Specificaties Android, iOS compatibel en 14,3g - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mi Band Zwart Review

Chocoball 25 januari 2015, laatste update op 13 juni 2017, 4.154 views

Xiaomi Mi Band Zwart (Product volledig gesponsord)

Voordelige fitnesstracker en slaapmonitor smartband zonder display. De armband is licht in gewicht, stof- en waterdicht (IP67) en een batterijduur van minimaal 30 dagen. Het is duidelijk een product wat nog moet groeien vooral de appfunctionaliteit. Deze heeft beperkte notificatiemogelijkheden, beperkte sportactiviteiten en de GPS kaartfuntie werkt niet.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Stof- en waterdicht (IP67)
  • Stabiele app

Minpunten

• Krasgevoeligheid bandje
  • Beperkte notficatiemogelijkheden
  • GPS kaartfunctie werkt niet buiten China
  • Verlies van sensor uit armband is mogelijk

In juli 2014 kondigde Xiaomi een simpele smartband aan voor 79 RMB wat neerkomt op $13 of €11. De Mi Shouhuan (armband) komt zonder een display maar heeft daarvoor in de plaats LED indicators. Naast dat het een stappenteller is, kan het ook dienst doen als slaapmonitor en heeft het een vibra-functie. Deze smartband heeft wel een aparte applicatie voor Android of iOS nodig om alle verzamelde informatie te tonen.

Hiervoor heb ik geen andere smartband of fitnesstracker gebruikt dus het is gelijk mijn eerste ervaring met een dergelijke armband. Ik gebruik de MiBand nu 2 maanden in combinatie met de MiBand app en getest is op de volgende toestellen: Xiaomi Redmi 1S, Xiaomi Redmi Note 4G, Xiaomi MiPad en Samsung Galaxy Note II.

Update 4-2-2015: Aanvullingen Mi Fit app, Running help en BLE Broadcast.
Update 19-2-2015: Orginele MiBand armbanden, Route tracker.
Update 14-5-2015: Orginele lederen MiBand armband

Nadat de MiBand uitkwam was deze vaak bij Xiaomi binnen enkele seconden uitverkocht. Bepaalde Chinese shops verkochten de MiBand voor $30 of meer. Merimobiles was de eerste shop die de MiBand aanbod voor minder dan $25 ($24.99). Een voorbeeld wat andere shops al gauw volgden met nog lagere prijzen.

Mijn Miband komt bij Merimobiles vandaan. Ik ken Merimobiles al langer als shop maar had daar nog niet eerder besteld. Levering duurde ongeveer 4 weken maar alles was goed verpakt. Op de verpakking staat een Mi logo en productlabel, binnenin vinden we het volgende:
1x Miband (sensorknoop en silicon armband);
1x Oplader met USB stekker;
1x Handleiding in het Chinees.

(klik op de afbeelding om te vergroten)

Aangezien Xiaomi een populair doelwit is voor namaak valt het op dat er geen stickers of andere identificatie is om na te gaan of de MiBand echt is.

De Xiaomi MiBand heeft heeft de volgende specificaties:
Functies: Stappenteller, fitnessmonitor, slaapmonitor, wekvibratie en notificatievibratie, ontgrendelfunctie*
Sensor: ADI gravity sensor
Afmetingen sensorknoop: L 36mm x B 14mm x D 9mm
Gewicht sensorknoop: 5 gram
Materialen sensorknoop: Aluminium, Makralon
Afmetingen band: L 225mm x B 13-17mm x D 2-8mm
Kleur band: zwart, maar zou in meerdere kleuren leverbaar moeten zijn
Gewicht armband: 8 gram
Materialen armband: TPSiV, Aluminium
Certificering: IP 67 (stofvrij en waterdicht)

*Alleen voor Mi3, Mi4, Redmi Note 4G en MiPad waar Android 4.4 op zit.

De MiBand blinkt uit door eenvoud. Geen display, zwartkleurig siliconen armband en misschien ook niet het meest uitdagende maar wel een uniek ontwerp.

http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150125_132236%20(Medium).jpg http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150125_131554%20(Medium).jpg
(klik op de afbeelding om te vergroten)

Het hart van de MiBand is een sensorknoop ook wel rijstkorrel genoemd vanwege de vorm die het heeft. In deze kunststof knoop zitten een zwaartekrachtsensor, Bluetooth 4.0 chip en 41mAh batterij van slechts 8mm dik. Het zwarte kunststof heet Makralon en onderop staat het MI logo. De bovenlaag van deze knoop is van aluminium met een facetrand waaronder 3 meerkleurige LED’s zitten.

http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150125_124619%20(Medium).jpg http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150125_124507%20(Medium).jpg
(klik op de afbeelding om te vergroten)

De siliconen armband is gemaakt van een materiaal wat TPSiV heet en is UV bestendig, anti-bacterieel en non-allergisch. Aan de binnenkant van je bandje staat "designed by Xiaomi" maar voor de rest is het een gladde band. Er zijn 8 verstelgaatjes waardoor het de bandje kunt verstellen (van 157mm tot 205mm) . Als sluiting is er een aluminium knopje met dezelfde afwerking als de sensorknoop.

http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150125_121008%20(Medium).jpg http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150125_131726%20(Medium).jpghttp://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150125_121203%20(Medium).jpg
(klik op de afbeelding om te vergroten)

Het bijgeleverde oplaadkabeltje ziet er eenvoudig maar verder degelijk uit.

(klik op de afbeelding om te vergroten)

De MiBand heb ik 2 maanden lang getest en draag hem nog steeds. De resultaten van deze periode heb ik hieronder verder uitgewerkt.

Armband
Na het omdoen voel ik MiBand nauwelijks om mijn pols mede door het lage gewicht. Ik heb een vrij gevoelige huid maar krijg bij het dragen of sporten geen jeuk of uitslag.

Wel is de armband gevoelig voor krassen en ook op het alumimium knopje kan krasvorming optreden.

(klik op de afbeelding om te vergroten)

Na een aantal dagen kan de armband wat vettig aanvoelen maar dan helpt het om de MiBand tijdens het douchen om te houden of een beetje afwasmiddel gebruiken om het te reinigen.

Update 19-2-2015:
Bij Banggood heb ik de originele MI gele en blauwe armband aangeschaft. Volgens dit artikel op het MIUI forum is te zien welke echt en welke nep is. De 2 armbanden heb ik in hetzelfde zakje gekregen als waar de echte in zou zitten. Hoewel het zakje geen officieel MI etiket heeft wat ik wel op andere MI producten terugvindt.

http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/20150219_133446%20(Medium).jpg http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/20150219_133712%20(Medium).jpg
(klik op de afbeelding om te vergroten)

Ik heb een aantal foto's gemaakt ter vergelijking. Wat opvalt is dat het gat van de sensorknop kleiner is, het aluminium knopje glanst iets meer en het "designed by Xiaomi" tekst lijkt minder diep in de armband gestanst. De verstelgaatjes, de lengte en dikte zijn wel hetzelfde. Verder voelt het materiaal hetzelfde aan als bij de originele zwarte armband.

http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/20150219_134210%20(Medium).jpg http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/20150219_134312%20(Medium).jpg http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/20150219_134949%20(Medium).jpg
(klik op de afbeelding om te vergroten)

Het is wel een goede aanvulling. Sterker nog de oorspronkelijke zwarte armband ziet er nu wel heel erg gebruikt uit. De sensorknop zit veel beter vast in de nieuwe armband hoewel ik nog wel even aan de kleuren moet wennen.

http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/20150219_133211%20(Medium).jpg http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/20150219_133322%20(Medium).jpg

Update 14-5-2015:
Bij de aankondiging van de MiBand vorig jaar juli zou er naast de siliconen armband ook een lederen armband komen. Sinds april is deze, na lang wachten, eindelijk op de markt. Met een prijs van 199 RMB ($32/ €28) is het zeker geen goedkope armband en alleen in kleur bruin leverbaar. Gek genoeg is deze armband steeds uitverkocht bij Xiaomi. Op dit moment is de lederen armband alleen te koop bij ibuygou waar ik deze dan ook gekocht heb.

De armband komt in de inmiddels welbekende eco bruinkleurige verpakking die Xiaomi ook voor andere producten gebruikt. De binnenkant van de verpakking lijkt wel met een soort fluweel te zijn bekleed. Naast de armband is er een klein opbergvakje waar de mini schroevendraaier en een extra set van 4 schroefjes te vinden is. De schroevendraaier is verchroomd heeft aan weerskanten een schroefdopje met aan de ene kant een platte kop en aan de een kant een kruiskop schroevendraaier. Om te zorgen dat je de schroefdopjes niet te vast draait en niet meer goed los krijgt zit er een rubber ringetje. Tevens zit er ook aan de schroevendraaier een ringetje zodat hij aan een sleutelbos kan.

http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_152021%20(Medium).jpg http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_152248%20(Medium).jpg http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_152439%20(Medium).jpg http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150514_094559%20(Medium).jpg
(klik op de afbeelding om te vergroten)

De armband is van echt leer, iets wat ook te ruiken is. Verder is het leer vrij zacht en mooi afgewerkt en hoewel de MiBand een IP67 certificering heeft zou ik niet met de leren armband gaan douchen.Tijdens het dragen of slapen kreeg ik geen uitslag of eventueel last van transpiratie. Verder heeft de armband een gesp en 2 leren lusjes om de band op zijn plaats te houden. Wel weegt de armband met 20 gram zwaarder dan de siliconen armband van 12 gram.

http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_152722%20(Medium).jpg http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_152812%20(Medium).jpg http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_152643%20(Medium).jpg http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_155912%20(Medium).jpg http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_155930%20(Medium).jpg http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_153935%20(Medium).jpg
(klik op de afbeelding om te vergroten)

De behuizing en gesp zijn van geborsteld metaal.De behuizing is iets donkerer van kleur dan de sensorknoop maar heeft net als de sensorknoop dezelfde facetrand. Ook de afwerking van de behuizing en gesp ziet er verder goed uit. De sensorknoop sluit mooi aan in de behuizing waardoor de facetranden 1 geheel lijkt. Eerlijk gezegd heeft de MiBand met een leren armband en metalen behuizing veel meer uitstraling en is het goedkopere sportieve karakter meteen ook weg. Mijn siliconen armband zit er na bijna een half jaar er erg afgedragen uit dus benieuwd hoe de leren armband er na 6 maanden uit zal zien.

http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_155111%20(Medium).jpg http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_155128%20(Medium).jpg
http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_155444%20(Medium).jpg http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_155620%20(Medium).jpg
(klik op de afbeelding om te vergroten)

De sensorknoop zit vast door een extra frame met 4 schroefjes. Wie overdag deze armband draagt en denkt 's avonds deze even gauw om te wisselen voor de siliconen armband komt bedrogen uit. Het omwisselen duurt minstens 10 minuten en met de kleine schroeven en niet magnetische schroevendraaier is het bijna monnikenwerk. De sensorknoop er in laten zitten kan ook niet omdat elke 30 tot 45 dagen de sensor eruit moet om opgeladen te worden.

http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_155047%20(Medium).jpg http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/IMG_20150512_154452%20(Medium).jpg
(klik op de afbeelding om te vergroten)

Samengevat is de leren armband uit mooie materialen gemaakt zoals leer en metaal en geeft de MiBand een luxe uitstraling. De sensorknoop zal met de leren armband in ieder geval niet makkelijk uitvallen maar even gauw de sensorknoop eruit halen zit er ook niet in. Voor de prijs die Xiaomi er voor vraagt kun je 2x een MiBand voor kopen en daarmee voorbehouden aan de echte Xiaomi fan in mijn beleving.

Mocht je liever geen armband willen dan zijn er niet originele alternatieven zoals een siliconen hanger voor om de hals of een verlengde siliconen armband voor om de enkel.

Sensorknoop
De sensorknoop is verwijderbaar uit het bandje. Ondanks dat het redelijk stevig zit omsloten door het bandje is het mij overkomen dat tijdens het slapen de knoop eruit gevallen is. Dus controleer ik van tijd tot tijd of de knoop nog in de armband zit.

(klik op de afbeelding om te vergroten)

Onder de aluminiumkleurige laag zitten 3 meerkleurige LED’s. Bij het opladen zijn deze altijd groen van kleur. Voor het bijhouden van de progressie kan er gekozen worden uit de volgende kleuren: blauw, groen, oranje en rood.

Opladen
Als de batterij laag is knipperen de 3 LEDs rood op de sensorknoop. Aan de knoop zitten 2 koperkleurige punten die nodig zijn om de MiBand via het meegeleverde kabeltje via USB te kunnen opladen. Zoals eerder gezegd geven 3 groene LEDs de laadstatus aan, 3 groene LEDs betekent dat de MiBand volledig is opgeladen. Opladen duurt ongeveer 3 uur en hoewel de MiBand 30 dagen meegaat ging de MiBand bij mij 45 dagen mee.

MiBand App
De MiBand app is te krijgen via de QR code in de handleiding, Mi Market, Google Play Store en Apple Appstore. Aangezien niet alle functies beschikbaar zijn voor niet Xiaomi toestellen zijn er ook aangepaste versies van de MiBand app te krijgen die ik verder niet zal bespreken. Sinds kort kan de MiBand ook overweg met de Google Fit app maar is voor de review even buiten beschouwing gelaten.

(klik op de afbeelding om te vergroten)

Update 4-2-2015: Sinds versie 1.2.922 heet de MiBand app nu Mi Fit.

(klik op de afbeelding om te vergroten)

Bij het opstarten controleert de MiBand App of er een nieuwe firmware aanwezig is en zal de MiBand eerst bijwerken voordat deze gaat synchroniseren.

Koppelen via Bluetooth
De communicatie tussen de MiBand en de MiBand app gaat via Bluetooth. Bij het paren moet je op de sensorknoop tappen om hem te verbinden met de app.

(klik op de afbeelding om te vergroten)

Er bestaat een functie om BLE broadcast aan te zetten. Hiermee is de MiBand zichtbaar voor andere apparaten staat in het Chinees eronder. Het lijkt er op dat dit geen functie is om je MiBand op meerdere apparaten tegelijk te delen omdat de app slechts 1 Bluetooth connectie toestaat is deze functie niet geheel duidelijk.

Update 4-2-2015: Tevens is het batterijverbuik met BLE Broadcast aan veel hoger. Na 10 dagen gebruk staat de MiBand batterij op 54% resterend.

Profiel
Om de MiBand te kunnen gebruiken heb je een Xiaomi account nodig. Na inloggen kun je diverse zaken instellen zoals geslacht, verjaardag, lengte en gewicht. Later krijg je ook gemiddelden te zien in je profiel pagina. Verder kun je instellen of je MiBand rechts of links draagt, welke kleur de LEDs moeten worden en kun je je resultaten delen op social media Facebook, Line, Weixin/WeChat of QQ wilt delen.

http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/Screenshot_2015-01-24-16-52-36%20(Mobile).png http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/Screenshot_2015-01-24-16-49-06%20(Mobile).png http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/Screenshot_2015-01-24-16-49-18%20(Mobile).png http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/Screenshot_2015-01-24-16-49-48%20(Mobile).png http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/Screenshot_2015-01-24-16-51-40%20(Mobile).png
(klik op de afbeelding om te vergroten)

Update 4-2-2015: Bij versie versie 1.2.922 zijn er een aantal wijzigingen zo is het Instellingen scherm aangepast. De Running help is nu apart vermeldt.

Stappenteller
De stappentellerfunctie staat standaard ingesteld op 8000 stappen per dag maar dit is aan te aan te passen tussen 2000 en 30000. Afhankelijk van het resultaat geeft de MiBand via de LEDs hoe ver je van je dagelijkse doel bent:
1e LED knippert minder dan 1/3
2e LED knippert over 1/3
3e LED knippert over 2/3
Alle 3 LEDs knipperen doel bereikt
Alle 3 LEDs branden over dagelijkse doel heen

Van je dagelijkse resultaten wordt per dag bijgehouden en deze kun je ook bekijken in de app.

http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/Screenshot_2015-01-24-16-48-12%20(Mobile).png http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/Screenshot_2015-01-24-16-50-28%20(Mobile).png
(klik op de afbeelding om te vergroten)

Wel is het aantal stappen beïnvloedbaar. Als ik de MiBand snel heen en weer schud wordt dit als stappen registreert en neemt het aantal stappen gestaag toe. Ook rapporteert de MiBand dat ik naast mijn stappen ook een stuk gerend heb terwijl ik dat absoluut niet gedaan heb. Wel gebruik ik op mijn werk de trap en mogelijk ziet de MiBand dat aan als rennen.

Fitnessmonitor
Voorlopig worden een beperkt aantal activiteiten ondersteund: hardlopen, touwtjespringen en sit ups. Je kunt wel stemmen voor andere activiteiten zodat deze later toegevoegd kunnen worden.

(klik op de afbeelding om te vergroten)

Voor hardlopen vraagt de app of je GPS wilt inschakelen. De app laat echter buiten China geen kaarten zien in deze modus.

(klik op de afbeelding om te vergroten)

Update 4-2-2015: Bij versie versie 1.2.922 wordt de Running help nu apart vermeldt. Jumping rope en sit-ups zitten nu onder Addtional features. Verder kun je niet meer op andere sporten stemmen. Als is daarnaast uitzoomt in Running help zie ik wel de kaart van Nederland maar daar heb ik vrij weinig aan omdat je nog steeds geen straatniveau kan zien. Waarschijnlijk was het uitzoomen al in eerdere versies van de MiBand app mogelijk.

Update 19-2-2015: Running help heet sinds versie 1.3.114 nu weer Route tracker. Dit laat zien dat de app nog steeds in ontwikkeling is en wat op zich goed is maar ook wat verwarrend omdat namen van instellingen steeds wijzigen.

http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/Screenshot_2015-02-04-19-33-49%20(Mobile).png http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/Screenshot_2015-02-04-18-15-31%20(Mobile).png

Slaapmonitor en wekvibratie
De MiBand is ook een slaapmonitor en vertelt je hoelang je hebt geslapen en hoe lang in diepe slaap was. De slaaptijden kloppen redelijk maar bij de diepe slaaptijden is het lastig na te gaan of dit echt zo is. Ook je slaapresultaten worden dagelijks bijgehouden en deze kun je ook terugvinden in de app.

http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/Screenshot_2015-01-24-16-48-52%20(Mobile).png http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/Screenshot_2015-01-24-16-50-45%20(Mobile).png
(klik op de afbeelding om te vergroten)

Verder kan je de MiBand laten vibreren om je te wekken. Je kunt dit maximaal voor 3 wektijden instellen. De MiBand vibreert 5 keer maar de vibratie is niet erg sterk dus of sommigen hier echt wakker van worden is nog maar de vraag. Ook kun je instellen dat je een half uur eerder dan de wektijd (early bird functie) gewaarschuwd wilt worden.

Notificatievibratie
Ook is er een notificatievibratie wanneer je telefoon tussen 3 en 30 seconden nog niet is opgepakt. Dit is wel handig als je in een drukke plek bent, je telefoon op stil staat of als je telefoon even niet naast je ligt maar of je dan nog op tijd bent op hem op te nemen.

Update 4-2-2015: Bij versie versie 1.2.922 kun je nu ook een vibratie krijgen bij notificaties.

Ontgrendelfunctie
De ontgrendelfunctie is eigenlijk alleen bedoeld voor de Xiaomi Mi3, Mi4 en Note 4G met Android 4.4. Bij het koppelen van de MiBand voor de ontgrendelfunctie moet je ook een PIN code opgeven mocht je onverhoopt geen MiBand meer hebben. Deze functie werkt voor de rest soepel zolang Bluetooth is ingeschakeld op je Xiaomi toestel. Op mijn Redmi 1S krijg ik de melding dat ik naar een hogere versie van MIUI moet.

http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/Screenshot_2015-01-24-16-59-07%20(Mobile).png http://rva73.home.xs4all.nl/Image/Photo/MiBand/Screenshot_2015-01-24-16-56-42%20(Mobile).png
(klik op de afbeelding om te vergroten)

Deze functie ontbreekt in de MiBand app op mijn Note II hoewel deze ook over Android 4.4.2 beschikt. Wel heb ik begrepen dat er een aangepaste versie van de MiBand app te krijgen is waar extra functies in zitten en ontgrendelfunctie voor andere toestellen met Android 4.4.

(klik op de afbeelding om te vergroten)

De ontgrendelfunctie werkt niet altijd even goed. Soms ziiet mijn MiPad de MiBand niet en dan moet ik mijn PIN code opgeven.

Zoekvibratie
Wanneer je de MiBand kwijt kun je de zoekfunctie in de MiBand app gebruiken. Op de MiBand knipperen de LEDs en je hoort de Miband 2 keer vibreren.

Social Media
Je resultaten kun je delen op de volgende social media Facebook, Line, Weixin/WeChat of QQ. Zelf ben ingelogd met een Xiaomi account en deel mijn resultaten niet maar toch ontvang ik mijn Miband resultaten in WeChat en dat ook nog in het Chinees.

Ook kun je onder Services je aanmelden voor andere Chinese diensten zoals Healthlink en QQ Health maar er zullen weinig mensen zijn die hiermeer iets gaan doen.

About
In het About scherm zie je het versienummer van de app, kun je feedback achterlaten en controleren voor updates. Als je een aantal keren op het MI logo drukt schakel je de debug mode in of uit maar heeft verder geen functie. Debug inschakelen lukt sinds kort alleen nog op de versie uit de Play Store.

(klik op de afbeelding om te vergroten)

Samengevat valt er op de MiBand zelf is weinig aan te merken behalve dat de kwaliteit van de armband wat beter kan en dat de lederen armbanden hopelijk nog beschikbaar komen. Wel is de app beperkt in zijn mogelijkheden. Deels is dat verklaarbaar omdat dit product gericht is op China waardoor de GPS functionaliteit tot China beperkt. Ook de toevoeging van extra functies of activiteiten laat na 6 maanden nog steeds op zich wachten terwijl deze al aanwezig is in de aangepaste MiBand app. Daardoor lijkt het product niet af en moet het nog groeien. Ik vraag me hierbij wel af of dit er nog gaat gebeuren omdat er kort na de introductie van de MiBand al sprake was van een opvolger.

Bedankt voor het lezen van mijn review over de MiBand. Mocht je na deze review nog vragen of reacties hebben laat ze alsjeblieft hieronder weten.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Band Zwart?

Sinds vandaag de Mi band binnen.

Koppelen met mijn iphone is allemaal gelukt, ik kan in de app ook netjes zien hoeveel ik heb gestapt..
Op het moment zit ik over de 1/3 (2900 / 8000) maar er brand geen enkel ledje.

Als ik de kleuren van de ledjes in de app verander gaan ze wel even aan in de gekozen kleur, dus ze zijn niet defect.

Hoe krijg ik de ledjes aan om te zien hoever van mijn doel ik ben kwa stappen?
De MiBand doet dat normaal als je een tussendoel of het dagelijkse doel hebt bereikt. In de laatste versie van Mi Fit app (op Android) kan ik op een gezette tijd mijn resultaten krijgen. Mogelijk dat dit helpt.

Mocht je meer hulp nodig hebben er is een topic op GoT over de MiBand http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1616858
Je kunt door een soort overdreven "kijk op je horloge" gesture de voortgang van je dag zien. Hang je arm stil helemaal naar beneden langs je zij, en haal hem dan in een beweging door naar voor je gezicht. Houd hem daar een seconde of twee... het is wel een gedoe (het lukt mij bijvoorbeeld slechts de helft van de tijd om de ledjes ook daadwerkelijk aan te krijgen) en je ziet er vrij belachelijk uit. Maar goed.
Kan je zeg maar alleen je miband om hebben bij het rennen dan thuis je telefoon connecten en dan de resultaten inzien of moet je mobiel altijd in verbinding staan?
De MiBand synchroniseert altijd via Bluetooth zodra je de Mi Fit app opstart waarna je je resultaten kunt inzien. Een permanente of constante verbinding is niet noodzakelijk. Misschien is het forum topic over de MiBand ook interessant voor je.
Super review! Was hem aan het overwegen, maar het gebrek aan GPS tracking zorgt ervoor dat ik toch verdergaande kijken. Had graag mijn telefoon namelijk thuis gelaten en achteraf de GPS gegevens in maps geladen.
Bedankt, voor het compliment. De software is inmiddels flink gewijzigd zo is er een weegschaal en ook de slimme running schoenen mit chip van Li Ning aan de app toegevoegd.

Kijk of vraag anders ook eens in het Miband forum topic op Tweakers. Mogeljik zijn er toch mogelijkheden of alternatieven.
Bedankt, ik had gezocht naar een mi fit topic en dat kon ik niet vinden. Vandaar dat ik het hier vroeg 😊
Vandaag ontvangen, helaas kan niet worden gebruikt met mijn Iphone4.
Iphone4S wordt wel ondersteund, daar zit Bluetooth 4.0 op.
Alle lager versie worden dus ook niet ondersteund.
Ik heb nu versie 1.3.412. Mij valt op dat er een aanval opties zo zoals beschreven in de test niet niet gelijk zijn aan de laatste versie. Bijvoorbeeld: in mijn versie is geen running help optie, geen mogelijkheid om te updaten.

De notificatie optie werkt alleen als ik een telefoongesprek binnen krijg, voor Whatsapp of Facebook krijg ik geen signaal of vibratie.
Misschien moet vibratie voor Whatsapp en Facebook nog op een andere manier worden ingesteld.

Ik gebruik een LG G3 Android 5.0