Nintendo DS Lite Wit Review

SandaX 26 maart 2009, 959 views

Nintendo DS Lite Wit

Pluspunten

• compact
  • groot spelaanbod
  • gevarieerd spelaanbod

Minpunten

• geen verwisselbare accu / batterij
  • prijs

Randapparatuur Score: 4
Spelaanbod Score: 5
Multiplayer Score: 4
Multimedia Score: 4
Ondanks dat ik dit apparaatje al gekocht heb bij de release in februari 2006, speel ik nog met grote regelmaat een spel op de DS-lite. Om gelijk met de deur in huis te vallen: zoek je een (compacte) console voor onderweg, met vele verschillende typen games? Dan moet je zeker de DS hebben.

Hardware
De hardware voelt solide aan, en kan tegen een stootje. Ik gebruik mijn DS nu 3 jaar en in die tijd heb ik er geen bescherming omheen gehad tijdens het vervoeren, wonderbaarlijk genoeg is hij nog altijd krasvrij!
Wel moet er opgepast worden met het onderste scherm van de DS. Jonge kinderen en te fanatieke gamers zullen misschien te veel kracht op de stylus gaan zetten waardoor er krassen op het scherm ontstaan. Bij normaal gebruik zal dit niet gebeuren, maar installeer bij twijfel zeker een screenprotector, dit komt de levensduur van het onderste scherm zeer ten goede.

Software
Met over de 3500 uitgebrachte spellen (internationaal) is de DS zeer goed voorzien in de games. In (vrijwel) ieder genre zijn er wel goede games te krijgen. Ook voor onderweg zijn er voldoende spellen die voor korte tijd gespeeld kunnen worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de braintraining spelletjes, puzzelspellen als puzzlequest of simpele sudoku's.

Heb jij ook een Nintendo DS Lite Wit?

Ik heb een vervangende accu van Dealextreme, met meer capaciteit en inclusief een nieuw klepje dat open kan. helaas is de DS wel alle tijd en datum instellingen kwijt bij het verwijderen van de accu. Maar met ruim 10 uur speeltijd is een lege accu bijna nooit een probleem!