Nintendo 3DS XL Zilver Review

hanneke995 26 januari 2015, 422 views

Nintendo 3DS XL Zilver

Deze console is voor mij een perfecte speelervaring! Het Game aanbod is geweldig! Lees mijn uitgebreide review over wat ik van de 3DS XL vind!

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • Groot scherm is prettig
  • Zwarte kleur prettig met gamen
  • Oude klassiekers verkrijgbaar
  • Simpele kleuren (zwart, wit e.d.)

Minpunten

• Geen netstroom adapter
  • Handheld gevoel een beetje weg
  • Duur voor wat je krijgt
  • Hoofdpijn door 3D stand
  • Snel bekrast

Randapparatuur Score: 3
Spelaanbod Score: 5
Multimedia Score: 4
De Nintendo 3DS XL. Hij is pas een tijdje nadat de kleine 3DS er was uitgebracht.

Vormgeving::
Ik had orgineel een kleine 3DS, maar mijn toenmalige vriend won een 3DS XL terwijl hij er al 1 had.
Ik kreeg toen zijn tweede XL. Omdat ik die kleine toen overbodig vond worden heb ik die toen meteen goed verkocht.
Ik vond hem gelijk wat beter in de hand liggen, je kan goed bij alle knoppen het grote scherm is erg prettig.
Ten op zichte van de kleine 3DS is dit een hele vooruitgang. Vooral omdat de kleine 3DS eigenlijk net iets te klein is qua design. Waardoor hij niet zo lekker in je handpalmen ligt als de XL.

Een nadeel voor mij als verzamelaarster is dat door het formaat van de XL het handheld gevoel een beetje weg is. De kleine 3DS voelt veel meer als een game & watch en past beter thuis in mijn Gameboy en DS verzameling. Daarom heb ik ook spijt dat ik de kleine verkocht heb toen.

3D stand:
De 3D stand vind ik niet prettig als brildraagster. Ik krijg er snel hoofdpijn van en vind het niet perse iets toevoegen aan het spel. Ik speel daarom ook altijd zonder de 3D stand.
Ook moet je je 3DS recht houden om het effect te behouden. Zodra je de 3DS iets beweegt is de 3D stand wazig of weg. Dit komt omdat de 3D stand vanuit 1 punt geregeld word en dus vanuit dat punt alleen goed zichtbaar is.

Prijs:
De prijs is voor mij ietwat aan de dure kant. Ze kosten nieuw nog altijd 200 zonder netstroom adapter en game.
Best prijzig voor gewoon een handheld. Voor 50 euro meer heb ik een Wii U in huis.
Limited Editions hebben vaak nog een extra prijsje er bovenop, komen soms met een voorge´nstalleerde game, soms helemaal zonder game.

Games
Laat ik beginnen met de voorge´nstalleerde games. Ik vind dit zo jammer. Het hele online marketing gebeuren is natuurlijk heel slim en slaat goed aan.
Ik heb persoonlijk liever een fysieke kopie in mijn kast.
Een voorge´nstalleerde game heeft voordelen dat je niet elke keer cartridges en / of doosjes mee hoeft te sjouwen, maar was toen erg slecht beveiligd. Als je de game prongelijk wiste kon je hem niet terug krijgen en moest je eerst Nintendo opbellen. (Ik weet niet of dit nu nog zo is, maar ik ga er vanuit dat dat is verbeterd)

Wat wel heel leuk is aan de Nintendo E-shop (waar je dus die games koopt), is dat je er oude NES, SNES en Gameboy titels kunt downloaden. Deze kosten tussen de 3 en 6 euro per stuk. Denk aan Dokter Mario, Mega Man, Trip World en Zelda. Errug leuk!!

Het aanbod qua games vind ik perfect. Ik hou van RPG, arcade, puzzels en de klassieke spellen als Mario Kart.
Voor mij is er genoeg keuze in het assortiment. Ik kan gaan voor de oude klassiekers, die in een nieuw jasje zijn gestoken, een nieuwe Mario Kart of zelfs Super Smash Bros.
Dat is voor mij echt een pluspunt!

Al met al vind ik het wel een prettige console. Misschien een beetje een koelkast voor in de verzameling. Het is voor mij geen slechte aankoop geweest, maar zeker niet de beste!

Heb jij ook een Nintendo 3DS XL Zilver?