Bluedio H+ Turbine Bluetooth (Wit, Zwart) Review

krissie100 24 januari 2015, 4.022 views

Bluedio H+ Turbine Bluetooth (Wit, Zwart)

Mooie koptelefoon, Zit goed strak op je hoofd waardoor er weinig lawaai van buiten komt. Helaas hoor je tijdens het fietsen wel behoorlijk wat wind ruizen.

Pluspunten

• Bluetooth
  • Goede speeltijd
  • Prima geluid

Minpunten

• Pieptoon hoor je bij laag volume
  • Voelt wat breekbaar aan
  • Niet vouwbaar

Dit wordt mijn eerste review over een koptelefoon en heb ook niet echt goed vergelijkingsmateriaal, maar ik ga mijn best doen :)

Ik heb deze Bluedio H+ Turbine gekocht bij Gearbest. Inmiddels is er al een vouwbare opvolger van deze koptelefoon en dat is deze Bluedio T2 Foldable

De verpakking

De verpakking is simpel, maar wel mooi en goed bedacht. Zo te zien ook wat aan het milieu gedacht aangezien het een simpele gerecyclede doos is.

Comfort

De koptelefoon zit erg strak op je hooft waardoor er weinig geluid van de omgeving hoorbaar is, wat ik zeker zie als een pluspunt, maar doordat hij strak om je hoofd zit en niet over je oren valt is hij niet erg comfortabel, na een uur fietsen vind ik het altijd aangenaam om hem weer af te doen.

Gebruiksgemak

De koptelefoon heeft heel veel opties, zo kan je via bluetooth muziek luisteren. Het bluetooth aanzetten en verbinding maken met de telefoon gaat heel simpel en snel. Het grappige is wel dat er een vrouwenstem zegt dat de koptelefoon aan gaat, bluetooth aan etc. helaas wel in het Spaans, goed voor de woordenschat ;)
Je kunt ook muziek luisteren via de meegeleverde 3.5mm draad wat ook prima werkt, en als laatste optie kan je ook direct muziek luisteren uit een micro sd kaart en ook dat gaat super.
De koptelefoon voelt wel wat breekbaar aan helaas, maar het design is keurig vind ik.

Batterij

De batterij is in één woord geweldig! Je kunt er echt super lang muziek mee luisteren. Sterker nog, heb hem nog niet opgeladen sinds ik hem heb en er zitten inmiddels toch wel 20u+ uurtjes op. Het sterkste punt van deze koptelefoon is dat ook de enorm goede speeltijd.

Geluid

En dan nu toch misschien wel het meest belangrijke bij een koptelefoon, het geluid. Het geluid van deze koptelefoon is prima, maar absoluut niet geweldig en vrij vlak. Er zit wel een bass in maar echt veel is het niet. Daarnaast hoor je een piep bij laagvolume. Dus voor de allround luisteraar is hij prima, maar voor mensen die veel bass willen en zachte muziek luisteren raad ik deze koptelefoon niet aan.

Dit zijn alle Bluedio producten.

Heb jij ook een Bluedio H+ Turbine Bluetooth (Wit, Zwart)?

Wat grappig, ik heb hem ook maar heb echt een compleet andere beleving dan die van jou.

Die van mij geeft echt een fantastisch vol warm geluid, exact als de Xiaomi Piston V2 in-ears met comply rubbers zeg maar, alleen voel je de bas echt dreunen bij house nummers, heel gaaf.

Verder niet zo mooi helder als mijn Audio Technika M50, maar eigenlijk weer bijzonder goed en toch wel een stuk beter dan de gemiddelde hoofdtelefoon van ca 60euro ... eigenlijk ook wel over positief verrast.

ik denk dat ik een latere build heb oid, ook heb ik geen last van ruis oid.
Ja, zou kunnen ;)
Geluid is ook best goed, maar zo vol als een piston, nee :)
Fijn dat hij jouw erg goes bevalt.
Veel luisterplezier
Wat grappig, die van mij is echt een bas kanon.

Ik heb ook de T versie, identiek maar dan draaibaar, deze geeft iets minder bas, maar nog steeds een stuk meer dan m'n Sony MDR-ZX750BN.
Zit wel wat comfortabler, deze zit vrij strak op je hoofd, maar laat dan vast minder snel los

J. Williams (reviewer), is ook erg positief.

J. Williams was zo enthausiast, later hij had ook die versie met equilizer besteld, maar bij deze gaf hij een vergelijkbare review als jij doet, daar snapte hij echt niks van.

Ik denk echt dat er goede en slechte batches zijn.

[Reactie gewijzigd door maurits82 op 2 augustus 2015 15:49]

Volgens Amazon moeten Chinees, Frans en Engels ook te kiezen zijn als taal.
Bij mij is de taal Engels ;)

Je hebt volgens mij de FM-radio optie gemist ;)

Ik heb dezelfde koptelefoon bij Aliexpress gekocht voor $19 in de sale in November.

Overigens vind ik er wel redelijk wat bass in zitten.
Misschien kan ik inderdaad nog even de radio functie erin zetten ja ;)
Kan je ergens equalizen?
Heb dat nog niet gevonden maar staat wel op de doos?
Hey!

Ik heb de opvolger!

Ik zat laatst ook te pielen met de taal. Eerst alles in het chinees. De handleiding was te onduidelijk. Ik ben buttons gaan combineren.

De mf knop die je ook als powerknop kan bedienen moet je combineren met de volume down button. Op die manier verandert de taal. Het apparaat moet wel aan staan als je dit uitvoert.

Bij laag volume had ik ook last van een ruisje. Toen ik het apparaat aansloot op mijn nexus was de ruis significant minder. Misschien dat de geluidskwaliteit niet zo slecht is als dat je denkt. Dat ruizen is niet te verhelpen met die gaten in het apparaat.
Oh bedankt, zal dan even neuzen ;)
Al is het wel leuk dat Spaans :)