Specificaties Headset (universeel) - Bekijk alle specificaties

Sony Ericsson HBH-DS200 Bluetooth Headset Review

nubcaek 26 maart 2009, 686 views

Sony Ericsson HBH-DS200 Bluetooth Headset

Pluspunten

• Geluid !
  • 3,5mm jack !
  • Equalizer wordt doorgevoerd naar headset !
  • Met telefoon kan je het geluid nog wat finetunen !

Minpunten

• Bouwkwaliteit !
  • Verbinding wil soms weg vallen als een arm er tussen zit !

Opnamekwaliteit Score: 4
Waarom heb ik gekozen voor de HBH-DS200 ?

Ik heb gekozen om de DS200 aan te schaffen vanwege het feit dat je bij deze bluetooth 'connector' je eigen headset kan gebruiken, en dus altijd kan vervangen. Daarnaast zag ik het voordeel niet in om voor een duurdere versie te gaan van SE. Tevens zit er een handige clip aan en heb ik geen last van een ketting.

Tevreden na aankoop ?

Ik kijk altijd naar bouwkwaliteit, en ook bij deze aankoop. Bij het bekijken van het artikel viel praktisch het lange zilvere omhulsel, wat trouwens van plastic is, er af wat toch wel tegen viel. Tevens is het geheel helemaal van plastic & voelt het niet helemaal stevig aan. Heb 't plastic maar vast gelijmd aangezien er voor mijn behoefte, voor zover ik heb kunnen vinden, niet iets vergelijkbaars op de markt is van betere bouwkwaliteit en in diezelfde prijsklasse. Tot op zekere hoogte ben ik dus best ontevreden aangezien ik toch wel een betere kwaliteit had verwacht voor dit bedrag.

Het geluid daarintegen tijdens het muziek luisteren vind ik erg goed, tevens word bij mij wel het effect van de equalizer doorgevoerd via bluetooth daar was ik toch wel blij mee. Vanmiddag heb ik het apparaat in combinatie met de in-ear oordopjes van de Samsung u800 gebruikt en ik moet zeggen dat dit mij zeer goed is bevallen.

Tijdens bellen is het geluid goed duidelijk en hard genoeg. Hier heb ik weinig meer over te zeggen dan prima geluidskwaliteit.

Waarvoor gebruik ik het apparaat ?

De voornaamste reden dat ik overgaan ben tot de aanschaf is een einde maken aan het gehannes/gekloot met kabeltjes & connectoren voor diverse mobiele telefoons, aangezien ik mijn telefoon gebruik voor het luisteren naar muziek. Dit natuurlijk omdat ik niet met 2 apparaten wil rondlopen. Ik ben een jaar geleden in het bezit geweest van een Nokia 6300. Deze had een 2,5mm AV Jack, hiervoor moest ik dus een verloop gebruiken welke om de zoveel maanden kapot ging.

Om hier een einde aan te maken heb ik een telefoon gekocht waarbij ik speciaal lette op het feit dat deze een 3,5mm AV Jack heeft, dit om het vrije gebruik van eigen oordopjes mogelijk te houden. In de eerste instantie wilde ik de Nokia E71 maar vanwege het bovenstaande ben ik voor de HTC Touch HD gegaan.

Uiteindelijk is deze mij zo slecht bevallen dat ik de HTC heb verkocht, deze headset heb aangeschaft in combinatie met een Samsung U800 Soul B. Nu hoefde ik dus niet meer speciaal te kijken naar de 3,5mm jack & heb ik geen gezeik met kabeltjes enzo. Tevens kan ik nu makkelijk mijn telefoon bedienen, en dus op mijn gemak in mijn agenda kijken tijdens een telefoongesprek.

Ervaring met vergelijkbare artikelen ?

Ik heb totaal geen ervaring met andere vergelijkbare artikelen.

Heb jij ook een Sony Ericsson HBH-DS200 Bluetooth Headset?