Specificaties 2.5" behuizing met USB3.0 - Bekijk alle specificaties

Raidsonic Icy Box IB-AC6033-U3 (7mm) Aluminium Review

Retaliator 1 februari 2015, 991 views

Raidsonic Icy Box IB-AC6033-U3 (7mm) Aluminium

Ik draai vaak VM's vanaf USB (eenvoudig te vervoeren). Ik gebruikte eerder een USB 2.0 adapter met SATA II. Voor weinig geld hebben mijn VM's een enorme boost gekregen. Zie benchmark results voor meer informatie.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Snel
  • USB 3.0 met SATA III
  • Prima looks (aluminium)

Minpunten

• Vaste kabel

Mobiliteit Score: 4
Twee benchmarkscreenshots. De blauwe rand is de benchmark van de USB2.0 controller en de rode rand is de benchmark van de USB3.0 controller (de Icy Box dus).

Heb jij ook een Raidsonic Icy Box IB-AC6033-U3 (7mm) Aluminium?

Ik heb exact dezelfde Icy Box maar haal lang niet de resultaten die jij haalt. Heb het met een 1 TB Samsung Evo 850 getest, op een nieuwe Macbook Pro en een Windows pc. In beide gevallen kreeg ik bij de Seq test zowel voor lezen als schrijven gemiddeld 130 MB/s te zien en dat viel me nogal tegen. met een Icy Box IB-223U3-WH van Raidsonic haalde ik ongeveer dezelfde snelheid als jij hier haalt. Begrijpen doe ik het niet, beide zouden de SATA-600 interface moeten hebben en die Samsung Evo 850 haalt ingebouwd in de laptop met SATA-600 interface gewoon 500-600 MB/s.Ik had deze juist gekocht omdat je de schijven makkelijk kunt verwisselen, zonder te hoeven schroeven. Maar het snelheidsverschil is zo groot dat deze er waarschijnlijk weer uit gaat.

Edit: Nou breekt mijn klomp. Ik doe nog even een testje met Blackmagic Speed Test, is het resultaat vrijwel hetzelfde als bij jou. Kennelijk heeft de Raidsonic mijn voornemen begrepen en doet hij nu extra zijn best ;-)

Sorry voor de nu overbodige reactie, weghalen kan echter niet.

[Reactie gewijzigd door casagrande2407 op 10 september 2015 01:31]

Haha vreemde zaak ;)

Goed om te horen dat hij nu naar behoren functioneert!

Ik gebruik deze controller vaak om data te kopieren van de ene SSD naar een andere (ik heb twee van deze Icy Box USB3.0 SATAIII controllers).

Van de ene controller, naar het mobo, naar de andere controller... Haal ik nog steeds snelheden boven de 200MB/s. Dit vind ik voor deze prijs zeer netjes! :)

Als ik van deze controller naar een SATAIII SSD of M.2 SSD kopieer, haal ik snelheden die oplopen tot 300MB/s (pieken), gemiddeld zit ik dan rond de resultaten die ook in de benchmarks worden gehaald.
Altijd goed om benchmarks te zien :).
Haha ja er is weinig over dit soort hardware te vertellen. Een benchmark en een korte beschrijving is volgens mij meer dan voldoende voor de meeste mensen. ;)