WD Green SATA 3 Gb/s, 1TB Review

Frosrty85Newbie 30 januari 2015, laatste update op 30 januari 2015, 277 views

WD Green SATA 3 Gb/s, 1TB

Blijf van weg van deze harde schijven!

Pluspunten

• Er moet tenminste één pluspunt worden gegeven

Minpunten

• Betroubaarheid
  • Geluid
  • Snelheid

Klote harde schijven,
1 kapot gegaan, deed niets meer.
Opgestuurd en gratis nieuwe ontvangen, geen problemen met service.
Nu 2 jaar later terug kapot en buiten garantie.

Nog nooit heb ik zo een problemen gehad als met deze!

Ze maken overigens massaal veel luid klikgeluid en hoge schreeuwend geluid.

Blijf van weg van deze harde schijven!
Op het internet vind je allom klachten over dit product.

Heb jij ook een WD Green SATA 3 Gb/s, 1TB?

An sich heb je een punt dat de betrouwbaarheid te wensen over laat, maar zoals je het hier brengt hebben we er niet echt veel aan. Je hebt het over 2 schijven die defect zijn gegaan, dat is enorm vervelend, maar je kan pech hebben.

Wat je bijvoorbeeld had kunnen doen is de onderzoeken/Blog van Blackblaze kunnen vermelden.https://www.backblaze.com/blog/what-hard-drive-should-i-buy/

Dat geeft veel meer onderbouwing aan je review.
Dan zal ik ik ook wel pech hebben, want dit kon een kopie van mijn verhaal zijn.
Die link van jou gaat over consumenten harde schijven in servers. Die staan dus altijd in een goedgekoelde en trillingsvrije omgeving.
Ze worden waarschijnlijk ook dusdanig zwaar belast dat die schijven niet zichzelf uitschakelen. En daar zit nou net het zwakke punt van deze schijven. De aggressieve manier van uitschakelen als de schijf even niet gebruikt word.
Ik had ze zelf (2TB versie dan) in mijn homeservertje zitten. Die staat 24/7 aan. Nadat de eerste schijf onbetrouwbaar werd eens met smart gekeken. Meer als 5K spinups in een jaar tijd. Zelfde bij de vervanger. Dat is wat deze schijven sloopt.

Mijn advies is hetzelfde, blijf weg bij deze schijven.
Ik hoop vooral dat deze recentie mensen afschrikt.
Zelf kan ik niet veel van reviewen en begrijp de opmerking van Bert en hij heeft gewoon groot gelijk.
Enkel vind ik een harde schijf een zeer simpel item. Het moet gewoon betrouwbaar en niet traag zijn en deze zijn onbetrouwbaar en uiterst traag.
Daar andere Tweakers een review schrijven waar men het tegendeel beweerd is het belangrijk om iets neer te pennen waar de personen van schrikken en zeggen:
Oooooooooohohoho, noooooooooo, noooonoonoonoono.
Want ja, als je deze harde schijven NIET koopt. Ja, dan ben je pas echt op goeie weg.
@arbraxas @Frosty85 Ik deel jullie mening dat je deze schijf beter niet kan nemen (deze schijf staat ook expliciet vermeld in het verhaal waarin ik naar link). Iets meer onderbouwing in een review kan volgens mij geen kwaad. Dan maak je het verschil tussen een mening en over een goed onderbouwd verhaal. Dan maak je beter je punt duidelijk.
Ik ben het helemaal met je eens maar luister eens hier.

Nou ik vind dat vele meningen over een product meer waard kunnen zijn dan een paar serieus onderbouwde reviews van een product (niet zeker hoor).
Neem deze harde schijf als voorbeeld, positieve reviews met veel theorie rond maar toch zijn wij hier met zijn drietjes het eens dat je deze HD nou zeker niet maar dan ook echt niet moet kopen.

Voor een uitgebreide review heb ik geen tijd.
Ik zie dat 314 mensen deze HD aangevink hebben als "ja die heb ik".
Indien nu neem 20 mensen die net zoals ik de tijd nemen op het bussie op weg om op te gaan dienen nou gewoon zeggen, nee niet doen hoor.
Dan kan je toch voor jezelf uitmaken dat het niet goed is deze te kopen?

Toch?
Voor zover ik mij kan herinneren de eerste harde schijf die bij mij privé kapot is gegaan En ik heb al héél wat schijven gehad.
Uiteraard net buiten de garantie.