MSI GeForce 6800 128MB DDR, NX6800-TD128 Review

McBoom 18 april 2005, laatste update op 19 april 2005, 415 views

MSI GeForce 6800 128MB DDR, NX6800-TD128

Pluspunten

• Mooie kaart en koeling (rode PCB en koperen koeling)
  • Goed overklokbaar
  • Extra 12V aansluiting zit in het verlengde van de kaart, en niet haaks er op
  • Grote bundel aan software

Minpunten

• Op de hoogste stand is de standaard fan redelijk hoorbaar

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Na jarenlang kaarten gehad te hebben uit het budgetsegment wilde ik wel eens een videokaart hebben die zo'n beetje aan de top zat, maar wel een redelijke prijs had, dus heb ik deze videokaart vorig jaar (2004) op de HCC gekocht voor ¤300. De standaard HSF heeft een schuifpotmeter om het toerental van de ventilator te regelen, maar is inmiddels vervangen door een Zalman VF700Cu. Met RivaTuner heb ik de resterende 4 pipelines open weten te krijgen, waarbij er geen artefacten optreden binnen games of benchmarks. De kaart laat zich goed overklokken, met snelheden van 400/900MHz (standaard 325/700MHz). Bij deze kaart zat ook een grote bundel aan software, maar ik heb het nog niet eens bekeken/gespeeld. Voor mij hoeft het ook niet zo nodig, maar er zullen vast mensen zijn die het een doorslaggevend punt vinden bij de aanschaf van een videokaart.

Heb jij ook een MSI GeForce 6800 128MB DDR, NX6800-TD128?