Specificaties 2,4GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-WR1043ND-450Mbps Wireless N Gigabit Router (NL model) Review

mtjoeng 30 januari 2015, 664 views

TP-Link TL-WR1043ND-450Mbps Wireless N Gigabit Router (NL model)

Gegoogled naar meest gekochte, hoogste gebruikers review score en laagste prijs en dat werd nu dus deze TP-Link TL-WR1043ND. Default IP en de passwords opgezocht en Wifi op 'Speedboost' (450Mbps) gezet. Aangesloten, geen enkel probleem tegengekomen.

Pluspunten

• probleemloze aansluiting
  • lijkt lekker snel te zijn
  • Wifi ook factor sneller dan wat hij vervangt

Minpunten

• geen

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
Nu 1 dag aangesloten en net Wifi getest. Wauw, bloedsnel.

Mijn (jarenlang) prima D-link DIR-655 begon een maand geleden te haperen met DNS & IP disconnects op mijn Ziggo alles-in-1 kabel 30 Mbits

(Ziggo helpdesk: het ligt vast aan U).

M'n oudere Edemax BR-6574n aangesloten, precies hetzelfde euvel. Wat raar is en mij deed bedenken 'ze hebben iets aan het protocol veranderd' en 'de hardware is achterhaald op-de-een-of-andere-manier'.

Dus dan maar upgraden want zonder router da's ook niks.

Merk waar ik nog nooit van gehoord had, niet zo vreemd want ik ben niet bezig met computerhardware. 4 poorten en Wifi, precies genoeg en meer heb ik niet nodig .

Besteld, even de default IP en de passwords opgezocht en Wifi op 'Speedboost' (450Mbps) gezet.

Aansluiten en Wauw in 1x prima.

Software bereikbaar via 192.168.0.1 in de browser, en is ook bloedsnel (althans vergeleken met de oudere routers software) met alle bekende opties voor een privé router.

Er lijkt inderdaad iets gewijzigd in de interne router protocollen. Althans de Wifi zit op dezelfde subnet als de bekabelde, 192.168.0.xxx (wellicht zie ik spoken).

Wifi check met laptop (Acer EEE met 802.11n kaart) in de uiterste hoek van de verste slaapkamer en ontvangst 'excellent' waar de vorige routers nog maar 1 of 2 strepen aangaven.

Kortom lekker snel en ben geen enkel probleem tegengekomen. Nog nieuw, geen betrouwbaarheidsscore nog.

Heb jij ook een TP-Link TL-WR1043ND-450Mbps Wireless N Gigabit Router (NL model)?