,4Ghz)
Cinebench: - 213 (Vergelijkbaar met de Core I5-3317U, 2 Cores, 4 Threads, 1,7Ghz op 214 punten)

Graphics: (Intel HD Graphics 4000)
Cinebench: - Kan niet worden gestart, draait de video wel op ongeveer 15 FPS maar geeft een Reference Matching error en geeft dus geen benchmark resultaat weer.
Furmark: - FullHD: kan niet worden gestart. 1280x720 gemiddeld 4 of 5 FPS met eindscore van 248.

Conclusie:
Ideale laptop voor algemeen thuisgebruik maar het ontbreken van de videokaart zorgt ervoor dat hij niet kan worden gebruikt om games te spelen. Enkele basis games zoals van Spele.nl, Team fortress 2 of Counter Strike: Global Offensive zullen wel werken maar kan niet worden gebruikt om de laatste generatie games en met name de game engines te draaien.

Heb jij ook een HP 250 G2 F0Y89EA (Duits model)?

Zal eens kijken of ik die ergens vandaan kan halen. Ill keep you updated.
Ben benieuwd wat de HD 4000 nog aan kan.

Helaas kan ik deze niet installeren op deze laptop, baas werd er niet blij van dat ik steam ging installeren op me werk laptop :D.

Echter na wat google werk:
en

En voor CS:GO:

Conclusie: Ja sommige games kunnen kennelijk nog wel gespeeld worden.
(Valt me nog niet tegen van de nieuwste generatie onboard chips)

[Reactie gewijzigd door Witchie NL op 9 februari 2015 17:09]

Als je wat serieuzer wilt gamen kun je eens Team Fortress 2 en CS:GO proberen :).
LOL, begrijp ik dat ze dat niet leuk vinden :P wist niet dat het je werklaptop was :).